de Bianca Tila
18 Iul. 2022
895
Amazon a inceput sa reduca numarul de articole pe care le vinde sub marca proprie. Compania a decis sa faca aceasta schimbare pe fondul vanzarilor slabe, potrivit news.ro.
Posibilitatea de a renunta in totalitate la afacerea sub marca proprie s-a aflat pe masa companiei, pe fondul reducerii presiunii legate de reglementari, conform WSJ. Totusi, Amazon sustine ca nu s-a gandit niciodata la aceasta varianta.
"Continuam sa investim in acest domeniu, asa cum au facut de zeci de ani multi dintre concurenti nostri din sectorul de retail si care continua sa o faca si astazi", a spus purtatorul de cuvant al Amazon.
Decizia de a reduce numarul de articole sub marca proprie a venit in urma analizelor financiare. Vanzarile pentru multe dintre aceste articole au inregistrat scaderi.
De asemenea, compania si-a instruit echipa de la divizia de retail sub marca proprie sa reduca lista articolelor si sa nu mai repete comenzile pentru multe dintre ele, in ultimele sase luni. Amazon se afla in discutii pentru reducerea sortimentului sau sub marca proprie in Statele Unite cu mai mult de 50%.
Dupa o evaluare a afacerii de catre Dave Clark, un director vechi al companiei care a preluat functia de sef al afacerii globale de consumatori in ianuarie 2021, decizia a fost luata.
Aceasta situatie a starnit controverse, Comisia Europeana aducand acuzatii companiei in 2020 ca isi foloseste dimensiunea, puterea si datele pentru a-si promova propriile produse si pentru a obtine un avantaj nedrept in fata comerciantilor rivali care folosesc si platforma sa.
In prezent, gigantul american de vanzari cu amanuntul s-a abtinut de la utilizarea datelor vanzatorilor pentru propria afacere de vanzare cu amanuntul si pentru produsele sale sub marca proprie.
Amazon
Amazon este o copanie americana de comert online, ce a inregistrat in 2018 o cifra de afaceri de 232,887 miliarde de dolari. Amazon se inscrie ca cea mai mare companie de comert online cu amanuntul.
Jeff Bezos a infiintat compania in 1994, iar un an mai tarziu deja cunostea mediul digital. La inceput, compania vindea carti, produse VHS, DVD, CD-uri cu muzica, programe de calculator, electronice, imbracaminte, mobilier, jucarii.
Unul dintre cele mai cunoscute articole sub marca proprie este Amazon Kindle. Acesta este un dispozitiv cu care poti citi carti electronice.
In 2021, Amazon se bucura de locul primit, mai exact cel mai mare retailer de pe piata online din lume. Tot in acest an, a reusit sa depaseasca Walmart ca cel mai mare comerciant cu amanuntul din lume.
Amazon pune la dispozitie si servicii de streaming video, Amazon Prime Video. Prin acesta, compania a reusit sa castige peste 200 de milioane de abonati din intreaga lumea.
In Statele Unite, Amazon este al doilea cel mai mare angajator privat.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: amazonamazon prime