Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se masoara ROI (Return On Investment)

37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

ROI-ul, pe scurt, semnifica raportul dintre venituri si investitii aratand antreprenorului cat de rentabila este afacerea sa si investiile facute in administrarea acesteia. Analiza de ROI este cea mai cunoscuta modalitate de a determina daca se poate demara un proiect de afaceri, moderniza aparatura tehnologica, achizitiona echipament nou sau daca se poate angaja mai mult personal. Analizarea ROI-ului se face sub forma de procente ale costurilor si veniturilor investiei. O rata pozitiva a ROI-ului dovedeste rentabilitatea investiei.

Iata cum se masoara ROI-ul. Sa presupunem ca doriti sa achizitionati echipament modern adecvat desfasurarii activitatii in afacerea dvs. Costul investitiei este de 2.000€. Dupa analizarea datelor va asteptati ca in 3 ani sa scoateti o suma de 6.000€, semnificand profitul pe care aceasta investitie il va aduce. Aveti mai jos calculul ROI-ului simplu:

ROI= Castig-Costul investitiei/costul investitiei x 100 = 6.000€-2.000€/2.000€ x 100 = 200%

        
Exista doua tipuri de ROI si le vom explica luand ca exemplu aceeasi investitie descrisa mai sus:

1.    ROI-ul tangibil, cuantificabil. Acesta este masurabil si in acesta categorie intra cifra veniturilor sporite si a costurilor miscorate.

2.    ROI-ul intangibil, necuantificabil. Aici vorbim despre satisfactia clientilor de a primi raspuns telefonic mai prompt, satisfactia angajatilor de a-si desfasura activitatea mai usor si mai rapid si lista ramane deschisa.

Exista numeroase beneficii care se incadreaza in aceasta categorie si pe care nu le putem masura.

In cazul procesului de recrutare de personal neabilitat si care necesita training in defavoarea anagajarii de personal specializat avem nevoie, de asemenea, de analiza ROI-ului. Trebuie sa tineti seama de costurile aferente pregatirii viitorilor angajati si perioadei in care va asteptati sa inceapa sa devina productivi si de costurile pentru salariile personalului abilitat. Analizarea tuturor aspectelor tangibile va ofera rezultatul ROI-ului si va spune care solutie este cea mai buna.

Nu confundati rezultatul analizei de ROI cu nivelul profitului la nivel de companie.

Analiza ROI-ului pentru un anumit proiect sau pentru achizitionarea de masini pentru desfasurarea activitatii firmei va da un rezultat care va arata cat de profitabile sau de nerentabile sunt aceste investii in cauza, luate separate fata de profitul generat la nivel de companie.


Tags: roicostul investitieicalcul roiinvestitiianaliza roi

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]