Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De ce esueaza majoritatea afacerilor din domeniul retail-ului?

de Maria Nicutar 25 Aug. 2011 4910
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Afacerile din domeniul retail-ului sunt unele dintre cele mai populare afaceri din toate timpurile. Pe buna dreptate, ne gandim ca vom achizitiona marfa din cadrul depozitelor cu vanzare en-gross si apoi le livram clientilor interesati. Sau, si mai bine, cumparam direct de la producator si succesul in afaceri apare in mod instant si chiar afacerile aduc profituri nelimitate. Din pacate, lucrurile nu stau atat de simplu in afacerile din domeniul retail-ului si succesul mai are de asteptat in cazul unora dintre antreprenori.

Iata cateva puncte esentiale pentru afacerile din domeniul retail-ului, puncte care cel mai des sunt neglijate sau complet ignorate de detinatorii acestora:

1.    Locatia. Multi cred ca orice locatie este buna, intrucat clienti exista peste tot, ei circula si chiar si zonele mai marginase au nevoie de magazine de haine, de bijuterii, de jucarii sau de produse cosmetice. Problema pe care acesti antreprenori nu o inteleg este faptul ca o locatie se alege in functie de marcile pe care le vindem, de preturile pe care le percepem, de clientii carora ne adresam si nu invers. In locatie trebuie sa investim bani pentru a ne asigura succesul in afaceri.

2.    Tema pentru magazinul nostru este echivalentul marfurilor pe care le punem la dispozitia clientilor. Haideti sa ne gandim la magazinele de lux si la temele alese. Avem magazine destinate adolescentelor, in tonuri de roz, lila, cu motive florale, cu decoratiuni potrivite pentru aceasta varsta. Apoi avem si magazine pentru oameni si femei de afaceri, cu produse profesionale, cu marci mai scumpe si de calitate inalta.

Problema in aceasta discutie este cea a lipsei unei teme bine definite pentru orice magazin de retail si aceasta problema se rasfrange tocmai asupra succesului acestor afaceri. Alegeti o tema, o linie de productie bine definita si ramaneti pe ea pentru a va numi cu adevarat o afacere in domeniul retailului axata pe o nisa corect stabilita.

3.    O ultima problema este cea legata de cumparaturile de marfa din cadrul depozitelor en-gros. Cea mai grava miscare este sa cumparam cantitati mari de marfa de la firme si depozite care se auto-proclama ca si depozite en-gros si in cele din urma aflam ca sunt intermediari secunzi. O alta situatie defectuoasa este cea in care detinatorii afacerilor aleg sa cumpere produse sub marci prea scumpe cand disponibilitatea clientilor carora se adreseaza nu se ridica la nivelul asteptarilor lor, sau marfa prea ieftina si situatia se repeta.

Afacerile din retail sunt afaceri care necesita planificare mai avansata care sa exceada ideea de baza, de a cumpara la pret mic si de a vinde la un pret mai mare. In aceste afaceri ne vom asigura succesul si ele se vor dovedi profitabile atunci cand le organizam ca pe proiecte adevarate si complexe, proiecte in care investim efort, elemente de psihologia consumatorului, motivatie, entuziasm, ajutor din partea profesionistilor, elemente de marketing avansat si advertising de top.




Tags: afaceriafaceri retailretailen-gros retail

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

INS: Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul creste

de Bianca Tila
07 Nov 2024
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a inregistrat cresteri, in primele noua...

INS: Cifra de afaceri din comertul cu ridicata a inregistrat scaderi

de Bianca Tila
24 Oct 2024
Cifra de afaceri din comertul cu ridicata (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a inregistrat scaderi, in perioada 1 ianuarie - 31...

S-a finalizat clasamentul companiilor romanesti. Cifra de afaceri este de 270,56 miliarde de euro

de Bianca Tila
08 Oct 2024
Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) a finalizat clasamentul companiilor romanesti. In competitia pentru primele 10 pozitii au intrat...

INS: Cifra de afaceri din comert a inregistrat scaderi in 2024

de Bianca Tila
26 Sep 2024
Cifra de afaceri din comertul cu ridicata (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a afisat scaderi, in perioada 1 ianuarie - 31 iulie...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]