Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Salon de cosmetica auto

de Bogdan Guta 02 Nov. 2007 7600
4.15 din 23 voturi
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Lui Alexandru Patrut ideea de a-si deschide o spalatorie auto i-a venit dupa ce a urmarit emisiunea “Copiii spun lucruri traznite”, unde o fetita,  fiind intrebata ce este mama ei a raspuns simplu: “Mama este patroanca la o spalatorie auto”.



Avand deja o baza de pornire solida (imobil si teren de 1.100 mp, proprietate personala, obtinute in urma unei afaceri anterioare), dl Patrut a inceput amenajarea spatiului in februarie 2002.

Faptul ca terenul pe care-l detinea nu era situat in apropierea unui drum cu trafic auto intens nu a constituit un impediment: spalatoria sa putea sa fie foarte bine una de cartier, zona respectiva fiind destul de populata, cu multi posesori de automobile.

Amenajarea spatiului a insemnat terminarea canalizarii si a sistemului de decantoare, construirea caii de acces si realizarea racordurilor de apa si curent electric pentru utilajele folosite in spalatorie. Suma totala investita pentru amenajare a fost de 1.500 lei.

Un alt avantaj, pe langa faptul ca detinea deja spatiul si imobilul,  a fost  si posibilitatea obtinerii in conditii foarte avantajoase a unui set de utilaje (masina de apa sub presiune si aspirator): un cunoscut din Craiova i le-a pus la dispozitie, urmand ca ele sa fie achitate in timp, fara un termen bine precizat. Un asemenea set nou ar fi costat 10.000 lei.

Inceputul a fost destul de greu: spalatoria nefiind cunoscuta, clientii nu prea s-au inghesuit, iar dl Patrut a inteles ca pentru a face din aceasta o afacere profitabila trebuia schimbat ceva. Asa ca s-a hotarat sa transforme spalatoria in salon de cosmetica auto, iar transformarea avea sa se concretizeze in primul rand prin  ridicarea calitatii serviciilor oferite. Calitatea inseamna:

1) consumabile de calitate (sampon, solutii pentru fiecare parte a masinii – motor, caroserie, geamuri, anvelope, tapiterie, bureti, lavete), toate din import Italia. Pentru ele se deplaseaza bilunar la Craiova, de unde se aprovizioneaza de la un anumit furnizor;

2) circuit TV inchis: clientii stau intr-un salon de asteptare unde pot bea un ceai, o cafea,  pot citi presa si in tot acest timp au permanent sub ochi masina, privind pe monitorul TV;

3) operativitatea angajatilor: toti au facut ucenicie la  alte spalatorii, sunt dotati cu statii radio de emisie receptie pentru a comunica intre ei, sunt echipati cu salopete de lucru si beneficiaza de stimulente pentru a munci bine. De exemplu, au pranzul gratuit, pe care il pot servi la firma (este adus de la un restaurant din oras);

4) forma de plata complet computerizata: lucratorii care spala masinile nu au voie sa primeasca bani de la clienti. Contravaloarea serviciilor se achita unui angajat care se ocupa doar cu acest lucru.

Toate acestea transmit clientului mesajul  ca la acest salon de cosmetica auto activitatea este sub control si ca toata lumea se straduieste sa ofere cele mai bune servicii.

In prezent salonul are in dotare trei seturi de utilaje pentru spalat masini, aspiratoare pentru tapiterie (care folosesc o solutie lichida si sunt configurate pentru operatii distincte), iar recent a  fost achizitionata o pompa pentru tras uleiul din motorul masinii. Sunt patru angajati iarna, in timp ce vara numarul lor este mai mare, pana la zece. Acestia lucreaza cate doi la masina, respectand un flux de operatii bine stabilit.

Astfel,  o masina se spala de sus in jos, din fata catre spate, mai intai luneta, apoi parbrizul si geamurile laterale. Se incepe cu inmuierea si se continua cu samponarea, curatirea efectiva, absorbire, stergere finala si finisaj.Un spalat dureaza 30-40 minute.

Pentru promovarea afacerii, Alexandru Patrut a tiparit fluturasi pe care i-a raspandit prin oras, dar metoda nu a dat cine stie ce rezutate. Cea mai buna reclama vine totusi de la clientii care au apelat la serviciile sale, au fost multumiti de ele si, ca urmare, recomanda si altora spalatoria.

Dl Patrut este constient ca este mult mai greu sa atragi clienti noi decat sa-i pastrezi pe cei vechi, ca urmare a oferit legitimatii de membru si a creat si un sistem de punctaj prin care clientul care acumuleaza un numar de puncte beneficiaza de o spalare gratuita a masinii.

Pe viitor, el intentioneaza sa ofere soferilor care vin sa-si spele masina si alte servicii colaterale: schimb de ulei motor, remedierea zgarieturilor nu prea mari, lustruire (polish). Pentru acestea a inceput sa amenajeze un stand separat si a achizitionat deja masina de tras uleiul din motor.

Important!
Pentru a deschide o spalatorie auto este obligatorie autorizatia de mediu, a carei obtinere este legata de rezolvarea problemei decantarii apei reziduale rezultate in urma spalarii automobilelelor. Aceasta inseamna eliminarea namolului si a produselor petroliere.

Varianta cea mai ieftina o constituie un decantor, cu trei bazine succesive si care functioneaza destul de simplu: astfel, in primul bazin intra apa cu namol, namolul ramane la baza rezervorului, iar apa se scurge in bazinul urmator printr-o gura de scurgere situata la nivelul superior.

In acest al doilea bazin se strange apa cu resturi de produse petroliere, acestea raman la suprafata, iar apa se scurge, printr-o gura de evacuare situata de aceasta data la nivelul inferior, in bazinul al treilea, unde apa este deja decantata. Simplu, ieftin si eficient!



Tags: afaceriafacerecosmetica autoauto

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.15 din 5 - 23 voturi.

Articole conexe

Cele mai puternice femei de afaceri si cum au ajuns acolo!

de Idei de afaceri
09 Iul 2019
In lumea afacerilor nu este tocmai usor sa urci in cele mai puternice topuri. Insa in top Forbes si-au facut loc de-a lungul anilor diferite...

4 pasi esentiali pentru a avea succes in afaceri

de Florin Amariei
30 Apr 2021
Nimeni nu iti va garanta vreodata ca vei avea succes in afaceri. Dimpotriva, sansele sunt mai mari sa gasesti multe bete-n roate. Noi iti propunem sa...

6 idei de afaceri profitabile in Romania anului 2019

de Florin Amariei
29 Ian 2019
In acest articol vei gasi 6 idei de afaceri profitabile pe care le poti pune in practica pentru a obtine un profit decent, dar care nu iti vor ocupa...

Afacere romaneasca premiata cu 50.000 de euro

de Florin Amariei
13 Nov 2018
Un om de afaceri roman aflat la inceput in cariera de antreprenor a fost premiat cu 50.000 de euro pentru afacerea sa din Cluj si Bucuresti....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]