Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Mii de euro din productia de materiale publicitare gonflabile
Idei de afaceri: Mii de euro din productia de materiale publicitare gonflabile
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Pana la revolutie, Marian Ceausu a lucrat ca inginer chimist (specialitatea mase plastice) la un combinat chimic. Dupa orele de program isi petrecea timpul liber in fata masinii de cusut, croind diferite articole de imbracaminte pe care apoi, cu ajutorul unui prieten, le vindea prin Fondul Plastic. Era si un hobby, dar si o sursa suplimentara de venit!
Dupa 1989, si-a incercat norocul in afaceri cumparand “o epava de tractor”, dupa cum spune el. L-a reparat singur si a incercat sa faca agricultura, dar, nefiind sustinut asa cum s-ar fi asteptat, a vandut tractorul si a cumparat doua masini de cusut.
De aici incepe aventura in domeniul productiei de materiale publicitare gonflabile. Ideea acestui gen de afacere i-a venit in timp ce privea un catalog de baloane cu aer cald. Si-a zis: “Asa ceva pot face si eu!”.
Primul client abordat a fost Coca-Cola pentru care a produs doua cutii gonflabile, replici la o scara mare a cunoscutelor recipiente de 330 ml. Sigur pe el, Marian Ceausu i-a abordat pe cei de la Coca-Cola si le-a spus ce dorea sa faca pentru ei. A cumparat un material textil peliculizat de la un producator autohton si s-a pus pe treaba la cele doua masini de cusut, in garaj, ajutat de sotie. A facut cutiile si le-a vandut, onorand astfel prima comanda pentru care a primit 50 de lei. Partea interesanta este ca atunci nici nu-si deschisese propria firma, fiind nevoit sa incaseze banii pe firma unui prieten.
Intuind foarte bine potentialul de dezvoltare al afacerii, Marian Ceausu si-a deschis in 1994 firma S.C. Wind 94 Prod S.R.L. si a inceput sa produca reclame gonflabile. Pasiunea pentru croitorie si pregatirea profesionala in domeniul maselor plastice au fost esentiale pentru reusita. Dl Ceausu spune ca trebuie sa cunosti ceva chimie pentru a sti ce vopsele sunt cele mai bune sau pe ce materiale prinde vopseaua.
Idei de afaceri: Mii de dolari din productia de materiale publicitare gonflabile
Din garaj in topul firmelor din Bucuresti
Pentru a face fata cerintelor venite din partea clientilor, Marian Ceausu trebuia sa-si diversifice productia, pe langa obiectele gonflabile incepand sa produca si alte materiale publicitare: banere in policromie, standuri expozitionale, utilizand tehnici de injectie mase plastice, de serigrafie, termoformare si, bineinteles, croitorie. A produs reclame publicitare utilizand diverse materiale: mase plastice, lemn, metal, rigips, textil.
Pentru onorarea comenzilor avea nevoie de utilaje si tehnologii noi si de un spatiu mai mare pentru firma. Problema spatiului a rezolvat-o prin achizitionarea unui teren in Bucuresti (600 mp, evaluat la 100.000 de euro) si a inceput sa ridice un sediu nou. Lucrarile au durat trei ani si au fost realizate de dl Ceausu impreuna cu angajatii sai.
Dotarea tehnica a firmei cuprinde strunguri, freze, masini de injectie, masina de termoformare, printer digital, 6 computere si 30 de masini de cusut. In 2001, firma sa a inregistrat o cifra de afaceri de 250.000 de euro, situandu-se pe locul 9 in topul I.M.M.-urilor din Bucuresti.
Idei de afaceri: Mii de dolari din productia de materiale publicitare gonflabile
Un Mos Craciun de zece metri!
Marian Ceausu spune ca principalii clienti sunt agentiile de publicitate care ii solicita realizarea unor comenzi pentru clientii proprii. Astfel, la Wind '94 au fost produse materiale publicitare pentru cele mai mari companii din tara producatoare de bauturi racoritoare, bere, tigari, dulciuri, pentru operatori de telefonie mobila, pentru posturi de televiziune.
Multe dintre materialele produse au putut fi admirate la mari evenimente, precum Gala Hagi (uriasele steaguri cu dimensiunile de 12 metri latime si 6 metri lungime, panourile publicitare rotitoare de pe marginea terenului de fotbal).
Cateva din materialele produse de dl Ceausu si echipa sa reprezinta adevarate recorduri, ca dimensiuni si ca timp de realizare: primul balon gonflabil produs de firma sa a fost realizat in 32 de ore; o halba de bere inalta de 10 metri; un Mos Craciun tot de 10 metri; un BMW Z3 gonflabil care reproduce originalul, realizat in doar 4 zile!
La acestea se adauga un ecran gonflabil de 6 pe 8 metri pentru proiectii cinematografice, realizat pentru o companie producatoare de tigari si decorurile pentru emisiunea “Careul de Aur” de la TVR. Marian Ceausu spune ca, practic, ar putea onora aproape orice comanda venita din partea clientilor daca nu ar intampina probleme cu furnizorii de materii prime din tara, in sensul ca acestia nu prea mai exista. Si sa faca import din Turcia nu prea este o solutie profitabila.
Pentru a-si promova afacerea, dl Ceausu a apelat la un ghid de servicii si la un saptamanal de afaceri, unde au aparut mici anunturi publicitare. Nu a fost multumit de rezultatele obtinute si a renuntat sa-si mai faca reclama in acest mod. El spune ca cea mai buna reclama vine din partea clientilor pentru care a lucrat. Acestia sunt multumiti de calitatea materialului produs si il recomanda si altora.
Despre piata pe care activeaza considera ca este inca in formare. Au aparut mai multe firme care se ocupa de productia de materiale publicitare, conduse de oameni care au lucrat in acest domeniu si care acum si-au deschis propria afacere. Problema este ca nivelul calitatii produselor pe care le executa lasa de dorit, principala cauza fiind amatorismul.
Trebuie spus ca productia de materiale publicitare este doar o veriga din ceea ce se numeste industria publicitara. Este un lant care incepe cu firma care vrea sa-si promoveze pe piata un serviciu sau un produs. Pentru aceasta angajeaza o agentie de publicitate cu scopul realizarii unei strategii de promovare si de comunicare.
Apoi urmeaza firma de productie de materiale publicitare, care incearca sa transpuna in realitate comenzile venite din partea agentiei de publicitate. Toata aceasta industrie depinde de nivelul de trai al oamenilor, de gradul de dezvoltare a societatii, pentru ca daca nu sunt bani pentru a achizitiona bunuri sau servicii, nu are rost sa faci publicitate.
Idei de afaceri: Mii de dolari din productia de materiale publicitare gonflabile
Extinderea afacerii
Lui Marian Ceausu nu-i place inactivitatea. Si atunci cand nu are comenzi, cauta sa faca altceva. A observat astfel ce afaceri bune se pot face in domeniul confectiilor.
Asa a inceput sa se gandeasca din ce in ce mai mult la croitorie (prima dragoste nu se uita!) ca o posibilitate de afacere pe scara larga. Cele 30 de masini de cusut pe care la are reprezinta un bun inceput pentru a intra in industria de confectii, producand articole de imbracaminte. Va face creatie si productie proprie.
Singura problema este ca nu mai gaseste adevarati meseriasi, croitori care sa stie sa lucreze dupa un tipar, sa fie inventivi, nu doar simpli roboti executanti. A mai ridicat un nivel la sediul firmei, unde va fi atelierul de croitorie, si spera ca foarte curand va da drumul la productie. Este optimist pentru ca stie ca reusita in afaceri depinde de munca si de pasiunea pentru ceea ce face.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit