Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Pregatiti-va pentru vara cu o afacere profitabila - SOLARUL

de Vasile Coman, Silvia Bucsan
10422 0 20 Sep. 2007
Cum am reusit in afaceri


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.2
din 10 voturi
RATING UTILIZATORI

In ziua de azi, toata lumea stie ce este un solar, dar acum 10 de ani, nu era prea cunoscut termenul in tara noastra. Un solar este un salon unde o data sau de doua ori pe saptamana te duci sa te bronzezi la lumina artificiala, pentru a-ti pastra o culoare placuta a pielii. 

Unul dintre primele asemenea saloane din Bucuresti a fost deschis de un om de afaceri venit din Germania, tara in care aceste solarii au o traditie de peste 25 de ani.

Idei de afaceri: Succesul afacerii l-a facut pe un german sa se mute in Bucuresti

Un inginer german, venit in 1990 sa lucreze in Romania in cadrul unor proiecte industriale, s-a acomodat foarte repede cu oamenii din tara noastra si, dupa cativa ani, s-a gandit chiar sa demareze aici o mica afacere. Un solar.



"Ma saturasem sa lucrez pentru altii, la proiectarea de uzine electrice, astfel ca in 1997 m-am gandit ca folosesc electricitatea intr-o afacere proprie", spune Erwin Semturis, managerul solar-ului Sem'S Sunnyland din Piata Floreasca, Bucuresti. El s-a bazat si pe faptul ca in orasul lui natal, Uberhausen, un oras de marimea Brasovului, existau peste 60 de saloane de acest gen, primele facandu-si aparitia in urma cu 25 de ani.

Prietenii si cunoscutii i-au spus ca-si arunca banii pe fereastra. Dar, dupa sapte ani petrecuti in Romania, inginerul german stia ca exista multi oameni, mai ales din randul tinerilor, dispusi sa frecventeze un solarium pentru a-si mentine o culoare frumoasa a pielii, indiferent de anotimp. A studiat piata cca un an, dupa care, convins ca afacerea va avea un succes suficient de mare, s-a decis sa se mute in Romania cu intreaga familie (sotia si baiatul).

Idei de afaceri: In aceasta afacere,  amplasamentul este esential

Erwin Semturis a intentionat de la bun inceput sa-i atraga pe angajatii ambasadelor straine, pe alti straini care locuiesc temporar in Romania, precum si pe romanii din mediile artistice si de afaceri pentru care frumusetea este o preocupare zilnica. Pentru acest lucru era nevoie ca salonul sa se afle intr-o zona rezidentiala sau cel putin intr-un loc central, la care sa se poata ajunge foarte usor. P

rimul sediu gasit, cu o suprafata de 50 mp, complet renovat si cu o chirie convenabila, era situat pe B-dul Titulescu, deci nu chiar in zona centrala, dar la o intersectie foarte circulata.

Dar, din cauza ca acest prim sediu avea o suprafata destul de mica, Erwin a decis sa inchirieze un alt spatiu langa Piata Floreasca, mult mai central si cu o suprafata de trei ori mai mare, unde a amplasat sapte aparate de bronzare. I-a mai ramas suficient loc si pentru un birou-receptie, precum si pentru un mic salon cu mese cu scaune pentru clienti. Avand suficiente aparate si un spatiu de relaxare, solarul putea primi un numar mare de clienti, la orice ora a zilei, renuntandu-se astfel la sistemul programarilor, care era prea rigid pentru un program foarte incarcat si schimbator, caracteristic tipului de clienti vizati.

Idei de afaceri: Modul de functionare si dotarile unui solar

Un solar este dotat cu doua sau mai multe aparate de bronzat in care clientii se aseaza intinsi, in pozitie orizontala. Accesul se face printr-o usa rabatabila plasata de-a lungul aparatului, al carei interior este prevazut, in partea superioara, cu reflectoare speciale pentru obtinerea efectului de bronzare a pielii. Aparatul se poate manevra foarte usor de catre clienti, fara ajutorul personalului, dupa ce in prealabil au primit cateva instructiuni simple.

