Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
"Pe piata termopanelor e loc destul!"
A-ti pune termopane nu mai este de mult un lux, ci o necesitate. Prin ferestrele clasice se pierde cca 40% din caldura din casa, ca urmare o investitie (accesibila) in inlocuirea lor cu unele moderne merita facuta. Pretul: intre 55 si 130 de euro/mp, cu avantaje instantanee: o mult mai buna izolare termica si o izolare fonica aproape totala.
Aceste performante sunt posibile datorita modului in care sunt concepute aceste ferestre moderne: astfel, geamul folosit este unul special, termoizolator, iar tamplaria in care se monteaza are si ea caracteristici deosebite - este construita dintr-un profil din PVC cu 2-6 camere in sectiune, are montate pe perimetru garnituri de etansare, este rigidizata printr-o armatura de otel.
Aceste ferestre se realizeaza pe comanda, in functie de dimensiunile spatiului unde vor fi montate si de preferintele clientului: cate parti fixe, cate parti mobile, sistem de inchidere oscilo-batant sau simplu, se doresc sau nu glafuri interioare/exterioare, obloane etc.
Realizarea lor are loc intr-un atelier specializat care se ocupa de: masuratori la fata locului, debitarea si lipirea profilelor, fixarea geamurilor, montarea feroneriei, transportul si montajul produselor finite la client. Un asemenea atelier se ocupa, asadar, doar de constructia ferestrei in sine. Pentru materiale necesare - profile, armaturi, feronerie, foi de geam - el colaboreaza cu furnizori de calibru, in marea majoritate firme straine, de la care se aprovizioneaza periodic.
Afacerea se poate demara chiar si cu numai 5.000 de euro, dar, pentru a obtine din start o calitate fara probleme, ar fi nevoie de utilaje specializate pentru fiecare operatie si de un spatiu de minimum 150 mp. Caz in care investitia urca spre 40.000 de euro. Profitul este de cca 10% din valoarea fiecarei comenzi.
"Pe piata e loc destul!"
Interviu cu Dan Stroia, reprezentant vanzari la Europa Trading Impex S.R.L., Bucuresti
Idei de AFACERI:
Domnule Stroia, termopanul este o inventie recenta?
Dan Stroia: Nu chiar, cred ca are peste 40 de ani. Ideea este venita din Occident unde, la un moment dat, s-a pus problema unei mai bune izolari termice a incaperilor. Initial, s-a mers pe imbunatatirea randamentului instalatiilor de incalzire, dar cand acest randament a atins punctul de maxim atentia a trebuit sa se indrepte in alta directie, anume spre reducerea pierderilor de caldura. Pe unde se pierdea caldura?
Prin ferestre, pentru ca ferestrele obisnuite nu ofereau o izolare suficienta, asa ca a aparut ideea aceasta cu geamul termopan. Asta se intampla prin anii '60. Acum, in Occident, nu mai vezi decat astfel de geamuri, in timp ce la noi... La noi inca mai sunt case (case care se construiesc acum, la acestea ma refer) care au ferestre fara geam termopan.
Idei de AFACERI:
Perspectivele sunt insa incurajatoare? O firma de executie/montaj care intra in acest moment pe piata poate avea succes?
Dan Stroia: Potentialul afacerii e foarte bun si pe piata e loc destul. Toata lumea vrea confort in casa si, cand ai pus termopan, se simte, chiar daca e de calitate mai proasta. Comenzile pot insemna o fereastra si pot ajunge la un bloc intreg. Sunt si clienti care comanda o singura fereastra, dar a face o singura fereastra nu e o afacere, pentru ca transportul costa la fel, indiferent ca e una sau sunt 10 ferestre, forta de munca necesara la fata locului e aceeasi.
As spune ca o comanda mica e un apartament de bloc si ea poate ajunge undeva spre 3.000 de euro - depinde daca se inchide si un balcon sau daca se doresc si accesorii (aici ma refer la glafuri exterioare si interioare, plase de tantari, obloane, rulouri exterioare). O comanda medie inseamna o vila, iar o comanda mare o cladire de birouri.
