Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce este FMCG si cat de profitabila este o afacere in FMCG?

de Idei de afaceri 17 Sep. 2024 44855
Ce este FMCG si cat de profitabila este o afacere in FMCG?
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

FMCG - Fast Moving Consumer Goods sau CPG - Consumer Packed Goods sunt produse de larg consum, non-durabile, sa le spunem, precum jucariile, bauturile racoritoare, hartia igienica, cosmeticele si produsele de ingrijire, mancarea procesata, produsele de curatenie, detergenti si multe alte lucruri de care noi toti avem nevoie si pe care le folosim zi de zi, indiferent de categoria sociala.

Zona produselor FMCG este o industrie dinamica, avand in vedere ca apar mereu inovatii pe partea de tehnologie si de interactiune cu clientii.
 
Produsele FMCG reprezinta produsele care se vand intr-o perioada scurta de timp si la un pret scazut. De asemenea, produsele sunt de larg consum, in general fiind bunuri pe care le utilizeaza toti oamenii in fiecare zi.
 
Un lucru de retinut in ceea ce priveste aceasta industrie este clasificarea. Exista trei zone care se ocupa de bunurile cu miscare rapida:
 
- zona de productie
- zona de distributie
- zona de vanzare
 
Inainte de a demara o afacere in domeniul FMCG trebuie sa stii ca bunurile sunt clasificate in 3 tipuri:
 
- bunuri de consum durabile - aceste au o perioada de valabilitate de minimum trei ani (masini, mobila de casa, etc.)
 
- bunuri non-durabile - acestea au o perioada de valabilitate redusa, de sub un an si au o cerere mare pe piata - aici intra produsele din industria FMCG
 
- servicii - acestea includ servicii si bunuri intangibile
 
Produsele din zona FMCG detin un termen de valabilitate redus pentru ca sunt perisabile sau au o cerere mare pe piata. Acestea se disting prin urmatoarele caracteristici:
 
- sunt consumate rapid
- au un pret scazut
- sunt cumparate frecvent
- sunt vandute in cantitati mari

Marja de profit pentru astfel de produse este, de regula, mica. Dar cum ele se vand adesea la vrac, profitul care se cumuleaza este substantial. Se merge deci pe volum de vanzare. 
 
Cu totii stim ca FMCG sunt acele produse simple, obisnuite, de care avem nevoie si fara de care traiul de zi cu zi ar fi mai impovarat de greutati. FMCG este, de fapt, “fast moving consumer goods”, adica produse care se vand repede si la preturi mici.

FMCG in Romania

 
Volumele mari de vanzari au adus sanse mari de rusita industriei FMCG in Romania. In acest sens, tara noastra se mandreste cu un numar semnificativ de competitori in aceasta piata.
 
Pentru a reusi intr-un sector cu multi rivali trebuie sa ai in vedere imbunatatirea departamentelor de resurse umane si marketing.
 
De asemenea, trebuie sa gasesti acele tehnici care te vor ajuta sa formezi o echipa de succes. Angajarea personalului potrivit va ajuta la cresterea nivelului de productivitate, lucru esential in industria FMCG.
 
Desi in aceasta piata se pune accent pe tehnologie si inovatie, angajatii sunt adevarata cheie de succes care vor ajuta la transformarea visului in realitate. Acestia vor fi cei care se vor ocupa de transportarea marfurilor si care vor opera eficient toate utilizajele din depozite.

Daca vrei o astfel de afacere, ar fi bine sa tii cont de:
 
- Alegerea produselor pe care vrei sa le distribui
 
- Realizarea unui studiu de piata
 
- Folosirea unui business plan care sa reflecte viziunea si misiunea afacerii tale
 
- Intocmirea actelor necesare intrarii in legalitate si functionarii conform normelor stabilite de institutiile autorizate
 
- Alegerea unui spatiu potrivit pentru desfasurarea activitatii
 
- Analizarea resurselor proprii disponibile, dar si optiunea de a atrage fonduri noi
 
- Alegerea unui buget de marketing pentru distributie
 
- Realizarea unui catalog de prezentare a produselor pe care le vei distribui
 
- Distribuirea cataloagelor catre retaileri, in functie de aria de acoperire si de tipul produselor alese

Din FMCG fac parte mai multe tipuri de produse. Majoritatea sunt consumate si folosite de toate categoriile de clienti pentru a-si acoperi nevoile de zi cu zi. 
 
FMCG este considerata una dintre cele mai profitabile industrii din care se pot scoate venituri atat pe termen scurt, cat si pe termen lung. Desi exista o concurenta acerba, in functie de obiectivele pe care ti le fixezi, poti avea succes.
 


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: fmcgproduse de larg consumconsumer goodsprofit

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

BRC a afisat un profit net in crestere de 2,22 miliarde lei

de Bianca Tila
31 Oct 2024
Grupul BCR a inregistrat un profit net de 2,217 miliarde de lei in primele noua luni din 2024, in crestere cu 30,6% fata de un rezultat de 1,698...

H&M scade cu pana la 8%. Compania isi reduce tinta pentru marja de profit

de Bianca Tila
27 Sep 2024
Actiunile H&M au scazut cu pana la 8%, dupa ce retailerul a ratat previziunea privind profitul operational si a abandonat tinta pentru marja de...

Biofarm a afisat un profit net de 70 de milioane de lei

de Bianca Tila
16 Nov 2023
Producatorul de medicamente Biofarm a inregistrat un profit net de 69,9 milioane de lei in primele noua luni ale acestui an. Rezultatul s-a...

Levi Strauss reduce preturile. Cererea slaba afecteaza perspectivele de profit anual

de Bianca Tila
10 Iul 2023
Levi Strauss si-a redus previziunile anuale de profit. Costurile mai mari au afectat marjele producatorului de imbracaminte, in timp ce acesta...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]