de Cosmin Enescu
17 Sep. 2014
3061
Dintre cele sapte virtutii pe care trebuie sa le aiba o afacere mica in fata concurentei unor firme mult mai mari, primele sase sunt "servicii", iar a saptea este "si mai multe servicii".
Chiar daca pe piata intra o mare firma, trebuie gasite modalitati de a-i determina pe oameni sa apeleze la serviciile firmei dvs de ale carei oferte s-au bucurat si inainte.
Warren Cassell este proprietarul unei mici afaceri dintr-un orasel american. Este greu sa gasesti o afacere mai mica: libraria lui ocupa 200 de metri patrati si are un angajat si jumatate. Cu toate acestea intreprinzatorul iese nesifonat din competitia cu marii antreprenori din domeniu care detin megalibrarii cu sali de lectrura de peste 650 de metri patrati. Secretul lui este unul singur: traieste si moare, cu serviciile de gat.
A concura cu succes liderii unui domeniu este un lucru care se invata. De aceea va prezentam mai jos lucrurile de care trebuie sa tina seama managerul unei mici intreprinderi pentru ca aceasta sa nu fie strivita de concurenta.
Si nu uitati, chiar daca va decideti sa va extindeti este recomandabil sa pastrati atitudinea de firma mica, apropiata clientilor.
Regele Client trebuie servit
Serviciile sunt o axioma in afaceri. Cine nu este convins de acest lucru inseamna ca nu este pregatit sa porneasca o activitate pe cont propriu. Si orice intreprinzator se convinge zilnic de acest mare adevar, asta desigur in cazul in care nu doreste cu orice pret sa dea faliment.
Dar ce inseamna, concret, „servicii”?
Pentru micul librar american, serviciile inseamna ca de fiecare data cand apare un titlu nou sa isi sune clientii care ar putea fi interesati de cartea respectiva. Acest lucru presupune ca el sa se intereseze de preferintele si nevoile tuturor clientilor librariei. In plus, impachetarea pentru cadouri este gratuita si comenzile speciale la fel. De asemenea, intreprinzatorul a inchiriat si un numar de telverde, are cinci linii telefonice, un newsletter, servicii de cautare a cartilor epuizate si expeditii internationale.
Toate aceste servicii oferite de antreprenorul american pot fi adaptate la orice afacere mica: asamblati, montati, mutati, ajustati, explicati – sunt lucruri foarte apreciate de clienti. Mijloacele de comunicare cu clientii trebuie sa permita preluarea mesajelor 24 de ore din 24. Incercati sa deveniti expert in domeniul in care activati astfel incat clientii sa doreasca mai degraba sa vina la dumneavoastra, decat sa intre intr-un mare magazin unde dupa tejghea este un tinerel total lipsit de experienta. Nu in ultimul rand implicati-va in viata comunitatii si astfel clientii vor vedea ca nu sunteti un afacerist interesat doar sa le ia banii, ci si un cetatean exemplar.
Prin aceste metode Warren Cassel a reusit ca in doar cativa ani de la deschiderea magazinului sa stranga o lista cu 6.000 de adrese ale unor clienti permanenti. De asemenea, are relatii cu principalele edituri din Statele Unite, care in prezent ii trimit la lansari autori de talia lui Kissinger si Thatcher. In felul acesta intreprinzatorul poate oferi un serviciu in plus: carti cu autograf pentru clientii care doresc acest lucru. El chiar reuseste sa distribuie fragmente din carti foarte asteptate inaintea publicarii, astfel incat clientii fac comenzi in avans.
In plus, fata de marii vanzatori de carte, o mica librarie poate sa lucreze fara discount-uri pentru ca adauga fiecarei carti vandute o valoare pe care nici o mare librarie nu o ofera: un set de servicii special concepute pentru nevoile clientului.
Folosindu-se de acest management al serviciilor, intreprinzatorul american reuseste sa obtina in medie 900.000 $ pe an.
Tags: serviciiafacereafaceriafaceri miciclienti