Idei de AFACERI:
Ati vorbit de "o calitate mai proasta". De ce factori depinde calitatea acestui produs?
Dan Stroia: In primul rand, PVC-ul din care sunt facute profilele difera de la producator la producator. Se poate spune ca profilele facute in Occident sunt, in general, mai bune, dar sunt si fabricanti din est care se apropie de standardele europene. Acestia sunt insa putini si se confunda cu masa. Calitatea se vede si din garantia pe care o ofera producatorul.
De exemplu, firma Deceuninck, cu care lucram noi, ofera 10 ani garantie pentru profile, iar noi, pentru produsele finite, oferim 5 ani. Iar durata de viata e de minimum 25 de ani (am vazut in Belgia tamplarie perfect functionala, veche de 40 si ceva de ani). Depinde si de modul cum este intretinuta. La un profil de buna calitate, culoarea nu se schimba cel putin cinci ani, chiar in conditii de expunere intensiva la intemperii.
Aici as mentiona faptul ca exista profile construite pentru o anumita zona geografica, mai calda, si care sunt aduse in Romania, fara a avea nici un agrement. Iar aici sunt supuse unor diferente mari de temperatura - 40 de grade vara, minus 15 grade iarna - si nu rezista.
O problema e si la armatura - ea trebuie sa fie continua. Daca nu e continua, nu isi indeplineste cele doua roluri, de rigidizare a profilului si de preluare a deformatiilor. Conteaza si sa fie armatura adecvata, conceputa special pentru acel profil, astfel incat acesta sa aiba o anumita rezistenta minima.
In fine, ar fi garniturile. (Ele sunt foarte importante, pentru ca asigura etanseitatea la praf, la curentii de aer, la umezeala si, bineinteles, asigura si etanseitatea fonica.) Daca vin inserate in profil, ai o garantie ca sunt originale, daca nu - sunt garnituri facute intr-un garaj, din cine stie ce material.
Idei de AFACERI:
Cat de mare este concurenta in momentul de fata?
Dan Stroia: Pe piata sunt firme mici, mari, medii, dar si firme care functioneaza doar cateva luni, strict pentru a da tunuri. Asta se intampla in perioadele foarte aglomerate: prin martie incepe nebunia, pentru ca sunt multi care vor sa-si schimbe ferestrele vechi sau sa-si puna ferestre la constructiile noi, si-atunci apar firmulitele acestea de garaj, cu cel mai mic pret pe mp.
Firmele mari sunt ocupate cu lucrari de anvergura si nu pot sa vina cu termene de executie rezonabile. Firmele acestea sezoniere, in schimb, spun: "In doua-trei zile e gata si la pretul asta.", dar umbla la calitate: pun feronerie care se uzeaza mai repede, folosesc mai putine elemente de prindere, plus profilul tamplariei in sine - e mai slab calitativ. Prind vreo cateva lucrari si apoi se auto-desfiinteaza. Nu ofera nici garantie sau, chiar daca ofera, dupa terminarea lucrarii nu le mai gasesti. Si n-ai ce sa faci.
Idei de AFACERI:
Ce dotare tehnica e necesara pentru a lucra la standarde foarte bune?
Dan Stroia: Linia tehnologica, in sine, trebuie sa fie una performanta. La firma noastra, de exemplu, exista masina de debitat la doua capete cu afisaj electronic, masina de lipit la doua capete, masina de debavurat, totul se face semi-automat. Firmele mici taie cu bomfaierul sau cu un ferastrau circular normal, cu care nu poti sa respecti unghiul de taiere. La lipire iti trebuie bacuri puternice, care sa tina bine profilul pe pozitie, iti trebuie o masina performanta care sa asigure plaja de temperaturi necesara topirii materialului.