"Practic, este ca si cum ai intra intr-un autoturism cu usi rabatabile si cu scaunul asezat in pozitie orizontala", explica managerul de la Sem'S Sunnyland. Dupa ce usa de acces se inchide, clientul are acces la mai multe butoane prin care comanda aprinderea  si stingerea reflectoarelor, cuplarea aerului conditionat sau a difuzoarelor cu muzica. O cura de bronzare are o durata variabila (in medie 10 minute), in functie de intensitatea culorii dorite si a frecventei celorlalte cure din timpul lunii.

Solarul Sem'S Sunnyland este echipat cu sapte aparate de bronzat germa ne ultramoderne, majoritatea marca Dr. Müller, cu un pret mediu de 30.000 DM fiecare (la data investitiei).

Avantajul acestor echipamente consta in faptul ca producatorul german ofera garantie si service indiferent de tara in care sunt exploatate. Erwin Semturis poate oferi celor interesati informatiile necesare despre producatorii de utilaje germani, iar la cerere pot intermedia un astfel de import.

Dezavantajul este ca fabricile germane cer plata pe loc in cazul tarilor din estul Europei, oferte de leasing existand doar in cazul intreprinzatorilor din tarile occidentale. O solutie avantajoasa pentru un posibil investitor in aceasta afacere ar fi cumpararea de echipamente la mana a doua, la un pret cu cel putin 50% mai mic.

Idei de afaceri: In solar nu se fac tratamente medicale

Actele necesare pentru deschiderea unui solar sunt aceleasi ca pentru o frizerie sau un salon cosmetic, nefiind necesare aprobari speciale (un solar se ocupa doar de aspectele estetice, nu si de cele medicale, iar lumina artificiala folosita pentru bronzare nu este daunatoare organismului).

In general, trebuie asigurate toate conditiile igienice si sanitare esentiale, adica toaleta cu apa curenta, calda si rece, cabine pentru schimbarea hainelor, fotolii, scaune si mese pentru sala de asteptare. Daca se servesc bauturi clientilor, este necesara amenajarea unui mic bar standard. Mai trebuie asigurata si o sursa de curent electric puternica, intrucat un singur aparat de bronzat consuma in medie 10KWh.

Pentru obtinerea tuturor autorizatiilor necesare infiintarii firmei, Erwin Semturis a trebuit sa astepte trei luni. Daca ar fi fost in Germania, el s-ar fi dus la un singur ghiseu, ar fi platit o taxa, ar fi completat un formular si a doua zi ar fi putut sa inceapa treaba. In afara de chiria lunara, variabila in functie de zona, investitia in solar s-a ridicat la cca 100.000 DM (in 1997), cheltuielile principale constand in achizitionarea masinilor de bronzat.

[pagina_noua]

Idei de afaceri: Primii clienti sunt cei mai importanti

Pentru a atrage primii clienti, intreprinzatorul german a incercat metoda traditionala a fluturasilor raspanditi in locurile aglomerate si la sediile de ambasade sau la alte institutii importante, unde lucrau straini si oameni de afaceri. Metoda a dat rezultate slabe, pentru ca informatia a ajuns la prea putini potentiali clienti. "Erau zile cand asteptam, asteptam si tot asteptam, fara sa intre nici macar o singura persoana", isi aminteste dl. Semturis.

Dupa cateva luni insa, au inceput sa apara primii clienti, in general prieteni si cunoscuti, majoritatea straini, iar sperantele au renascut. Totusi, acestia erau prea putini, asa ca Erwin a inceput sa faca publicitate serviciului sau la posturile de radio. Aceasta metoda de atragere de noi clienti a fost si continua sa fie eficienta.

Dar cea mai buna reclama pentru acest tip de afacere - a observat dl. Semturis - o fac clientii. Important este sa ai drept client o persoana dintr-un grup mai mare, care sa recomande salonul si celorlalte persoane din grup. De exemplu, dj-ul dintr-o discoteca, un membru al unei formatii de muzica, un actor, un sportiv, un profesor, un manager etc.

