Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se dezvolta un plan de marketing solid cu un buget mic?

28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Problema multor antreprenori este lipsa planificarii in afacerile lor. Fie ca inca nu v-ati demarat ideile de afaceri sau deja sunteti antreprenor si aveti nevoie de un plan de marketing eficient, acesta se poate alcatui si cu un buget redus, auster. In schimb, va trebui sa depuneti efort pentru prospectarea pietei, pentru efectuarea de studii si statistici.

Primul lucru pe care trebuie sa il luati in calcul atunci cand doriti sa alcatuiti un plan de marketing este branding-ul. Ce efecte doriti sa insulfati clientilor carora va adresati? Ce imagine doriti sa asociati produselor si serviciilor oferite de afacerea dvs?

Mai mult, va trebui sa alcatuiti o analiza SWOT(Strengths, Weaknesses, Opportunity, Threats – puncte forte, puncte slabe, oportunitati, amenintari). Aceasta analiza va va da toate informatiile necesare pe baza carora sa va stabiliti noi strategii de marketing.

De asemenea, trebuie sa efectuati un studiu de piata. Stabiliti clar cine sunt consumatorii vizati de afacerea dvs. Ce varste au? Majoritatea sunt femei sau barbati? Detineti produse pe care le adresati unei anumite categorii sociale? Ce disponibilitate financiara detin clientii vizati? In ce perioade au disponibilitatea de achizitie la un nivel satisfacator pentru afacerea dvs? Ce ii determina sa va cumpere produsele? Cu cine aveti de-a face pe piata competitionala? Ce avantaje majore si unice detin produsele afacerilor concurentiale?

Acestea sunt doar cateva dintre sutele de intrebari pe care trebuie sa vi le puneti pentru a afla informatii despre piata pe care activati deja sau pe care doriti sa intrati cu afacerea dvs. Raspunsurile trebuie sa se regaseasca in planul de marketing si sa fie baza strategiilor de marketing si de advertising.

Pentru a implica un buget cat mai mic in alcatuirea planului de marketing puteti sa recurgeti la colectarea de informatii si cu ajutorul sondajelor de opinie, cu ajutorul statisticilor, focus-grup-urilor restranse si pe baza feedback-ului obtinut in mod gratuit din randul angajatilor si clientilor.





Tags: marketingplan de marketingswotbranding

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]