Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Construirea conceptului de baza al afacerii

de Dragos Craciun 23 Oct. 2014 5393
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Vrei sa-ti francizezi propria afacere? Una dintre etapele francizarii tine de construirea conceptului de baza al afacerii.

Conceptul de baza al afacerii trebuie sa fie cat se poate de simplu, pentru a fi rapid inteles si acceptat de catre viitorii francizati. Afacerea trebuie sa fie usor de condus si de catre viitorii dumneavoastra parteneri.

Simplitatea va scuteste sa munciti suplimentar. Eforturile ce trebuie depuse pentru recrutarea si formarea profesionala a francizatilor sunt incomparabil mai mari in cazul unor afaceri complicate.

Afacerea trebuie descrisa ca si cum dumneavoastra insiva ar trebui sa o deschideti inca o data, dar intr-un alt loc. De asemenea, dimensiunile investitiei trebuie gandite astfel incat eforturile pe care trebuie sa le faca francizatul sa nu-i sufoce afacerea si sa nu-l descurajeze.

Exemplu. Pentru un restaurant sau o alta afacere similara, chiar si meniurile trebuie sa fie simple. De ce? Pentru a nu avea de la inceput nevoie de un numar prea mare de utilaje si echipamente costisitoare.

Descrierea afacerii include:
- descrierea cadrului fizic in care se desfasoara activitatea: spatiu, mobilier, design, decor si aranjamente interioare;
- descrierea activitatii care se desfasoara in acest spatiu si a modului de obtinere a profitului;
- descrierea pietei: concurenta, clientela

Important! Pentru a fi competitivi, este necesar ca afacerea dumneavoastra sa aduca ceva nou.

Diferenta pe care aceasta o face in raport cu alte afaceri similare va aduce profit. In conceptul de afacere trebuie sa descrieti si „acel ceva“ pe care nu l-a mai folosit nici unul dintre concurentii dumneavoastra pana acum.

Exemplu. Pentru un mic magazin de gustari calde din vecinatatea unui liceu, descrierea pietei poate insemna:
– constatarea lipsei oricarei dotari de gen din zona, sau
– constatarea existentei de unitati similare in zona si descrierea respectivelor afaceri de la decor pana la orarul de servire practicat de acestea.

Tot in aceasta etapa veti incepe sa construiti imaginea afacerii dumneavoastra. Veti decide ce marca doriti sa identifice produsele sau serviciile oferite de dumneavostra si veti solicita inregistrarea ei la OSIM.

In alegerea marcii, trebuie sa aveti in vedere urmatoarele:

- marca trebuie sa fie usor de recunoscut de catre clienti. Marca nu trebuie sa produca confuzie prin asemanare cu alte marci. Numele marcii trebuie sa fie scurt, sonor, clar si usor de pronuntat;

- este preferabil sa fie un cuvant inventat, dar care sa acopere cat se poate de mult specificul activitatii. Un cuvant inventat are mai multe sanse sa fie inregistrat ca marca, deoarece este mare probabilitatea sa nu mai existe altele la fel sau asemanatoare;

- cuvantul trebuie sa sune bine in toate limbile, pentru ca este posibil ca marca dumneavoastra sa devina cunoscuta international.

Exemplu. O agentie de turism romaneasca numita „VARA“ nu va vinde sub acest nume foarte bine in Spania deoarece in limba spaniola „vara“ inseamna „vergea, baston“.



Tags: afacereafacerifrancizafrancizarefrancizarea afacerii

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

INS: Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul creste

de Bianca Tila
07 Nov 2024
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a inregistrat cresteri, in primele noua...

INS: Cifra de afaceri din comertul cu ridicata a inregistrat scaderi

de Bianca Tila
24 Oct 2024
Cifra de afaceri din comertul cu ridicata (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a inregistrat scaderi, in perioada 1 ianuarie - 31...

S-a finalizat clasamentul companiilor romanesti. Cifra de afaceri este de 270,56 miliarde de euro

de Bianca Tila
08 Oct 2024
Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) a finalizat clasamentul companiilor romanesti. In competitia pentru primele 10 pozitii au intrat...

INS: Cifra de afaceri din comert a inregistrat scaderi in 2024

de Bianca Tila
26 Sep 2024
Cifra de afaceri din comertul cu ridicata (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a afisat scaderi, in perioada 1 ianuarie - 31 iulie...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]