Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tort cu fotografia sarbatoritului

de Ana Tabirca, Silvia Bucsan 23 Mar. 2009 7328
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Este o senzatie unica sa primesti de ziua ta un tort cu propria fotografie sub forma de jeleu la suprafata, din care sa se infrupte toti invitatii.



Sau ganditi-va la mirii care se trezesc in fata unui tort pe care troneaza chiar o poza a lor, facuta cu cateva ore inainte, la cununia civila.  Un tort care are deasupra o poza comestibila, copiata intocmai dupa cea furnizata de client, face senzatie cu orice ocazie.

Nu este o utopie si nici o excentricitate costisitoare, accesibila numai celor bogati. Conceptul Photocake (tort cu fotografie) a aparut in iunie 2000 la noi in tara si este rezultatul eforturilor de documentare si ingeniozitatii unor intreprinzatori din Romania. Timp de sase luni, echipa Photocake a cules informatii si a facut experiente, a apelat la ajutorul unor experti in chimie chiar pentru a crea acest produs. Practic, fotografia adusa de client este procesata pe calculator si apoi este „printata” pe o foaie de jeleu colorat care nu numai ca este comestibila, dar are si un gust foarte bun.

Aceasta este ideea Photocake: fotografii delicioase (si la propriu, si la figurat) puse pe niste torturi foarte bune, la un pret accesibil. O astfel de idee absolut noua si foarte atractiva pentru toate categoriile de clienti, combinata cu experienta in vanzari a Cristinei Neagu – unul dintre asociati, care se ocupa indeaproape de Photocake – nu putea sa duca decat la o afacere de succes.

Pentru ca firma are deja o capacitate de productie mare, este dispusa sa coopereze cu parteneri din toata tara pentru distributie. Iata cateva amanunte despre felul in care Cristina Neagu a reusit sa construiasca o afacere prospera cu ajutorul acestui produs.

Clientii: de la copii la firme de publicitate

Sloganul firmei este „Cea mai trasnita cofetarie“. Clientii sunt cu precadere copii, apoi oameni obisnuiti care doresc sa faca un astfel de tort cadou, sa faca o gluma (buna sau proasta, asta ramane la latitudinea celui care primeste tortul). Printre cei mai importanti clienti se numara insa si firmele de publicitate care, la diferite petreceri, au nevoie de torturi personalizate, in fome cat mai variate.

Cofetaria Photocake a realizat de la torturi sub forma de sticle de whisky si pana la minitorturi sub for­ma de pachete de tigari. In general, acestea sunt facute pentru petrecerile de lansare ale unor produse noi pe piata din Romania, iar impactul asupra participantilor la petrecere, cat si asupra presei este garantat.

De asemenea, firma colaboreaza si cu organizatori de nunti, realizeaza torturi cu mai multe etaje sau cu forme deosebite. Pentru a le face o surprinza extraordinara mirilor, un fotograf al firmei participa la ceremonia de la starea civila sau de la biserica, face o fotografie si acea fotografie apare la petrecere pe tortul miresei.

Formele deosebite se lucreaza manual, cofetarii avand la activ torturi sub forma de ghivece cu flori, dinozauri, chitara si orice alta trasnaie care a trecut prin capul clientilor. Acestia vin cu un desen sau o fotografie si se realizeaza orice forma, culoare si dimensiune. Ultimele realizari notabile ale cofetarilor de la Photocake sunt un Volkswagen-broscuta si un Pontiac rosu, ambele total comestibile si foarte apreciate, atat ca forma, cat si ca gust.

Se primesc tot felul de comenzi, de la trucaje cu fotografii din Playboy pana la torturi sub forma de dinozauri pentru cei mici. Nu s-a intamplat pana acum sa se primeasca vreo comanda care sa nu poata fi onorata de Photocake.

Numele se confunda cu produsul

Metoda utilizata pentru obtinerea fotografiei de jeleu este conceputa special si constituie cheia acestei afaceri. Din pacate insa, secretul nu a fost foarte bine pastrat pentru ca se lucreaza cu oameni, iar informatia s-a scurs si spre alte firme. Totusi, Photocake a fost prima firma care a produs si a comercializat astfel de produse pe piata romaneasca si singura care a incercat si a si reusit formarea gustului publicului pentru astfel de torturi fanteziste.

Torturile acestea au un asemenea succes la public incat Cristina Neagu are chiar informatii despre oameni si firme care au cumparat torturi de la Photocake pentru a le revinde apoi la suprapret, catre clientii lor. Din pacate, astfel de informatii sunt greu de verificat si de dovedit, asa ca nu a avut ce sa faca in aceasta privinta.

Totusi, desi neplacute, aceste intamplari sunt o dovada ca produsul este cautat si se vinde chiar si cu un pret de specula. Succesul se explica si prin faptul ca torturile Photocake, ca orice alt produs al cofetariei conduse de Cristina Neagu, nu au ingrediente sintetice si astfel gustul lor este deosebit, ca sa nu mai vorbim de faptul ca nu afecteaza sanatatea consumatorilor.

