Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cand clientii devin nepoliticosi si chiar furiosi...

de Maria Nicutar 22 Aug. 2011 3991
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

De cele mai multe ori, afacerile au de-a face cu clientii si aceasta devine o problema foarte des atunci cand lucrurile scapa de sub control. Clientii care au avut de suferit din cauza angajatilor nostri, din cauza serviciilor sau nu sunt multumiti de produsul primit pot reactiona in modalitati care sa ne faca sa adancim profunzimea problemei deja existente. Conditia esentiala pentru calmarea apelor tulburi este sa punem la dispozitia clientilor doar angajati cu o puternica orientare catre clienti si cu o mare abilitate de a calma spiritele incinse.

Clientii sunt stapanii nostri. Au spus-o multi si o spunem si noi. Din pacate, antreprenoriatul nu vine doar cu avantaje ci si cu mari neajunsuri, neajunsuri care uneori ne fac sa regretam ca am intrat in lumea afacerilor.

Solutia evidenta pentru a evita astfel de conflicte cu clientii nostri este sa avem cea mai mare grija in a le oferi respect, in a le oferi serviciile si produsele primite, in a le oferi sprijin in rezolvarea nelamuririlor si nemultumirilor.

Cu toate acestea, cateodata conflictele apar si o anumita rezolutie este mai mult decat necesara foarte rapid pentru a nu ne face o publicitate negativa de proportii imense. Bunavointa si respectul clientilor nostri poate deveni o simpla himera atunci cand incalcam regulile fata si de un singur client.

Primul lucru pe care ar trebui sa il facem pentru a solutiona un conflict cu o persoana nepoliticoasa si chiar furioasa este sa ne cerem scuze si sa cerem cat mai multe detalii, o explicatie clara pentru a putea decide care este problema si care poate fi cea mai buna solutie. Aceasta metoda este perceputa de multi ca o tehnica perfecta de a trage de timp in favoarea ambelor parti. Clientul furios are un ragaz in care sa isi exteriorizeze nemultumirea si deci sa se calmeze si sa gandeasca limpede, angajatul evita un alt conflict care apare cand credem ca stim care este problema si rezolvam ce nu trebuia rezolvat si mai ales, are timp sa stabileasca cea mai avantajoasa solutie pentru ambele parti.

Apoi, orice astfel de conflict trebuie sa asigure si sa reasigure clientul, in cazul in care acesta are dreptate si detine un motiv fondat de nemultumire, ca situatia nu va mai aparea in viitor si sa i se ofere un motiv sa se reintoarca, sa ne aleaga produsele si pe viitor. Este un pas dificil si multi se vor multumi in a rezolva problema si a lasa clientul sa iasa pe usa magazinului, restaurantului samd, insa este necesara.

Nu in ultimul rand, problema ivita trebuie reparata si trebuie implementata o strategie de evitare a unor astfel de situatii pe viitor.




Tags: clientiafacericlienti furiosiclienti nepoliticosi

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

INS: Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul creste

de Bianca Tila
07 Nov 2024
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a inregistrat cresteri, in primele noua...

INS: Cifra de afaceri din comertul cu ridicata a inregistrat scaderi

de Bianca Tila
24 Oct 2024
Cifra de afaceri din comertul cu ridicata (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a inregistrat scaderi, in perioada 1 ianuarie - 31...

S-a finalizat clasamentul companiilor romanesti. Cifra de afaceri este de 270,56 miliarde de euro

de Bianca Tila
08 Oct 2024
Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) a finalizat clasamentul companiilor romanesti. In competitia pentru primele 10 pozitii au intrat...

INS: Cifra de afaceri din comert a inregistrat scaderi in 2024

de Bianca Tila
26 Sep 2024
Cifra de afaceri din comertul cu ridicata (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a afisat scaderi, in perioada 1 ianuarie - 31 iulie...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]