Dan Stroia, Europa Trading Impex: "Sunt ferestre si de 3 m lungime (cazul balcoanelor, de exemplu) si acestea sunt foarte greu de manevrat. Intri cu fereastra in scara blocului si descoperi ca nu prea mai ai loc s-o misti. Iar s-o mai si urci la etajul 8 e dezastru. Cele mai multe blocuri nu au lift de marfa si totul trebuie carat pe scari, astfel ca in cazul unor asemenea comenzi muncim cateva ore doar ca sa aducem totul la fata locului. Ar trebui sa se reflecte si asta in pret, pentru ca una e sa lucrezi la parter si alta la etajul 10. E greu...
Legat tot de transport, trebuie sa fii foarte atent la sistemele de prindere, atunci cand fixezi ferestrele in masina pentru a le duce la client. Au fost cazuri cand a plecat o masina incarcata cu n ferestre si n-a mai ajuns cu ele: s-au desprins, au cazut, s-a spart tot."
Idei de AFACERI:
Se castiga greu un client? Ce metode de promovare folositi?
Dan Stroia: Reclama din gura in gura merge cel mai bine, noi nici nu ne-am facut alt fel de publicitate. Dar exista totusi o problema majora cu clientela: oamenii nu intreaba "Dom'le, imi poti oferi ceva de calitate, ca sa nu am surprize ulterior?", ci "Cat costa metrul patrat?". E primul lucru pe care-l intreaba. Si daca poti sa cobori sub pretul pe care il au ei de la alte firme, e OK. Dar, in calitate de client, trebuie sa stii si tu ce ceri si, mai ales, trebuie sa compari mere cu mere, nu cu altceva.
A venit odata o clienta, mi-a cerut o oferta si, dupa ce i-am comunicat pretul, mi-a spus ca are o oferta mai buna de la alta firma. Pretul era mai mic, intr-adevar, dar se referea la un profil cu trei camere, fata de un profil cu cinci, pentru cat calculasem eu (mai bun). Daca mi-ar fi cerut un pret pentru trei camere, i-as fi facut o oferta mai buna. A comparat mere cu pere. Oamenii vor sa fie ieftin. E foarte bine daca e si bun, dar in primul rand sa fie ieftin.
Idei de AFACERI:
Exista lucrari dificile si lucrari mai putin dificile?
Dan Stroia: Dificultati apar, in special, in cazul apartamentelor de bloc. Acolo trebuie sa demontezi tamplaria veche si nu stii niciodata ce gasesti dedesubt. Problema, de fapt, e ca masuratorile trebuie sa le faci cand tamplaria veche e inca pe pozitie, pentru ca nimeni n-o sa te cheme la masuratori dupa ce a scos ferestrele si sa stea astfel cu goluri in pereti doua-trei zile, pana sunt gata ferestrele noi.
Si-atunci trebuie sa aproximezi, sa iei niste dimensiuni cat mai apropiate de cerintele unui montaj corect, iar asta tine de experienta. Cel mai bine lucrezi in casele nou construite, unde proprietarii inca nu s-au mutat si inca nu exista nici mobila.
Idei de AFACERI:
Puteti aproxima un volum minim de comenzi pentru ca afacerea sa fie rentabila?
Dan Stroia: Daca faci un apartament de doua camere pe zi, e OK. Asta inseamna vreo 8-10 mp, inmultit cu 20 de zile, ar fi vreo 200 mp pe luna. La nivelul acesta e o afacere mica, dar se poate trai din treaba asta si chiar sunt o gramada de firme care traiesc din treaba asta. Vin apoi firmele medii, cu cca 1.200 mp/luna, iar lucrarile mari sunt la Stat, unde se intra foarte greu.
Cea mai completa sursa de informatii despre cum se pot face bani cu termopane o gasiti aici!
Articole conexe
Cele mai puternice femei de afaceri si cum au ajuns acolo!
de Idei de afaceri4 pasi esentiali pentru a avea succes in afaceri
de Florin Amariei6 idei de afaceri profitabile in Romania anului 2019
de Florin AmarieiAfaceri de succes in Romania pentru 2019
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit