de Alexandra Popescu
30 Aug. 2014
12966
O statie de combustil (benzinarie) poate fi o afacere profitabila. Cu toate ca este o investitie destul de mare, este o afacere profitabila, deoarece cererea oamenilor pentru combustibil este una constanta si ridicata.
Insa, inainte sa pornesti, trebuie sa dobandesti o intelegere experta a comertului. Cunoasterea este calea sigura de a contracara problemele asociate cu efortul oricarui start-up.
Produsele statiei de gaz
Benzina si motorina sunt doua dintre cele mai frecvente tipuri de combustibil comercializate in orice benzinarie. Cu toate acestea, de la aparitia protejarii mediului, alte statii au considerat potrivit sa transporte combustibilul alternativ, cum este bio-diesel, combustibil hibrid, hidrogen si etalon. Alte produse vandute de obicei sunt gazul petrolier lichefiat si gazul natural comprimat.
Premium versus Discount
Statiile de benzina sunt clasificate in doua grupe: cele care transporta branduri premium si cele care transporta branduri discount. Multe dintre brandurile premium sunt branduri internationale de benzina, insa exista si altele locale. In Romania, cele mai cunoscute branduri premium sunt OMV, Petrom, Rompetrol.
Ceea ce o statie de benzina premium are aparte este vizibilitatea. Benzinariile exista in aproape fiecare colt si fac uz de semne inalte simbolizand logo-ul lor. Au, de asemenea, un iluminat mai puternic. Serviciile pe care le ofera sunt de top si au drept scop oferirea confortului pentru clientii lor.
Brandurile discount, pe de alta parte, sunt statii independente, destul de mici. Adesea, ele sunt considerate drept lanturi regionale. Pretul combustibilului in astfel de locatii discount este mai mic in comparatie cu cel al brandurilor premium. Acesta este motivul pentru care unii cumpara de la ei. In ceea ce priveste locatia si vizibilitatea, statiile de benzina discount sunt putine si rare. Acestea sunt situate, de obicei, la distante mai mari de la iesirile de pe autostrada sau drumuri. Serviciile lor nu se compara cu cele ale brandurilor premium, iar tehnologia nici atat.
A-B-C-ul...
A – incepe prin a gasi o locatie ideala pentru statia de benzina. Cel mai bine este sa o infiintezi intr-o zona cu trafic intens. Poti solicita asistenta de la agentii imobiliari locali. De obicei, acestia stiu mai multe despre anunturile de vanzare.
B – Dupa ce ai asigurat o locatie, iti poti concentra atentia in a gasi o sursa buna pentru combustibilul tau. Vorbeste cu cat mai multi reprezentanti ai companiilor de petrol. Acest lucru iti va permite sa compari ratele. Dupa ce gasesti cea mai buna afacere, ia-ti un avocat pentru a revizui contractele. Trebuie sa respecti aspectele juridice ale acordului.
Ia legatura cu agentiile de stat locale si depune toate documentele obligatorii. De asemenea, trebuie sa iei legatura si cu un departament local de incendii pentru a te asigura ca benzinaria indeplineste toate cerintele.
C – Creeaza un
plan de afaceri functionabil. Asigura-te ca include o prevedere cu privire la monitorizarea fluxului de numerar. De asemenea, include tehnici de marketing pentru promovarea statiei.
Sursa: startupbizhub.com
Tags: afaceriidei de afaceribenzinariecombustibilafacere combustibilstatie combustibil