Va veti intreba de ce acest tort produs in Romania poarta un nume de import. Intreprinzatoarea argumenteaza ca numele „se lipeste de urechea clientului“ si ca scopul companiei pe care o conduce este sa faca astfel incat numele sa se confunde in scurt timp cu produsul (asa cum se intampla in cazul Xerox – “copiator” a devenit sinonim cu “Xerox”).

Si personalitatile au fost „gustate“

Cristina Neagu si-a gasit intotdeauna clientii cu usurinta pentru ca, pe langa faptul ca produsele si serviciile pe care le vinde au o calitate care ii fidelizeaza pe consumatori, a stiut intotdeauna sa faca in asa fel incat sa aiba o usa in permanenta deschisa la oamenii pe care a avut ocazia sa ii cunoasca.

Totusi, intreprinzatoarea afirma ca singura mare problema a afacerii pe care o conduce este ca nu are capital suficient pentru a lansa o campanie publicitara agresiva. Ea a inteles ca publicitatea reprezinta un mare bine pe care i-l poti face afacerii pe care o conduci si de aceea s-a straduit sa formeze publicul prin aparitii pe toate posturile de televiziune si in presa de mare tiraj. In acest scop, firma nu a cheltuit bani, ci doar cateva zeci de torturi.

Au fost facute cadou unor personalitati invitate la emisiuni de televiziune. Astfel a fost facut un Photocake cu poza Nataliei Oreiro, cand aceasta a vizitat Romania, unul cu imaginea Andreei Raducanu, un tort cu imaginea lui Mircea Badea, un tort pentru Florin Calinescu, sub forma de televizor si cu poza lui pe ecran, si asa mai departe. Produsul a facut senzatie, dar acest mijloc de promovare nu a fost foarte eficient pentru ca realizatorul nu putea spune pe post mai mult decat „Multumim cofetariei Photocake“. Au fost oameni care au sunat in redactiile posturilor de televiziune pentru a afla cum pot obtine ei insisi un astfel de tort si doar cativa dintre ei, mai descurcareti, au reusit sa obtina coordonatele cofetariei.

Principala metoda prin care a fost atrasa majoritatea clientilor a fost insa produsul in sine. „Cine a mancat o data un tort Photocake vine si a doua oara sau il recomanda prietenilor“, spune Cristina Neagu, afirmand ca este un fel de „multilevel marketing gratuit“.
 
1.000 de torturi pentru Revelion

Sarbatorile sunt momentele in care vanzarile explodeaza. Astfel, numai de Revelion, fara a include Craciunul, se vand in jur de 1.000 de torturi. Pretul unui kg de tort ajunge la 35 lei/kg, in functie de cat de complicata este forma dorita de client, realizarea fotografiei din jeleu se plateste separat. Pen­tru torturile de dimensiuni mai mari, pretul creste corespunzator. De asemenea, pretul jeleului-fotografie depinde si de nivelul de procesare pe computer pe care il doreste clientul: cu cat trucajul solicitat este mai complicat, cu atat fotografia este mai scumpa.

Comanda pentru un tort trebuie facuta cu cateva zile inainte daca este vorba despre ceva special, de mari dimensiuni, pentru ca trebuie procurate ingrediente proaspete si se munceste mult. De asemenea, torturile cu fotografie trebuie comandate cu cel putin o zi inainte pentru a se putea prelucra imaginea. Clientii mai grabiti pot obtine insa un tort si in cateva ore, dar pentru acest lucru trebuie sa plateasca o taxa de urgenta.

Torturile mari sunt livrate direct la adresa indicata de client. S-au intamplat in timp si lucruri mai putin placute. De pilda, la livrarea unui tort foarte mare, acesta s-a rasturnat pe drumul spre destinatie si cofetarii au fost nevoiti sa-l refaca in intregime. Alta patanie a fost cu un tort pentru o nunta: pana au gasit petrecerea care trebuia – la Snagov – cei care faceau livrarea, pentru ca nu cunosteau zona, au trecut pe la alte cinci nunti.



Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

10 mituri despre antreprenori si antreprenoriat

de Bianca Tila
23 Iul 2024
Cu siguranta vreti sa aflati secretele antreprenoriatului si sa ajungeti macar la acelasi nivel cu antreprenorii preferati, daca ati ajuns la acest...

Reconversia profesionala. Ce inseamna si de ce sa optezi pentru o reorientare profesionala

de Bianca Tila
02 Sep 2024
Nevoia de schimbare este normala si hraneste ambitia omului de a captura mai multe informatii. Dupa ani in care ai incercat sa devii cea mai buna...

Apple dezvolta un sistem noninvaziv de masurare a glucozei din sange

de Bianca Tila
23 Feb 2023
Apple are in plan ca ceasurile inteligente vandute sa poata masura glucoza din sange fara inteparea pielii. Potrivit surselor din cadrul companiei...

Averea lui Elon Musk a crescut in doua zile

de Bianca Tila
25 Ian 2023
Averea lui Elon Musk a inceput sa creasca din nou, dupa ce a suferit o pierdere de peste 200 de miliarde de dolari, la scurta vreme dupa...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]