Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Odorizante auto cu fotografie

de Mihai Balescu 02 Nov. 2017 27500
3.74 din 31 voturi
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Ideea unei afaceri cu odorizante a aparut din necesitate pentru unul dintre antreprenorii romani care a decis sa se lanseze pe aceasta piata. In urma cu patru ani, acesta a cerut unei firme producatoare o oferta de pret si s-a lovit de cantitatea minima de 2.000 de bucati, cat si de pretul mare, care nu putea fi negociat. Asta l-a determinat sa incerce sa realizeze odorizante auto.

Un start dificil



La inceput intervin multe probleme, incepand de la materia prima si pana la parfumuri. Materia prima, constand in cartonul absorbant, se gasea in urma cu 4 ani foarte greu pe piata romaneasca, iar companiile care importau acest tip de carton obligau cumparatorii sa comande o cantitate mare.

O alta problema intampinata de antreprenorii care se ocupau de producerea si comercializarea odorizantelor auto este reprezentata de numarul mic al optiunilor in privinta parfumurilor.

Dar, cele mai mari dificultati au aparut in momentul in care a aparut ideea odorizantelor cu fotografie. Acest lucru s-a dovedit foarte greu de realizat, deoarece parfumul ataca imediat substantele utilizate la imprimare, iar produsul era distrus. Dupa aproximativ un an de probe, a fost descoperita solutia: introducerea in compozitia parfumului a unui ingredient special, care pastra imaginea intacta.

 

Odorizante auto cu fotografie si alte accesorii

Dupa realizarea odorizantelor auto si cu fotografie, a urmat extinderea ofertei.

Astfel, in portofoliul antreprenorilor au mai aparut:

- odorizante foto, unicat in Romania

- suporturi de pahare, din carton absorbant, in diverse forme si culori

- brelocuri din piele naturala, in orice format

- brelocuri metalice personalizate

- pixuri personalizate.

 

Strategii de vanzare

Relatia cu clientii trebuie sa fie foarte bine pusa la punct. Este necesar sa existe o baza de date bine structurata, eventual in functie de evenimente (targuri, aniversari firme etc.) pentru a sti exact persoanele cu care se pastreaza legatura. Foarte importante este si istoricul, pentru a sti daca au fost probleme cu clientul X sau Z si ce fel de probleme.

Orice detaliu este important atunci cand vrei sa intelegi un client, nu numai atunci cand ii faci o  lucrare. In plus, fiecarui client i se pot trimite permanent bonusuri, newslettere sau diverse instiintari privind comenzile sau ofertele viitoare. Oamenii vor fi placut surprinsi, iar aceste forme de promovare pot aduce noi comenzi.

 

Scurt tratat tehnologic

In general, realizarea de odorizante auto este o afacere profitabila. Grafica pe calculator presupune conceperea artistica a modelului ce va fi imprimat pe odorizant. De obicei, clientii nu vin cu un fisier jpeg unde este exact ce vor sa apara pe odorizante, ci doar cu niste idei generale despre cum ar vrea sa fie modelul. Iar imbinarea profesionista a elementelor de imagine si text nu o poate face decat cineva care stapaneste foarte bine toate programele de tehnoredactare si, in plus, are si ceva simt estetic.

 

Serigrafia, tehnologia folosita la imprimarea odorizantelor, este o metoda destul de complicata pentru un incepator. Spre deosebire de termotransfer, unde se lucreaza doar cu un calculator, o imprimanta si un utilaj (la care se adauga eventual cateva accesorii), aici trebuie cunoscute, achizitionate si utilizate mai multe elemente: placi, rame, site serigrafice, cerneluri, substante speciale, raclete, etc.

 

Serigrafia presupune intinderea unui strat de vopsea pe diferite suporturi - textil, ceramic, metal, etc. - cu ajutorul unor site serigrafice (retele cu ochiuri foarte fine). Acestea se trateaza cu substante fotosensibile care se impresioneaza fotografic dupa un anumit desen. Obiectul care urmeaza a fi personalizat (cartonul odorizantului) este asezat sub sita, peste care se trece vopseaua cu ajutorul unei raclete. Punerea sitei in contact cu obiectul de imprimat permite vopselei sa patrunda prin ochiurile libere si sa-l imprime conform imaginii.

La serigrafie se pot realiza lesne culori liniare.  In cazul combinatiilor de culori (cum este fotografia), procedura de imprimare este mai complicata, fiind folosite tehnici speciale de separatie de culoare. Prin suprapunerea pe acelasi obiect a mai multor desene in diferite culori se poate realiza o imagine policroma completa.

Pentru fiecare culoare aplicata trebuie facuta o sita speciala (o sita serigrafica costa  in jur de 25 de dolari bucata). Cu cat creste numarul de culori, creste si costul fix al sitelor, si, implicit, costul de productie al produsului finit. Ca sa repartizezi eficient acest cost pe bucata, trebuie realizate serii de minimum 500 de bucati.

 

Stantarea este procedeul prin care se da odorizantului forma speciala dorita de client: o forma geometrica (dreptunghi, patrat, cerc, romb) sau una care reproduce in mod stilizat un bradut, un autoturism, o casa sau orice obiect care are legatura cu afacerea clientului.

Procedeul presupune o stanta si o presa.

Stanta este o placa de lemn de 1-2 cm grosime in care a fost incastrata o banda de tabla cu muchia ascutita, profilata astfel incat sa reproduca fidel conturul ce urmeaza a fi decupat. Presand aceasta placa peste cartonul odorizantului, cu ajutorul unei prese mecanice sau hidraulice, banda metalica va taia cartonul, curat si complet, fara bavuri. De precizat ca o coala de carton pe care sunt imprimati 10-12 braduti, de exemplu, poate fi taiata, pentru eficacitate maxima, cu o stanta care are si ea 10-12 benzi profilate. Astfel, la o singura actionare a presei se obtin mai multe bucati.

 

Dupa stantare, bucatile de carton obtinute sunt imbibate cu uleiuri volatile (parfumuri), sunt atasate unei coperte dintr-un carton obisnuit (imprimata si ea cu un model si cu datele firmei producatoare), dupa care ansamblul se leaga cu un elastic pentru agatarea de oglinda retrovizoare si se introduce intr-o tipla. In ambalaj, odorizantul poate rezista chiar si un an de zile. Odata ce este desfacut, isi pastreaza aroma una-doua saptamani.

 

Preturi practicate de producatorii de odorizante:

500-1.000 bucati...................1,65-4,72 lei
1.001-2.000 bucati................1,45-3,14 lei
2.001-5.000 bucati................1,35-2,56 lei
5.001-10.000 bucati...............1,25-2,38 lei
10.001-20.000 bucati.............1,20-2,23 lei
peste 20.000 bucati...............1,10-1,90 lei

 

Preturile sunt fara TVA si variaza in functie de numarul de culori folosite la imprimare si de forma odorizantului (personalizata sau nu). Este bine ca dimensiunile finale sa se incadreze intr-un format de 8 x 10 cm.

Cererea pentru aceste produse este mare, ea tinand pasul cu vanzarile de autoturisme care sunt in crestere. Afla aici mai multe detalii despre ideea unei afaceri cu odorizante auto >>




Tags: odorizante personalizateodorizante autoodorizante masiniafacere cu odorizante

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.74 din 5 - 31 voturi.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]