Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

O firma care va scapa de batai de cap

de Mihai Balescu 21 Mar. 2007 5463
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

"Buna ziua, vrem sa plecam la munte, la Sinaia, toata firma. Ne puteti face rost de un microbuz si de cazare?" "Avem nevoie de doua bilete de avion pentru Londra. De fapt, trebuie sa ajungem la Manchester..." "Ne-ar interesa o sala de conferinte si bufet suedez pentru un seminar cu 35 de participanti, la sfarsitul lunii..."

Cam asa arata solicitarile pe care le primeste si le onoreaza zilnic firma Travel Solutions. Activitatea desfasurata este, in principiu, asemanatoare cu cea a unei agentii de turism sau a unei companii de event planning, dar Angelo Constantinescu, directorul firmei, considera ca felul in care este gandita si pozitionata afacerea pe piata o diferentiaza de alte oferte...

In vizor: un segment neglijat
"Noi lucram cu companii mici. Ne adresam acelor companii cu bugete de travel reduse, care, in general, nu sunt bagate in seama de agentiile de turism atunci cand au nevoie de un bilet de avion sau de o camera de hotel. Ele pur si simplu sunt lasate sa astepte.

Companiile mari au, in majoritatea cazurilor, un om specializat pe travel, dar o companie mica nu poate face la fel, cand ea are nevoie de doar 3-5 bilete de avion pe luna si de 6 cazari. Si-atunci intervenim noi si efectuam aceste servicii foarte rapid, cu maxima atentie fata de nevoile clientului. De aici am inceput, de fapt - de la clientul mic, care intotdeauna este uitat si neglijat.

Primele solicitari au venit de la firmele unor prieteni ("Ocupati-va voi de partea de travel"), iar apoi a functionat publicitatea din client in client. Foarte important a fost faptul ca, fiind la randul nostru o companie mica, cu angajati putini, am putut sa punem suflet si acest lucru s-a simtit imediat.

Pe angajatii unei mari agentii de turism  nu prea ii intereseaza daca rezolva o solicitare intr-o jumatate de ora sau a doua zi, pentru ca nu e agentia lor. Pe cand la mine interesul este total. Am spus ca pot oferi o camera la hotel de patru stele, atunci hotelul este de patru stele, nu de trei, nu de doua; am spus ca am obtinut o reducere la biletul de avion, atunci acea reducere chiar exista.

Functionarea afacerii se bazeaza, bineinteles, pe o relatie speciala cu furnizorii de servicii - hoteluri, agentii de ticketing (vanzare de bilete de avion), companii aeriene etc. -, dar numai cu acei furnizori care s-au dovedit la fel de interesati ca si noi pentru bunul mers al lucrurilor. Pe solicitarile internationale, folosim un sistem britanic de rezervari care are inscrise in baza de date in jur de 88.000 de hoteluri din toata lumea si care poate fi accesat on-line."

De unde provine castigul?
"In general, in aceasta afacere se merge pe un comision de 10%, pe care il adaugam preturilor obtinute de la furnizori. Noi folosim insa si un alt sistem, pe care il aplica agentiile de travel din Uniunea Europeana, asa numitul management fee: astfel, compania imi plateste mie un onorariu fix, o taxa, in functie de volumul de calatorii din compania respectiva. Aceasta taxa se plateste in fiecare luna si, in schimbul ei, clientul beneficiaza numai de costuri nete, fara nici un comision, plus toate reducerile pe care noi le obtinem de la furnizorii nostri. Va plati, sa zicem, 1.000 de euro in fiecare luna - poate sa nu calatoreasca in acea luna deloc, dar in luna urmatoare sa calatoreasca atat de mult incat, daca ar fi platit comisionul de 10% in mod normal, ar fi depasit substantial cei 2.000 de euro acumulati pe cele doua luni.

Este un sistem nou in Romania, cu avantaje certe: un sejur de cateva zile nu mai costa 400 lei, ci doar 320 lei; o camera de hotel pe care o agentie de turism o ofera cu 120 euro, eu o ofer cu 100 euro (mai obtin un discount de 20 euro), in conditiile in care la receptie pretul este de 200 euro. Nici o agentie nu poate sa dea reducerea pe care o dau eu.

In plus, compania-client are la noi usa deschisa tot timpul. Cand vrea sa se consulte pe probleme de travel, clientul poate sa sune la noi si sa sa spuna: "Dom'le, vreau sa plec la New York. Poti sa-mi spui cum e cu biletul de avion, cu hotelul?"

Pe mine informatiile acestea ma costa, ca trebuie sa dau telefoane, nu tot ce se gaseste pe Internet este de luat in calcul. De multe ori, se intampla sa fie campanii promotionale si pretul pe Internet sa fie foarte mic, dar la fata locului sa gasesti altceva. Prin e-mail nu se poate rezolva totul, pentru ca nu stiu cand va fi citit acest e-mail. Eu vreau sa fie citit pe loc, chiar atunci; nu pot sa astept.

De-aceea dau telefon si intreb: "Aveti camere? Cat costa? Faceti si un discount?" - daca are hotelul gol, iti face si discount - si imediat apoi il contactez pe client: "Va costa atat. Pe Internet aveti oferta aceasta, ca sa stiti sa nu mai cautati, la agentiile de turism este atat. Alegeti oferta pe care o doriti."

Asta e de fapt o consultanta, omul trebuie sa stie unde se afla, ca sa cheltuiasca cat mai putini bani. Iar informarea rapida conteaza foarte mult, deoarece in sistemul international de rezervari hoteliere situatia se schimba si intr-un interval de cateva minute: poti sa ai locuri acum, te intorci sa iei o hartie si cand te uiti din nou pe monitor vezi ca nu mai ai nici un loc. De aceea, noi punem accent pe raspunsul la timp."

"In Romania, relatiile de colaborare cu hotelurile sunt dificile: hotelurile nu colaboreaza cu agentiile de turism (lucru pe care orice agentie poate sa il confirme), nu incearca sa atraga agentiile, nu ofera discounturi decat la peste 20-30 de persoane.

Sunt insa si cateva hoteluri cu care treaba merge cum trebuie, acolo poti sa te duci si sa spui: "Eu pentru turistii mei am acest buget, incadreaza-ma in acest buget" si hotelul intelege: "Iti dau camerele, de data aceasta, la pretul pe care il ai tu." Depinde foarte mult de traficul pe care il aduci hotelului respectiv, de relatia cu personalul."

Petrecerile pentru companii
"Petrecerile pentru companii sunt intotdeauna pentru noi un prilej de a descoperi o varietate de modalitati pentru a-i face pe oameni sa traiasca clipa, sa aiba motive de a-si aduce aminte de momente cu totul si cu totul deosebite. Pentru a asigura reusita unei petreceri trebuie sa pui foarte mult suflet, sa reusesti sa creezi o legatura intre toti colegii si angajatii unei companii.

In general, petrecerile pentru companii sunt organizate sablon (primire cu lautari, baloane, DJ, un concurs de dans, un karaoke, tombola, mancare, bautura si cam atat). In acest context noi dezvoltam un concept in care dorim ca fiecare participant sa nu se plictiseasca, sa aiba ce povesti si sa-si aduca aminte tot timpul de acea petrecere.

Organizarea unei petreceri presupune, in conceptia agentiei noastre, gasirea unui scenariu, stabilirea unei regii a intregii petreceri (depinde foarte mult de structura si de profilul firmei respective). Asta presupune colaborarea si implicarea multor oameni: scenaristi, regizori, actori, muzicieni, operatori, fotografi, dansatori, cascadori etc., cu care avem relatii de parteneriat excelente. "

Cum decurge organizarea unei petreceri ?
"De exemplu, primim solicitare pentru realizarea unei petreceri  - o firma care vinde cafea. Anuntam toti colaboratorii nostri, facem sedinta in care fiecare vine cu propuneri; s-a fixat scenariul, regia si tot ceea ce este necesar pentru organizarea petrecerii. Ne intalnim cu clientul si ii propunem varianta noastra. Am ales de comun acord ca petrecerea sa se numeasca «The best coffee in the world». S-au ales cele mai importante tari producatoare de cafea (Brazilia, Columbia, Kenya etc.), entertainmentul urmand specificul fiecarei tari (dansuri, mancare, bautura, diferite surprize). Clientul a fost incantat, a acceptat ideea si am realizat petrecerea. A fost superb.

Agentia noastra pune foarte mult accent pe entertainment, pe posibilitatea de distractie efectiva. La noi, in Romania, petrecerile parca sunt facute ca lumea sa vina sa manance, sa bea, sa danseze putin si sa plece acasa. Pentru noi asta nu inseamna petrecere, petrecere inseamna ca toti oamenii sa fie veseli, sa stim ca pentru toti acea petrecere ramane de neuitat.

Bineinteles, nu neglijam meniul, bauturile, baloanele, artificiile, toate celelalte accesorii necesare. Avem si aici colaboratori deosebiti, firme de catering, restaurante, firme de baloane si artificii , operatori de film, fotografi etc. "

Excursii de week-end pentru companii
"Agentia noastra organizeaza, relativ pe acelasi sablon ca si petrecerile, weekend-uri pentru companii. Totul se desfasoara dupa scenarii bine puse la punct. Excursiile se organizeaza cu minimum 24 de participanti, cu microbuze si autocare in zone cu totul deosebite ale Romaniei. De exemplu, acum am definitivat impreuna cu Magma Production, companie specializata in promovare si productie publicitara, un proiect turistic deosebit pe zona Sighisoara.

De asemenea, organizam excursii cu degustari de vinuri si mese traditionale romanesti, excursii in locuri ciudate ale Romaniei (Vulcanii Noroiosi, pesteri rupestre, rezervatii naturale etc.), organizam vizitarea celor mai celebre si interesante biserici si manastiri, excursii de vanatoare si pescuit, totul intr-un mod deosebit de original.

Pentru mine, a pune suflet in ceea ce faci este cheia succesului,  a multumirii pe care o ai cand vezi ca clientii tai ti-au devenit si prieteni. "

www.travelsolutions.ro



Tags: idei de afaceriafaceriafacereagentieturism

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cele mai puternice femei de afaceri si cum au ajuns acolo!

de Idei de afaceri
09 Iul 2019
In lumea afacerilor nu este tocmai usor sa urci in cele mai puternice topuri. Insa in top Forbes si-au facut loc de-a lungul anilor diferite...

4 pasi esentiali pentru a avea succes in afaceri

de Florin Amariei
30 Apr 2021
Nimeni nu iti va garanta vreodata ca vei avea succes in afaceri. Dimpotriva, sansele sunt mai mari sa gasesti multe bete-n roate. Noi iti propunem sa...

6 idei de afaceri profitabile in Romania anului 2019

de Florin Amariei
29 Ian 2019
In acest articol vei gasi 6 idei de afaceri profitabile pe care le poti pune in practica pentru a obtine un profit decent, dar care nu iti vor ocupa...

Afacere romaneasca premiata cu 50.000 de euro

de Florin Amariei
13 Nov 2018
Un om de afaceri roman aflat la inceput in cariera de antreprenor a fost premiat cu 50.000 de euro pentru afacerea sa din Cluj si Bucuresti....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]