Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Manolo Manufaktura - revolutie in design pe piata romaneasca
Manolo Manufaktura este un proiect indraznet care revolutioneaza design-ul pe piata din Romania. Pornita ca o afacere de familie, Manolo Manufaktura se ocupa de conceperea si producerea placilor decorative de ciment care au o traditie de peste 150 de ani.
Placile de ciment sunt 100% hand made, sunt reciclabile, la realizarea lor se folosesc materiale naturale, inclusiv pigmentii, nu sunt inflamabile, se obtin prin presarea hidraulica la rece si pot fi fabricate pentru orice design, forma sau culoare.Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Cultura castravetelui anti-diabet
Mihaela Birisu, designerul responsabil pentru aceste creatii deosebite, este absolventa a doua facultati – Universitatea de Arhitectura “Ion Mincu” – specializarea Arhitectura de Interior si Universitatea Politehnica Bucuresti. Marturiseste ca a fost sustinuta de sotul ei, Ionel Birisu, cu experienta in afaceri si vanzari, inca din faza de concepere si ca fara el nu ar fi avut curajul sa porneasca la drum. Am stat de vorba cu ei si mi-au impartasit cateva detalii ale acestui business.
1. Ce sunt, mai exact, aceste placi de ciment si la ce le putem folosi?
Placile sunt realizate dintr-un amestec de ciment Portland, praf de marmura si pigmenti anorganici. Placile decorative de ciment colorat pot fi utilizate pentru placarea pardoselilor, a peretilor, a blaturilor de bucatarie, a blaturilor de masa. Ele sunt utilizate si produse in intreaga lume, dar mai ales in Europa, nordul Africii si America. In functie de zona, au diferite denumiri: “placi mozaic”, “placi de ciment”, “placi hidraulice”, “placi Portland”, etc.
2. Cum v-a venit aceasta idee de afacere?
In anul 2010, ne-a placut pardoseala de la restaurantul Bon Bouche din Bucuresti, realizata din astfel de placi. Am aflat ca fusesera importate si ca in Romania nu se produc. Ne-am interesat de procesul tehnologic care ni s-a parut fascinant si asa am inceput…
3. Care este obiectivul vostru?
Obiectivul nostru este acela de a reinvia, de a pastra si transmite si generatiilor viitoare aceasta tehnica artizanala aproape uitata, placile de ciment si motivele lor. In acelasi timp ne dorim sa cream un stil propriu, sa introducem motive noi, culori si combinatii cromatice unice.
4. Care a fost bugetul pe care l-ati alocat proiectului?
Initial am bugetat un cost de start-up de 10.000 euro. In realitate, am investit cam de 5 ori mai mult si investim in continuare.
5. Cat costa o amenajare cu astfel de placi?
Un mp de placi decorative costa intre 57 si 115 euro, in functie de numarul de culori si de complexitatea modelului ales.
6. Care sunt clientii spre care tintiti?
Nu avem un target. Pana acum am fost preferati pentru amenajarea spatiilor publice (restaurante, cluburi, magazine de prezentare). Dar asteptam si clienti persoane fizice, pentru amenajarea spatiilor private. Aceste placi pot fi utilizate si in proiectele de restaurare si amenajare a cladirilor vechi.
7. Ce metode de marketing ati folosit pana acum?
Pentru inceput am trimis e-mailuri de prezentare arhitectilor si designerilor. Am construit o pagina de Facebook: https://www.facebook.com/Mozaic.hidraulic si de cateva luni am finalizat si site-ul www.manolo-manufaktura.ro.
Cea mai buna reclama ramane, insa, propriul portofoliu cu spatiile deja amenajate. Printre acestea se numara Taverna Mezze, Restaurant Bon, Club Barberro, Pizzeriile Forno d’Oro, Restaurant Pomodoro, Magazinul Poema.
8. De cand ati inceput afacerea, unde va situati ca nivel de satisfactie pe o scara de la 1 la 5, 5 fiind cel mai mare?
Desigur, 5. Ne bucuram ca am reusit sa ne punem in aplicare visul si suntem convinsi ca mai avem mult de lucru si de acum incolo.
9. Ce ii sfatuiti pe cei care au idei de afaceri, dar nu au curaj?
Sa nu se astepte la castiguri imediate, ci probabil la cheltuieli mai mari decat cele calculate initial. Sa fie pregatiti pentru o perioada in care sa sustina afacerea din surse proprii si sa se promoveze cat mai mult. Cel mai mult conteaza sa iubesti ceea ce faci si sa ai curaj.
Articole conexe
INTERVIU Matangi Handmade: De la bijuterii unicat la tricouri pictate manual
de Alina ConstantinescuO afacere care implica originalitate si creativitate: felicitari handmade
de Alina ConstantinescuAtelier d.amalia - afacere handmade cu decoratiuni interioare
de Julian ManescuInformatica si handmade
de Zenobia BadescuAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit