de Bianca Tila
16 Nov. 2023
53
Producatorul de medicamente Biofarm a inregistrat un profit net de 69,9 milioane de lei in primele noua luni ale acestui an.
Rezultatul s-a dovedit in crestere cu 6% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform unui comunicat al companiei.
Cifra de afaceri a crescut cu 10%, ajungand la 229 milioane de lei, comparativ cu 209 milioane de lei in 2022. EBITDA a atins in perioada mentionata 81,6 milioane de lei.
"Rezultatele obtinute in primele noua luni ale anului 2023 confirma strategia noastra de dezvoltare pe termen lung. Chiar daca la nivelul intregii piete CHC (Consumer Healthcare n.r.) se inregistreaza o diminuare a consumului, Biofarm reuseste sa inregistreze crestere de consum si astfel ne consolidam pozitia in CHC, prin protejarea brandurilor de top din portofoliu si prin mentinerea investitiilor la un nivel competitiv in categoriile CHC cu potential de business ridicat.
Ne vom concentra in continuare pe dezvoltarea de noi solutii pentru sanatatea pacientilor, pentru a raspunde nevoilor acestora si pentru a onora misiunea companiei, aceea de a face bine celor din jurul nostru prin perfectionare continua", a declarat Catalin Vicol, director general Biofarm.
In primele noua luni ale anului curent, Biofarm a ocupat locul 2 pe segmentul CHC in ceea ce priveste numarul de unitati vandute. Compania si-a consolidat vanzarile catre consumatorul final, inregistrand o crestere de peste 15% fata de primele noua luni ale anului 2022, raportat la pretul de achizitie in farmacii.
Ariile terapeutice cu cea mai mare crestere absoluta in valoare in primele noua luni ale anului, in care compania este activa, au fost raceala&gripa, durere, suplimente pe baza de magneziu, digestie si decongestionante nazale. Brandurile Biofarm asociate acestor arii terapeutice au afisat cresteri de cota de piata valorica.
"Dezvoltarea continua a unor produse noi, adaptate constant nevoilor consumatorilor in continua diversificare, reprezinta unul dintre pilonii de crestere ai companiei Biofarm. Compania este, de asemenea, lider de piata volumic in categoriile de referinta a 8 dintre brandurile sale: Bixtonim, Colebil, Triferment, Sennalax, Extravalerianic, Carmol solutie, Carbocit si Nervocalmin. Acest mix echilibrat intre brandurile longevive si inovatie este un diferentiator puternic pentru portofoliul Biofarm, pozitionand compania in randul celor mai relevanti jucatori din categoria CHC", se mentioneaza in comunicat.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: biofarmproducator de medicamenteprofit net