"Am zeci de prieteni pe care nu i-am convins sa vina o singura data macar la solar, in timp ce un fotbalist a adus dupa el toata echipa", spune intreprinzatorul german. El are si o deviza: "Daca te-ai simtit bine la noi, spune-o si prietenilor tai, daca nu, spune-mi mie si lucrurile se vor rezolva imediat". Erwin Semturis crede ca in aceasta afacere esential este sa te faci cunoscut, iar apoi totul merge de la sine.

Idei de afaceri: Bronzatul la solar este mai ieftin decat bronzatul la mare

Erwin a constatat cu surprindere ca, spre deosebire de Germania, unde toate saloanele gen solar sunt arhipline in anotimpurile cu putin soare (toamna, iarna si primavara), in Romania cei mai multi clienti sunt in august. El spune ca nu-si poate explica acest fenomen. Singurele cauze posibile ar fi faptul ca salonul este dotat cu aer conditionat, are o atmosfera placuta si relaxanta, iar o cura de bronzare este mult mai ieftina decat o vacanta la Marea Neagra.

O astfel de cura se desfasoara de-a lungul unei perioade de doua saptamani, timp de cateva minute zilnic, perioada in care se obtine culoarea dorita. Aceasta se poate pastra apoi pe perioada unui an intreg, printr-o sedinta saptamanala.

Idei de afaceri: O tendinta nerecomandabila

In Germania exista saloane si sali specializate pe un singur tip de servicii estetice si de intretinere, precum fitness, coafura, machiaj, masaj sau bronzare, in schimb in Romania cele mai multe saloane reunesc toate aceste servicii. Aceasta tendinta a fost determinata de preocuparea intreprinzatorilor de a-si asigura reusita macar cu una dintre activitati, in conditiile unei clientele reduse.

"Asemenea saloane", crede dl. Semturis, "au insa mari dezavantaje. Clientii nu se bucura de o atmosfera relaxanta, locul fiind aglomerat, iar cei care vin doar pentru un anumit serviciu, de exemplu bronzatul, sunt nevoiti sa stea la coada. In plus, aparatele de bronzare din aceste saloane sunt invechite si nu ofera siguranta unui serviciu de calitate. Oamenii trebuie sa se simta bine, nu e suficient sa-i conduci la aparatul de bronzare si sa le arati cum functioneaza."

Erwin Semturis considera ca afacerea este inca la inceput, desi serviciul sau este foarte cunoscut. El crede ca in urmatorii ani se vor deschide multe astfel de saloane de bronzare, pentru ca este o metoda eficienta, comoda si ieftina de a-ti intretine pielea, fapt demonstrat si de succesul solarelor nu doar in Germania, ci chiar si in zone foarte calde, precum Florida sau coasta de est a Australiei, unde germanii exporta multe aparate de bronzare.

 



Tags: afaceriidei de afaceriafacere

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.2 din 5 - 10 voturi.

Articole conexe

Cele mai puternice femei de afaceri si cum au ajuns acolo!

de Redactia Ideideafaceri
09 Iul 2019
In lumea afacerilor nu este tocmai usor sa urci in cele mai puternice topuri. Insa in top Forbes si-au facut loc de-a lungul anilor diferite...

4 pasi esentiali pentru a avea succes in afaceri

de Florin P. Amariei
27 Aug 2020
Nimeni nu iti va garanta vreodata ca vei avea succes in afaceri. Dimpotriva, sansele sunt mai mari sa gasesti multe bete-n roate. Noi iti propunem sa...

6 idei de afaceri profitabile in Romania anului 2019

de Florin P. Amariei
29 Ian 2019
In acest articol vei gasi 6 idei de afaceri profitabile pe care le poti pune in practica pentru a obtine un profit decent, dar care nu iti vor ocupa...

Afacere romaneasca premiata cu 50.000 de euro

de Florin P. Amariei
13 Nov 2018
Un om de afaceri roman aflat la inceput in cariera de antreprenor a fost premiat cu 50.000 de euro pentru afacerea sa din Cluj si Bucuresti....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2020







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016