Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Lavazza - secretul unei afaceri cu o istorie de 120 de ani
Cu o istorie de 120 de ani, compania Lavazza este in continuare condusa de membrii familiei fondatoare, inoveaza si se dezvolta accelerat. Care este secretul Lavazza? Giuseppe Lavazza, Vice-Presedinte si membru al Consiliului de Administratie, a explicat ca guvernanta corporativa si cea familiala au fost atent gandite pentru a modera posibilele conflicte in cadrul familiei ce detine compania.
In prezent, afacerea este condusa de a treia si a patra generatie a familiei Lavazza. Nepotul fondatorului, Giuseppe Lavazza a impartasit invitatilor EY prezenti la Monte Carlo cum a prins gustul cafelei si a afacerii familiei sale:Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
“Eram pasionat mai degraba de studiile umaniste, istorie, filosofie si limbi straine si voiam sa devin profesor. Dar tatal meu a fost un exemplu prin dedicarea demonstrata in fiecare zi pentru compania Lavazza. Nu vorbea foarte mult despre business, dar am vazut implicarea lui totala in dezvoltarea afacerii incepute de generatiile trecute. Pentru el era ca o religie.
Astfel am inceput sa respect compania si sa ma implic. Dupa ce m-am alaturat echipei Lavazza, am explorat toate aspectele afacerii si am devenit expert in cafea si in industria cafelei”, a declarat Giuseppe Lavazza in cadrul World Entrepreneur Of The Year.
Lavazza este administrata de o echipa de manageri profesionisti din afara familiei, in timp ce spiritul companiei este constituit de respectul fata de angajati si fata de furnizorii de cafea. Printre tarile din care Lavazza importa cafea se numara Brazilia si Columbia (America de Sud), Guatemala, Costa Rica si Honduras (America Centrala), Uganda (Africa), Indonezia si Vietnam (Asia), si Statele Unite si Mexic (America de Nord).
“Angajatii lucreaza impreuna intr-un climat de incredere si confort, acest lucru este foarte important pentru noi, pentru ca a avea succes in aceasta industrie inseamna in primul rand sa intelegi oamenii si sa ai o conexiune cu ei.
De aceea calatoresc din Brazilia in Vietnam, din Africa pana in Australia si de fiecare data ma intorc inspirat de povestile pe care fermierii de cafea cu care interactionez mi le impartasesc. La randul meu, la intoarcere spun mai departe istoriile lor. Nu vindem doar cafea, ci spunem povestile din spatele cafelei”, a adaugat Giuseppe Lavazza.
Levente Hugo Bara, reprezentantul Romaniei in finala mondiala World Entrepreneur Of The Year, ce conduce cea mai mare companie de condimente alimentare din Europa de Sud-Est, a impartasit cu Giuseppe Lavazza elementele comune pe care le-a identificat cu afacerea de familie din Italia:
“La fel ca si in afacerea Lavazza, calatoresc din Indonezia pana in China si Pakistan, in cautarea celor mai bune condimente din lume, pentru a cunoaste comunitatile fermierilor si istoria lor. Merg personal pe plantatii si ma intorc nu doar cu condimente, ci si cu povestile localnicilor.
La fel ca in afacerea Lavazza, Consiliul de Administratie se intruneste des, in timp ce sedintele cu management-ul au loc saptamanal. Este important sa discutam si sa adresam rapid problemele aparute, ca si propunerile pentru noi proiecte, dar si progresul proiectelor inovative aflate in derulare. Imi doresc ca similitudinile cu afacerea Lavazza sa nu se opreasca aici si sa devenim in timp o afacere de familie recunoscuta mondial ca o marca romaneasca de traditie”, a declarat Levente Hugo Bara.
Levente Hugo Bara conduce o afacere de 50 milioane Euro. In cei 16 ani de activitate, Supremia Grup a devenit jucatorul numarul unu al pietei de ingrediente alimentare din Romania si unul dintre jucatorii importanti la nivelul pietei europene. Grupul are peste 300 de angajati, exporta pe 4 continente si achizitioneaza materie prima din 80 de tari.
Lavazza este un producator italian de produse din cafea. Fondata la Torino in 1895 de catre Luigi Lavazza, compania a inceput ca o mica bacanie. Astazi, Lavazza este lider pe piata de retail din Italia, cu o cota de piata de 47% (conform Nielsen), cu 3.000 de angajati si vanzari de 1,34 mld. Euro (2013). Compania dispune de sase unitati de productie, patru in Italia si doua in afara tarii, si opereaza prin companii asociate si distribuitori in peste 90 de tari. Lavazza exporta in prezent peste 46% din productie.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit