de Idei de afaceri
01 Iul. 2022
1625
Industria tehnologica se dezvolta pe zi ce trece atat de repede incat nu ne mai gandim la bani atunci cand platim un produs, ci la card, telefon sau ceas. Online-ul a devenit cea mai usoara metoda de interactiune, dezvoltare si business. Tinerii antreprenori nu mai opteza pentru o varianta traditionala a unei afaceri, ci pentru una online.
Industria online ajuta business-urile sa se dezvolte mult mai organic, fara a investi sume uriase. Pentru a reusi ca online business trebuie sa cunosti bazele si sa te informezi despre piata in care vrei sa activezi. Comertul este practica clasica de a produce bani printr-un business. Clientul cere, iar afacerea produce. Comertul a evoluat si in online, tot mai multe afaceri si magazine mutandu-se in era digitala.
De ce sa alegi o afacere online?
Daca te intrebi de ce sa demarezi o afacere online, raspunsul este simplu si iti vom oferi patru puncte importante:
- 1,55 miliarde de conturi de Facebook
- 2,9 miliarde de cautari pe Google in fiecare zi
- 966 milioane de site-uri active in acest moment
- 3,26 miliarde de utilizatori de Internet, adica mai mult de 40% din populatia totala a planetei
Aceste cifre arata realitatea, mai exact ca o parte importanta din viata noastra s-a mutat practic pe Internet intr-o maniera pe care nimeni nu o anticipa in urma cu doar 10 ani. Aceasta digitalizare a schimbat felul cum ne informam, socializam sau cumparam.
Ce inseamna dezvoltarea Internetului pentru business-uri?
Piata la care afacerile din trecut se adresau sunt pe Internet, acum. Online-ul este un canal de promovare si vanzare, ce a devenit vital pentru orice afacere. In cazul unor afaceri, online-ul este unicul mod de promovare si vanzare, fapt ce dovedeste ca este un real succes.
E adevarat, ponderea tranzactiilor online din cifra de afaceri a companiilor este deocamdata de doar 17% la nivelul tarilor Uniunii Europene. Insa, statistic a relevanta este ca 81% din cumparatorii de bunuri sau servicii (orice fel de bunuri sau servicii) isi cauta mai intai produsul dorit pe Internet.
Acesti cumparatori se documenteaza mai intai online despre caracteristicile si avantajele produsului in cauza, citesc review-uri (pareri ale celor care l-au achizitionat deja), cauta o oferta avantajoasa (sunt convinsi ca pot obtine un pret mai bun pe Internet) si de abia apoi cumpara, de cele mai multe ori dintr-un magazin clasic.
Cu alte cuvinte, 81% din tranzactiile totale sunt influentate de Internet si acesta este motivul principal pentru care orice afacere trebuie sa fie prezenta online, intr-un mod 100% convingator si 100% profesionist.
Magazin online vs magazin traditional
1. Simplu si rapid de pornit
Magazinul online este mult mai rapid de pus in practica decat un magazin fizic traditional. In ziua de astazi exista multe solutii disponibile online care sa iti faca viata mai usoara, astfel incat fara cunostinte tehnice sa poti incepe o afacere online rapid. Solutiile de eCommerce la cheie ofera probabil cea mai rapida implementare, dar nu trebuie sa desconsideram si pietele online care iti pun la dispozitie infrastructura existenta, dar si o masa critica de potentiali clienti pentru produsele si serviciile tale. Cele mai importante marketplace-uri din strainatate sunt cu siguranta eBay.com si Amazon.com, ele inregistrand dezvoltari importante in relatia cu comerciantii romani care doresc sa isi promoveze produsele catre potentialii clienti din toate colturile planetei. In Romania, principalul jucator este eMag.ro, unde exista deja 1.000 de comercianti care isi ofera produsele spre vanzare, scapand astfel de grija unui magazin virtual propriu.
2. Ieftin de pus in practica
De cele mai multe ori, un magazin virtual este mai ieftin de pornit decat unul traditional. De ce spun de cele mai multe ori? Pentru ca de la un anumit nivel investitiile online pot deveni „competitive” cu cele offline, dar asta doar pentru ca marimea businessului creste, iar cerintele tehnice (resursele hardware ale serverului) si investitiile in optiunile/experienta utilizatorului devin obligatorii.Totusi, pentru un start-up, investitiile intr-un
magazin virtual standard nu ar trebui sa fie mai mari de cateva mii de euro.
3. Magazinul virtual este deschis mereu
Un magazin online este in permanenta deschis, 24 de ore din 24, 7 zile din 7. Nu trebuie sa fie cineva prezent ca intr-un magazin traditional, iar cresterea perioadei in care el este deschis ii permite cumparatorului sa realizeze o achizitie la orice ora din zi si din noapte.
4. Piata nationala si internationala
Un magazin traditional se poate adresa in general unei multimi de clienti la nivel local, ceea ce in comert noi numim vad comerciale. Prin intermediul unui magazin virtual, te poti adresa unui numar infinit mai mare de clienti, atat la nivel national, cat si international. Asadar, iti poti creste vanzarile mult mai rapid decat cu un magazin traditional.
5. Mai putini angajati
Dupa ce ti-ai pus bazele unei noi afaceri in mediul virtual, vei avea nevoie de mult mai putine resurse pentru a-ti derula activitatea. Spre exemplu, nu vei avea nevoie de cineva care sa iti proceseze tranzactiile sau sa aiba grija la hoti. Acesta este un avantaj derivat: nu vei mai putea fi furat!
Sansele de reusita
In zona online toata lumea concureaza egal, un intreprinzator aflat la inceput de drum poate concura cu succes cu o mare companie aflata de zeci de ani pe piata. Prin intermediul paginii web, al promovarii si dezvoltarii poti castiga un business organic.
Daca te gandesti sa infiintezi un magazin online, primul lucru pe care trebuie sa-l faci este un mic studiu de piata. Acesta poate fi realizat prin intermediul unor instrumente pe care Google ti le pune gratuit la dispozitie. Astfel, vei putea sa faci cateva lucruri esentiale pentru un start reusit:
- sa testezi reactia potentialilor consumatori
- sa simulezi vanzari cap-coada si sa verifici astfel eficienta procesului de lucru
- sa optimizezi fiecare etapa a tranzactiei
Cu ajutorul acestor instrumente, iti vei putea inscrie inca de la inceput afacerea pe un traseu optim.
de
Idei de afaceriRedactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Tags: magazin onlinemagazin traditional