Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum se dezvolta un plan de marketing solid cu un buget mic?
Problema multor antreprenori este lipsa planificarii in afacerile lor. Fie ca inca nu v-ati demarat ideile de afaceri sau deja sunteti antreprenor si aveti nevoie de un plan de marketing eficient, acesta se poate alcatui si cu un buget redus, auster. In schimb, va trebui sa depuneti efort pentru prospectarea pietei, pentru efectuarea de studii si statistici.
Primul lucru pe care trebuie sa il luati in calcul atunci cand doriti sa alcatuiti un plan de marketing este branding-ul. Ce efecte doriti sa insulfati clientilor carora va adresati? Ce imagine doriti sa asociati produselor si serviciilor oferite de afacerea dvs?Cresterea prepelitelor japoneze
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Propriul meu plan de afaceri
Cultura castravetelui anti-diabet
Mai mult, va trebui sa alcatuiti o analiza SWOT(Strengths, Weaknesses, Opportunity, Threats – puncte forte, puncte slabe, oportunitati, amenintari). Aceasta analiza va va da toate informatiile necesare pe baza carora sa va stabiliti noi strategii de marketing.
De asemenea, trebuie sa efectuati un studiu de piata. Stabiliti clar cine sunt consumatorii vizati de afacerea dvs. Ce varste au? Majoritatea sunt femei sau barbati? Detineti produse pe care le adresati unei anumite categorii sociale? Ce disponibilitate financiara detin clientii vizati? In ce perioade au disponibilitatea de achizitie la un nivel satisfacator pentru afacerea dvs? Ce ii determina sa va cumpere produsele? Cu cine aveti de-a face pe piata competitionala? Ce avantaje majore si unice detin produsele afacerilor concurentiale?
Acestea sunt doar cateva dintre sutele de intrebari pe care trebuie sa vi le puneti pentru a afla informatii despre piata pe care activati deja sau pe care doriti sa intrati cu afacerea dvs. Raspunsurile trebuie sa se regaseasca in planul de marketing si sa fie baza strategiilor de marketing si de advertising.
Pentru a implica un buget cat mai mic in alcatuirea planului de marketing puteti sa recurgeti la colectarea de informatii si cu ajutorul sondajelor de opinie, cu ajutorul statisticilor, focus-grup-urilor restranse si pe baza feedback-ului obtinut in mod gratuit din randul angajatilor si clientilor.
Articole conexe
O romanca de 30 de ani preia pozitia de marketing manager pe Europa, pentru McLaren Automotive!
de Ilinca DobrescuOportunitati de afaceri pe care mizam in 2014: Forex, Marketing Online, Aplicatii pe mobile
de Matei AntonescuBranding pentru mici afaceri profitabile
de Maria NicutarMix-ul de marketing
de Maria NicutarAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit