Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dosare de Afaceri: Afaceri cu stampile - productie-distributie

de Petre Badica, Mihai Balescu 29 Iun. 2007 9824
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Intr-un sondaj realizat in urma cu ceva vreme de un institut prestigios, cei mai multi romani, peste 60%, declarau ca si-ar dori sa fie patroni.



Aceasta dorinta ascunsa a fost adesea pusa in practica si nu putini romani au decis sa o ia pe cont propriu, deschizandu-si propria afacere. Dar, pentru a da identitate afacerii, orice investitor are nevoie si de o stampila personalizata.

Se estimeaza ca in Romania exista un numar de cateva sute de mii de firme (indiferent daca ele mai au sau nu obiect de activitate - asta nu are nici o importanta din perspectiva producatorului de stampile). In plus, din 1990 si pana astazi numarul firmelor constituite a fost de peste un milion. Aceasta cerere mare de stampile se potriveste la fix cu modalitatea simpla de punere pe picioare a unei afaceri cu realizarea de stampile, operatiune care poate ajunge sa dureze de la 5 minute pana la maximum o ora.

Afaceri cu stampile: Informatii pe scurt
Ideea: producator sau/si distribuitor de stampile;
Capital initial: in cazul unui producator de stampile, capitalul initial este de 3.000-5.000 de euro, necesari achizitionarii unei masini de confectionat stampile si a unui stoc nu foarte mare de produse brute. In cazul unui distribuitor, suma minima este de 10.000-20.000 de euro;
Cifra de afaceri: pentru un producator care incepe cu o singura masina de stampile, cifra de afaceri este de cateva sute de milioane de lei in primul an; in cazul unui distribuitor, ar trebui sa fie de ordinul miliardelor, altfel afacerea nu este rentabila;
Profit brut: pentru producator, profitul poate aparea din prima luna (daca nu luam in calcul amortizarea investitiei initiale) si este de ordinul milioanelor de lei vechi. Pentru distribuitor, trebuie sa treaca cel putin un an pana la aparitia profitului;
Situatia pietei: numarul producatorilor de stampile este in continua crestere. Aceasta tendinta este amplificata de faptul ca exista posibilitatea dezvoltarii unei astfel de afaceri in paralel cu deschiderea unui centru foto, de copiere, de fabricat carti de vizita etc. Pe piata distribuitorilor exista deja un numar de investitori care si-au consolidat in timp pozitia;
Sanse de reusita: considerabile, mai ales in cazul producatorilor. Cei care doresc sa atace piata distribuitorilor trebuie sa fie inarmati cu bani, rabdare si relatii.

Afaceri cu stampile: O oportunitate dubla
Se poate vorbi, aici, de doua afaceri distincte. Una este cea de producator de stampile, cealalta de distribuitor. Foarte putini au fost cei care s-au dezvoltat pe ambele paliere, datorita investitiilor initiale ridicate. Concurenta, mai ales pe piata de distributie, e acerba. Pe cea a  producatorilor este inegala, deoarece sunt locuri unde se inregistreaza o concurenta  puternica si alte unde e vid.

O companie aflata de multa vreme pe piata este Trodat Stampile Express, distribuitor al stampilelor Trodat si importator a peste 30 de tipuri de stampile: de la cele clasice si de buzunar pana la cele de birou (office). Dezvoltarea companiei a fost una extraordinara in ultimii ani, ea deschizandu-si puncte de lucru in aproape fiecare judet al tarii. Alt actor este Ideal Stamp Express, care a decis sa iasa din izolarea de la Gura Humorului si s-a concentrat asupra distributiei de stampile marca Ideal  si Ultimark, dar si a masinilor de confectionat stampile si a tusurilor. Aceste companii au reusit sa isi creeze o retea de clienti, sa ii fidelizeze si astfel sa se impuna pe piata. Sa mentionam si firma Altris Transilvania din Toplita care, in prezent, importa si comercializeaza stampile si consumabile Trodat.

Numarul distribuitorilor de stampile nu este mare, in acest moment, dar, pentru a rivaliza cu firmele enumerate mai sus, e nevoie de un capital consistent si de continuitate. Numai astfel se poate castiga increderea producatorilor de stampile. Referitor la acestia din urma, daca in orasele mari vorbim de existenta unui numar de 5-10 producatori, in orasele care nu depasesc 30.000-40.000 de locuitori abia acum s-au deschis primele magazine in care se produc stampile.

Lui Narcis Vasiliu (firma Ideal Stamp) ideea de a deschide o firma de productie de stampile la Gura Humorului i-a venit atunci cand a realizat ca oamenii de afaceri din localitate trebuie sa se deplaseze la Suceava pentru a achizitiona o stampila. Un alt patron, cel al firmei Gall Print din Timisoara, a alaturat, in mod fericit, afacerii cu stampile productia de cupe sau de carti de vizita. Pentru ca afacerea a avut succes, compania a deschis mai multe puncte de lucru la Arad si Bucuresti.

Sa mentionam si exemplul societatii Gold Print - ea are mai multe puncte de lucru in Capitala si ofera clientilor, in afara serviciilor de copiere, laminare, printare, fax, indosariere, posibilitatea de a cumpara stampile personalizate la comanda. Aceeasi reteta a fost urmata de catre compania Stamp&Cards, o societate cu activitate de prestari servicii in domeniul stampilelor, cartilor de vizita, biroticii.

Datorita investitiei initiale nu foarte mari si a timpului relativ scurt de recuperare a acesteia  (indiferent ca este vorba de o afacere de sine statatoare sau de una conexa) si tinand cont de datele pietei, fabricarea stampilelor ramana o afacere cu sanse mari de reusita.

Afaceri cu stampile: Investitie initiala in cazul
producatorului de stampile
Masina de fabricat stampile         1.000-2.000 euro
Achizitie stampile pe stoc                       1.500 euro
Consumabile                                          1.000 euro
Calculator                                                400 euro
Telefon/ fax                                              100 euro
Chirie spatiu (3 luni)                                  450 euro
Salariu un angajat                                      150 euro
                              Total           4.600- 5.600 euro


Ludovic Szegedi, patronul firmei Gall Print din Timisoara:
"80% din clienti sunt persoane juridice"

Idei de AFACERI: De ce tocmai afaceri cu stampile? Cum v-a venit ideea?
Ludovic Szegedi:
In urma cu mai multi ani, m-am asociat cu un partener din Ungaria, care avea experienta in domeniu. Mi-am dat seama, imediat dupa 1989 ca se vor infiinta multe firme, deci vor trebui multe stampile. Din aceasta perspectiva am inteles ca se deschide o noua oportunitate de afaceri.

Idei de AFACERI: Care au fost primii pasi in punerea pe picioare a afacerii?
Ludovic Szegedi:
La inceput, in anul 1992, am facut stampilele in colaborare cu o firma. In anii imediat urmatori, a crescut mult cererea si, pornind de aici, am investit intr-o dotare corespunzatoare. Din acel moment am hotarat sa fac afaceri pe cont propriu si am realizat singur stampilele, cu utilaje proprii. Asta se intampla in 1993.

In anul urmator am decis sa imi extind afacerea si am reusit sa deschid puncte de lucru la Arad. Doi ani mai tarziu, am deschis puncte de lucru similare si la Bucuresti. In fine, in urma cu doi ani, am deschis un punct de lucru la Cora Bucuresti, unde realizam stampile cu o masina de gravat cu laser.

Trebuie sa va spun ca am avut nevoie de un capital substantial. Imi doream sa realizeze o crestere rapida a afacerii, mai cu seama ca  ofeream, inca de la inceput, numeroase alte servicii in paralel. Investitia initiala s-a ridicat la cateva mii de euro pentru fiecare punct de lucru, iar in cazul utilizarii masinii de gravat cu laser ea a fost de ordinul zecilor de mii de euro.

Idei de AFACERI: Ce produse oferiti si la ce preturi?
Ludovic Szegedi:
In acest moment, firma noastra ofera stampile traditionale de diverse tipuri la preturi cuprinse intre 20 si 140 lei. Stampilele automate Trodat si Colop sunt vandute la preturi intre 33 si 120 lei, datierele la sume cuprinse intre 10 si 240 lei si cifrierele - intre 23,5 si 210 lei Carcasele pentru stampile automate le importam din Austria, respectiv le cumparam de la reprezentanta firmelor respective din Romania.

Idei de AFACERI: In cat timp onorati o comanda?
Ludovic Szegedi:
Comenzile se onoreaza in 30 de minute, cu taxa de urgenta, sau in maximum 24 de ore. Comenzile se fac la punctele de lucru prin completarea unui formular de comanda. Pentru executarea stampilelor de firma clientul trebuie sa prezinte o copie dupa actul cu care s-a infiintat firma. Comenzile online se onoreaza tot in maximum 24 ore, iar livrarea se face prin curierat rapid sau posta, contravaloarea achitandu-se cu ramburs. Avem clienti atat persoane juridice (aproximativ 80% din clienti), cat si persoane fizice. Lunar, vindem cateva mii de stampile.

Idei de AFACERI: Care este dotarea minimala pentru a porni o astfel de afacere ?
Ludovic Szegedi:
Este nevoie de o masina de confectionat stampile sau o masina de gravat cu laser, un calculator cu o imprimanta si un set de materiale consumabile (fotopolimer lichid sau placa fotopolimer, film, revelator, solutie bazica, banda de separatie, carcasa stampile sau manere de lemn ). Numarul de angajati este de o persoana la fiecare masina avuta.

Idei de AFACERI: Exista o legislatie aparte in domeniul fabricarii stampilelor?
Ludovic Szegedi:
Nu exista o legislatie aparte, dar sunt anumite restrictii privind stampilele cu stema tarii folosite de autoritatile si institutiile publice (Legea nr. 75/1994, H.G. Nr. 544/2003).

Idei de AFACERI: Cum se promoveaza un centru de stampile?
Ludovic Szegedi:
Noi nu am avut nevoie de o anumita forma de publicitate, deoarece punctele de lucru sunt in zone foarte circulate, cu vad comercial ridicat. Avand punctele de lucru deschise in zone cu vad comercial foarte bun, cu aceeasi chirie si cu acelasi personal angajat se pot executa si alte servicii: legatorie, tiparituri, gravura, inramat tablouri (preluare comenzi) etc.   

ABC-ul afacerii
Pentru reusita unei astfel de afaceri trebuie urmarite cateva coordonate foarte clare: gasirea unui loc cu vad, achizitionarea utilajelor, achizitionarea stampilelor de la un distribuitor, pregatirea personalului in vederea realizarii unor stampile de calitate. Sa le luam pe rand.

Afaceri cu stampile: Amplasamentul. Locul unde este amplasat punctul de lucru este foarte important. El trebuie sa aiba vad, sa se afle in centrul orasului si sa aiba expunere maxima (iesire la bulevard). De asemenea, nu este rau ca firma sa fie amplasata in apropierea unei administratii fiscale.

Spre exemplu, firma Gall Print a deschis un punct de lucru pe Calea Victoriei, in apropiere de Politia Capitalei si de CEC, precum si in doua magazine foarte vizitate - Cora si Obor. Trodat Stampile Express are deschise puncte de lucru atat pe Calea Victoriei, cat si pe Bd. Kogalniceanu si pe alte artere foarte circulate ale Capitalei, in timp ce Gold Print are deschise magazine pe Cobalcescu, in apropierea magazinului Eva si in Piata Romana. Aceasta afacere nu necesita inchirierea unui spatiu comercial foarte mare, 10-20 de metri patrati fiind suficienti pentru desfasurarea in bune conditii a activitatii.

Afaceri cu stampile: Achizitionarea utilajelor. Teoretic, aceasta nu ar trebui sa fie o problema, existand destule firme autohtone care ofera masini de fabricat stampile. Compania Altris Transilvania ofera astfel de masini.

De asemenea, Gall Print are doua oferte pentru masinile de produs stampile AZ 1500, la suma de 3.500 de euro si AZ 2000, la suma de 5.700 de euro.

De la compania Kortner din Timisoara se pot achizitiona masinile de confectionat stampile AZ 1500,  T 200 si mini format A4.

In fine, compania Ideal Stamp Express vine cu o oferta mult mai buna  - cel putin ca pret - decat cele de pe piata. Este vorba de masina de stampile UM-1100, cu suprafata de expunere de 120 x 90 mm (vezi foto): pretul este de 800 euro, dar exista si posibilitatea achizitionarii in 12 rate lunare a cate 80 de euro. Pretul nu include TVA, iar utilajul are o garantie de doi ani.

Toate firmele de mai sus pun la dispozitia clientilor o gama vasta de consumabile: fotopolimer lichid sau placa fotopolimer, film, revelator, solutie bazica, banda de separatie, carcasa stampile sau manere de lemn. Informatii despre preturi si modalitati de achizitie se pot afla de pe site-urile acestor firme.

Afaceri cu stampile: Achizitionarea stampilelor. Producatorii nu vor avea nici o problema pentru realizarea unui stoc de stampile. Compania Kortner asigura vanzari en-gros si en-detail de stampile automate Trodat, de tusuri pentru stampile, tusuri cu uscare rapida, echipament specializat si consumabile pentru confectionarea de stampile. Compania Trodat Stampile Express ofera o gama foarte diversa de stampile.

Spre exemplu,  Colop Printer 10 costa 36 lei, Colop printer 40 costa 72 lei, iar Colop Printer R40 plus tusiera se vinde la pretul de 96 lei. De asemenea, compania ofera o gama foarte larga de tusiere al caror pret variaza intre 53 si 150 lei. Printre distribuitori se mai numara Gall Print si Gold Print care ofera, la randul lor, o gama foarte larga de stampile.

Afaceri cu stampile: Pregatirea personalului. Pentru realizarea stampilelor, personalul nu are nevoie sa urmeze cursuri speciale. Spre exemplu, realizarea unei stampile Ultimark cu ajutorul echipamentului oferit de Ideal Stamp Express presupune urmatorii pasi:

Pasul 1: Conceperea pe calculator a modelului stampilei si printarea lui pe film transparent folosind o imprimanta laser sau cu jet de cerneala.  

Pasul 2: Expunerea. Se asaza filmul obtinut deasupra sticlei de expunere a masinii UM -1100 si se acopera cu o folie transparenta protectoare. Deasupra se aseaza placuta de text a stampilei, aliniata cu desenul de pe film. Se inchide capacul si se activeaza expunerea.

Pasul 3: Asamblarea stampilei. Se introduce placuta de text cu fata in jos in rama de sustinere. Deasupra se asaza tusiera si se monteaza in suport. Tusul este transferat automat din tusiera in placuta de text. Procesul de tusare a placutei de text dureaza mai putin de o ora.

Pasul 4: Aplicarea etichetei. Etichetele Ultimark sunt autocolante si au linii de ghidare care usureaza procesul de indexare a stampilelor. Dupa aplicarea etichetei, aceasta se acopera cu o lentila din plastic transparent. Stampilele Ultimark se pot reincarca, folosind cateva picaturi de tus.

Pentru mai multe amanunte, se poate accesa pagina de Internet: http://www.ultimark.ro/realizare.html.


Investitia initiala in cazul
distribuitorului de stampile
Spatiu comercial (achizitionat)      5.000-10.000 euro
Stoc de stampile                        15.000-20.000 euro
Consumabile                                  2.000-3.000 euro
Salarii angajati (2)                                       300 euro
Calculator/fax/telefon                                   500 euro
Achizitionarea unei masini               5.000-7.000 euro
Publicitate in media                                   1.000 euro
Site Internet                                                 500 euro
                              Total            29.300-42.300 euro
 
Compania Trodat a fost fondata in anul 1912, in Austria, si este lider mondial in domeniul exportului de stampile, acest brand detinand 85% din piata mondiala. Colop a fost infiintata in 1980 si, in ultimii ani, a devenit unul dintre actorii importanti pe piata. Produsele sale sunt exportate in 120 de tari. Toate datele despre produsele oferite, preturi, modalitati prin care puteti comanda le gasiti pe www.trodat.netsi www.colop.com.

Pretul mediu de vanzare a unei stampile este de 11 euro, fara TVA, iar stampila nepersonalizata costa 4,5 euro. In conditiile vanzarii a cinci stampile pe zi, profitul inainte de impozitare ajunge la cca 500 de euro/luna, dupa scaderea tuturor celorlalte cheltuieli (salarii, rata masina, consumabile, utilitati). Succesul afacerii este conditionat de amplasarea magazinului intr-un loc cu vad, de publicitatea care i se face si de fidelizarea clientilor.

Afaceri cu stampile: „Profitul e frumusel, chiar daca faci
numai doua sau trei stampile pe zi"
Narcis Vasiliu, patronul companiei Ideal Stamp Express, distribuitor unic pe Romania al stampilelor Ideal si Ultimark

"Ideea afacerii mi-a venit dupa o vizita la Camera de Comert. Vazand coada de acolo m-am gandit ca trebuie neaparat sa deschid un centru pentru fabricarea stampilelor", spune Narcis Vasiliu. "Am intrat in aceasta afacere ca producator de stampile, fara sa am vreo tangenta cu acest domeniu. Am fost la un targ in Bucuresti, prin 1994, unde am contactat o firma de specialitate din Timisoara.

Ulterior le-am facut o vizita la sediu unde timp de mai multe zile am invatat modalitatile de producere a unei stampile. La acel moment, nu aveam nici bani si nici nu cunosteam tehnici atat de avansate; stampilele clasice puteau fi confectionate folosind un neon cu ultraviolete si un calculator. M-am intors la Gura Humorului unde nimanui nu-i trecuse prin cap sa deschida o astfel de afacere. De altfel, in orasele mici exista si astazi prea putini producatori de stampile."
 
Patronul firmei Ideal Stamp crede ca, dupa un timp, una dintre posibilitatile de extindere o reprezinta trecerea de la statutul de producator la cel de distribuitor. Sau, in cel mai bun caz, sa se mearga pe ambele paliere, numai ca acest aspect implica costuri mai mari si, implicit, riscuri mai numeroase.

"Pentru multi potentiali intreprinzatori echipamentul ramane scump - 3.000 de euro costa, in medie, o masina de stampile. La aceasta cheltuiala se adauga lipsa de informatii despre profilul acestei afaceri. Eu am inceput cu o investitie minima si, la un an sau doi, am deschis un punct de lucru in Suceava, la parterul magazinului «Bucovina». Am mers cu afacerea de producere a stampilelor timp de trei ani pe profit, dupa care am incercat sa ma axez pe distributie. Ideea aceasta mi-a venit dupa ce am sesizat ca pe piata distribuitorilor exista numai doi jucatori: Colop si Trodat. Am gasit, rapid, un partener in S.U.A. si m-am hotarat sa investesc in directia aceasta. Trebuie sa precizez ca am inceput activitatea de distributie deschizand un punct de lucru direct in Bucuresti, si nu in Gura Humorului", explica patronul.

In acest moment, Ideal Stamp comercializeaza stampile clasice marca Ideal si stampile preinked (produse dupa o tehnologie mai noua), marca Ultimark. Firma este distribuitor exclusiv pentru Romania a acestor marci de stampile. In incercarea de a recupera terenul in fata unor competitori care se aflau de mai multa vreme pe piata, compania a incercat, constant, sa isi imbunatateasca oferta de produse si servicii.

"Avem o oferta foarte buna pentru cei care vor sa-si mareasca profitul producand stampile. Este vorba de o masina pentru realizarea stampilelor Ultimark, pe care il vindem in 12 rate lunare a 80 euro, la care se adauga TVA. Folosind aceasta masina, reducem foarte mult timpul de realizare a unei stampile, la numai cinci minute. In plus, avem si un program care face din orice secretara un designer de stampile. Adica, fara cunostinte de grafica pe calculator, oricine poate realiza stampile cu un aspect profesional, pentru ca programul personalizeaza imediat stampila - singurul lucru care trebuie facut este introducerea textului dorit", explica Narcis Vasiliu.

"Pentru a deveni cunoscuti, am facut rost de o baza de date cu toti cei care confectioneaza stampile. Apoi, le-am trimis o gama diversificata de oferte in care le-am prezentat avantajele de a cumpara de la noi, preturi, oportunitati, termene de plata mai lungi, facilitati diverse. Ori de cate ori a fost cazul, ne-am deplasat la clienti si am facut diverse prezentari ale produselor. In prima faza, am fost priviti cu reticenta, chiar cu neincredere, deoarece producatorii aveau  o relatie speciala cu distribuitori care exista pe piata din 1990. Am mers noi catre producatori si nu am asteptat sa fim descoperiti de potentialii clienti."

Cand vine vorba de clienti, Narcis Vasiliu spune ca exista, in acest moment, cel putin 500 de potentiali clienti. "Clientii nostri sunt producatori de stampile. Vindem mai putin decat ne-am dori si mai mult decat si-ar dori concurenta. Pot sa va spun ca avem clienti care vand stampile de 2.000 de dolari pe punct de lucru pe luna."

Unul din punctele forte ale companiei Ideal Stamp il reprezinta distributia. Clientii din tara sau Bucuresti pot face comenzile prin fax, mail sau telefon si curierul rapid pleaca in aceeasi zi catre destinatie. Livrarea se face in aceeasi zi, in functie de numarul de stampile comandate, dar si de localitatea in care se afla clientul. Cele mai cerute produse sunt, astazi, stampila rotunda, pentru facturi diverse si cele pentru CEC sau banca.

Afaceri cu stampile: Legislatie cu lacune
Activitatea producatorilor si distribuitorilor de stampile nu este reglementata de vreo lege specifica. "In ceea ce priveste legislatia, la inceput ne-am aflat intr-o ceata totala", spune Narcis Vasiliu (Ideal Stamp Express). "Ne-am luat si noi dupa firmele care existau deja pe piata, chiar daca la inceputul anilor '90 acestea nu erau foarte multe. Pentru a nu bajbai, am cerut parerea unui avocat. A urmat inregistrarea la Registrul Comertului si alegerea domeniului de activitate. Nu exista o lege care sa reglementeze foarte exact acest domeniu. O stampila de firma nu trebuie sa contina nici un fel inscriptie obligatorie si nu trebuie sa respecte norme anume privind forma sau dimensiunile."

Totusi, atunci cand o firma isi deschide un cont, administratorul trebuie inregistrat cu buletinul pentru a se sti cine are drept de folosinta a respectivei stampile. De asemenea, institutia financiara in cauza va inregistra amprenta stampilei.

Afaceri cu stampile: Factori de succes

Amplasament central. Gasirea unui loc cu vizibilitate si vad comercial este de o importanta vitala. Acest lucru trebuie corelat cu suma pe care va permiteti sa o platiti drept chirie. Si asta deoarece exista riscul ca plata unei chirii prea mari sa neutralizeze avantajul de a avea un magazin in centrul orasului.

Fidelizarea clientilor. Formarea unei retele de clienti fideli aduce un venit constant. Legatura cu acestia trebuie mentinuta continuu, fiind obligatorie informarea celor care au cumparat o data de la dvs. despre produsele noi sau ofertele speciale. Fara indoiala, oferirea unor reduceri in cazul achizitiei unui numar mai mare de stampile, ca si posibilitatea efectuarii platilor in rate constituie avantaje clare. Anuntati aceste "oportunitati" pe care le oferiti - prin fax, printr-un pliant sau pe mail.

Exclusivitate la importatori. In cazul in care v-ati decis sa intrati pe piata distribuitorilor, ar trebui sa evitati firmele Colop, Reiner sau Trodat si sa va alegeti ca partener extern o firma producatoare care nu a ajuns pe piata de stampile de la noi. Devenind distribuitor exclusiv, va veti permite sa lansati diverse promotii sau sa oferiti stampile la preturi promotionale.

Corelarea cu alte afaceri. Foarte multi investitori in productia de stampile aleg sa lege aceasta activitate de altele: fabricat carti de vizita, indosariere, cabinet foto, fotocopiere. Avantajul este ca, astfel, pentru mai multe afaceri se plateste o singura chirie, o singura factura la utilitati.

Afaceri cu stampile: Factori de risc

Lipsa fondurilor. Orice investitor este nevoit sa isi creeze un stoc a carui dimensiune variaza de la cateva sute la cateva mii de stampile, in functie de cerere. Este foarte neprofesionist sa refuzati un cumparator pentru ca nu aveti un anumit tip de stampila.

Distributie deficitara. Majoritatea distribuitorilor de stampile se obliga sa onoreze comanda in maxim 24 de ore. Orice intarziere este sinonima cu pierderea unui client. In cazul in care firma de curierat care face livrarea nu este serioasa, cel care va trage ponoasele veti fi tot dvs.

Personal necivilizat. In aceasta afacere, apare contactul nemijlocit cu clientul. In cazul in care personalul nu este instruit in sensul de sti sa se faca placut clientilor, acestia ar putea sa nu se mai intoarca niciodata in magazin.

Afaceri cu stampile: Publicitate pe mai multe fronturi
Nu o data, la o prima privire, ambalajul spune mai mult decat continutul. Si nu o data am cumparat un produs orbiti de modalitatea stralucita in care ne-a fost prezentat. Prima conditie pentru a exista in bransa este crearea unei pagini de Internet. Cu cat aceasta este mai complexa si mai spectaculoasa, cu atat sporeste increderea partenerilor de afaceri in produsele pe care le oferiti.

Site-ul trebuie creat de un profesionist si nu incercati sa improvizati nimic. Vizitatorul trebuie sa se poata informa rapid asupra produselor pe care le oferiti, asupra modului in care se pot comanda si primi acestea. Orice oferta speciala trebuie prezentata intr-un mod cat mai vizibil, chiar ostentativ. Ar fi de preferat sa nu fiti comod si sa oferiti vizitatorului informatii pentru care nu trebuie sa foloseasca programe mai complexe de calculator, cum ar fi Acrobat Reader pentru fisierele de tip "pdf".

Nu uitati ca fiecare produs oferit sa fie prezentat cu toate caracteristicile si, mai ales, sa fie insotit de o fotografie. In cazul masinilor de stampilat nu ar fi rau daca ati si explica modul de functionare al acestora si care sunt punctele lor forte. In cazul in care printre clientii fideli se numara mari companii sau daca aveti parteneriate cu firme straine, puternice, nu ezitati sa le mentionati. Nu uitati ca increderea clientilor se castiga greu si se pierde usor.

Nu va este de nici un ajutor sa imprastiati pliante cu oferte prin oras, deoarece prea putini dintre cei la care ajung aceste pliante ar putea fi interesati. Dupa consolidarea afacerii nu este lipsita de interes apelarea la anunturi de mica publicitate. Este de preferat achizitionarea unui spatiu de cativa centimetri patrati in ziarele cu profil economic. Acest sfat este, insa, valabil numai in cazul distribuitorilor. Unii dintre marii distribuitori au ales sa isi invite, de cateva ori pe an,  clientii fideli la diverse seminarii unde le prezinta noile produse, ocazie propice si pentru incheierea unor contracte. Inconvenientul in acest caz, il reprezinta costurile destul de ridicate, deoarece aici intervine asigurarea unor mese si a cazarii.

In fine, este aproape imposibil sa nu va fi plimbat pe arterele din centrul orasului si sa nu va fi sarit in ochi magazinele care produc si vand stampile. Si asta deoarece proprietarul a avut de grija sa le impodobeasca cu abtibilduri viu colorate, de mari dimensiuni, prin care semnaleaza clientilor despre ce fel de magazin este vorba. Va sugeram sa mentionati pe portiera masinii personale sau de serviciu adresa de Internet a firmei.

Afaceri cu stampile: Posibilitati de dezvoltare
Afacerea in sine este una care se preteaza la o serie de transformari si imbunatatiri. Sa le luam pe rand. In cazul unui producator de stampile, dupa consolidarea afacerii, investitorul se poate extinde pe mai multe paliere. In cazul unor comenzi mari, poate decide achizitionarea unei noi masini de stampile (dupa cum am vazut, aceasta poate fi platita in rate lunare) care sa creasca capacitatea de productie.

O alta decizie, mai costisitoare (in jur de 3.000-5.000 euro) este deschiderea unui nou punct de lucru. De obicei, o astfel de decizie nu poate fi luata decat dupa cel putin un an si jumatate de la intrarea pe piata. Am vazut ca firma Gall Print a deschis magazine in trei orase : Timisoara, Arad si Bucuresti, dar asta numai dupa o prezenta continua si activa de mai multi ani pe piata.

O tendinta care s-a consolidat in ultimii ani este demararea, in acelasi punct de lucru in care sunt fabricate stampilele, a altor mici afaceri, cum ar fi producerea de carti de vizita, mic atelier foto, producerea de cupe si invitatii de nunta etc. Singura regula pentru a extinde aceasta afacere este existenta unui succes initial, a unui profit care sa poata fi reinvestit. Nici macar daca ati primi o mostenire nu procedati la extinderea afacerii atata timp cat ea nu este consolidata pe piata.

Dezvoltarea afacerii in cazul unui distribuitor este mai complexa si necesita un timp mai indelungat, datorita costurilor pe care le implica crearea stocurilor sau amenajarii unui nou punct de lucru. In orice caz, extinderea afacerii trebuie facuta in concordanta cu maturizarea pietei si cu consolidarea pozitiei respectivului investitor pe aceasta piata.

Afaceri cu stampile: O poveste cu multe invataminte despre
inceputurile afacerilor cu stampile in Romania
In 1992, Stefan Dumitrascu era student la Universitatea de Medicina din Bucuresti. Fiind ploiestean, facea naveta zilnic si, neavand o situatie financiara stralucita, a incercat sa gaseasca o solutie pentru a se sustine in facultate. Asa ca a infiintat o firma - Altris S.R.L., fara a  sti  insa exact ce va face cu ea. Solutia a aparut insa curand: nou-nascutei firme i-a trebuit stampila si Stefan s-a dus la un magazin specializat din Ploiesti, unde a comandat si a obtinut stampila, pentru o suma in jur de 10.000 lei (pe vremea aceea).

La putin timp, rasfoind o publicatie din Capitala care se adresa intreprinzatorilor particulari, gaseste un anunt prin care un furnizor oferea stampile la un pret cu peste 50% mai mic. Astfel se gandeste sa fructifice oportunitatea de a distribui in Ploiesti stampile sub pretul pietei locale.

Conditiile colaborarii stabilite cu furnizorul respectiv erau ca profitul obtinut sa fie impartit in mod egal. Dar in scurt timp, vazand ca tehnologia de producere a stampilelor nu este foarte complicata (pe vremea aceea se lucra in gips, cu litere de zinc culese manual etc.), Stefan s-a decis sa-si deschida propriul atelier.

Afaceri cu stampile: O inovatie care prevesteste o mare lovitura
Afacerea mergea, dar Stefan Dumitrascu nu era impacat cu aceasta tehnologie de fabricare a stampilelor care avea o vechime de cateva sute de ani. Astfel, in toamna anului 1993, el intra in legatura cu unii producatori si cu asociatiile de stampilari din strainatate si descopera o tehnologie moderna de fabricare a stampilelor, bazata pe intarirea unui fotopolimer lichid (un fel de cauciuc din care este confectionata amprenta stampilei) sub actiunea razelor ultraviolete. In acelasi timp gaseste in Romania un distribuitor care oferea o masina automatizata de fabricare a stampilelor. Desi costa destul de mult - aproximativ 3.500 DM - Stefan o cumpara, manat de curiozitate si de dorinta de a dezvolta aceasta afacere.

Apoi, la putin timp, vede intr-o vitrina o lampa de bronzat Philips care functiona pe principiul emisiei de raze UV si, desi si aceasta era scumpa pentru un client obisnuit (cam 150 DM), o achizitioneaza, cu gandul de a incerca sa-si construiasca propria masina de facut stampile. "Am confectionat rapid o incinta inchisa dintr-o cutie de carton in care am montat lampa Philips si o placa ce continea filmul cu imaginea stampilei si fotopolimerul. Acesta era turnat intr-un cofraj, prin el treceau razele UV si copiau partea transparenta de pe film, intarind suprafata polimerului. Dupa uscarea placii urma spalarea care, in cazul meu, se realiza manual", povesteste Stefan Dumitrascu.

"Am format o retea puternica de stampilari in Romania!"
Stefan isi continua afacerea, imbunatatind in paralel "cutia-minune" de confectionat stampile "made in Romania". Dupa vreo doi ani de activitate se gandeste tot mai serios cum poate sa rezolve problema consumabilelor care i se pareau foarte scumpe. Pe vremea aceea, o placa de polimer din care ieseau 30 de stampile costa in Romania peste 100 DM.

"Acest cauciuc, nu foarte special, nu poate sa coste cat un video", s-a gandit Stefan si a inceput cautarile unui furnizor mai convenabil. A trimis faxuri si a dat telefoane in strainatate pana a obtinut preturile la sursa pentru acest material. Si a reusit sa-l importe direct de la producator, la preturi de aproape zece ori mai mici decat cele din Romania.

"Vazand ca pretul este bun, ne-am gandit sa distribuim si altor producatori de stampile din Romania  acest material. Am pus un adaos minim si in scurt timp ne-am dat seama ca aceasta este o afacere chiar mai buna si ni se potriveste mai bine. Astfel, am renuntat la activitatea de productie si ne-am axat pe comercializarea echipamentului pentru produs stampile, a suportilor si a consumabilelor. 

Nu puteam ramane si cu activitatea de productie, pentru ca le faceam concurenta directa clientilor (partenerilor) nostri, ceea ce nu doream (desi alte firme, concurentii nostri in distributia de echipamente si materiale pentru stampilari, faceau acest lucru). La inceput importam marfa in valoare de aproximativ 10.000 DM pe luna, dar ulterior am ajuns la o cifra de afaceri de 40-50.000 DM pe luna si am reusit sa dezvoltam o puternica retea de stampilari in Romania."

"In doi ani am castigat piata stampilelor din Romania"
In 1997, firma sa obtine distributia in Romania a stampilelor marca Colop , una dintre cele doua mari companii producatoare de carcase automate pentru stampile din lume. A fost un pas foarte important, deoarece firma a putut trece astfel de la stampile clasice, cu suport de lemn, la stampile moderne, cu carcasa automata. (De altfel, trebuie spus ca amprenta efectiva nu inseamna decat 10% din pretul stampilei, restul fiind reprezentat de suportul pe care este fixata aceasta amprenta, de tusuri etc.)

Stefan Dumitrascu: "Inainte de a introduce noi in tara marca Colop, piata romaneasca de stampile moderne era dominata de marca Trodat. Alta marca de stampile automate nu exista in Romania. Noi am inceput sa introducem incet-incet marca Colop. Am sperat sa obtinem un pret mai bun de la producator pentru a usura intrarea noii marci pe piata. N-am asteptat insa cu mainile in san, ci am incercat sa gasim noi solutii de penetrare a pietei. Iar ideea ne-a venit destul de repede: sa continuam sa punem in valoare echipamentul artizanal de produs stampile pe care l-am conceput in urma cu cativa ani, dar impreuna cu suportii automati (marca Colop) si polimerul pentru confectionarea amprentei, totul sub forma unui pachet. Noi am fost astfel primii distribuitori de echipamente pentru stampilari din Romania care au venit cu ideea "pachetul care-ti amortizeaza investitia".

Dupa un calcul simplu, am vazut ca puteam fixa pentru acest pachet un pret de 500 DM si, cum cel mai ieftin echipament automat de facut stampile era 3.600 DM, solutia noastra devenea foarte tentanta. Prin aceasta strategie originala si foarte accesibila pentru clienti i-am introdus pe piata romaneasca pe marii producatori de stampile automate marca Colop si, in scurt timp, 90% din utilizatorii de stampile au ajuns sa foloseasca marca Colop. Deci, in cativa ani, am reusit sa intoarcem complet piata stampilelor in favoarea noii marci Colop", spune, cu o bucurie retinuta, Stefan Dumitrascu.

Cum poti pierde o afacere prospera si de viitor?
Stefan Dumitrascu: "In toti acesti ani ne-am concentrat mai mult pe obtinerea faimei. Nu ne-am gandit ca in afaceri mai trebuie sa si castigi si, mai ales, sa-ti asiguri viitorul. Asta e o greseala pe care cred ca o fac si altii, insa noi am facut-o cu atata inocenta incat, pana la urma, ne-a costat intreaga afacere. Deci, noi am muncit practic pentru marea firma Colop, le-am promovat si le-am vandut produsele prin ingeniozitate, fara a le cere ceva la mana: un contract de exclusivitate, o garantie etc. Am fost intr-adevar declarati distribuitori Colop, nu insa exclusivi, prezentati ca atare, invitati la diverse targuri si expozitii etc. Si ce s-a intamplat pana la urma?

Marea firma concurenta care producea si vindea stampile Trodat a vazut ca e pe cale sa piarda de tot piata stampilelor in favoarea marcii Colop. Pentru ca, desi avea o retea buna de magazine proprii, clientii au inceput sa ceara stampile Colop, asta din cel putin doua motive: unul era ca firma Colop vindea stampile cu forma rotunda (modelul fiind patentat de ei), iar romanii erau obisnuiti de mult cu acest model. Al doilea motiv era ca stampilele Colop aveau un pret mai bun datorita pachetului pe care-l ofeream noi.

Astfel, concurentii nostri s-au dus direct la Colop si au negociat din start conditii de livrare mai avantajoase, la preturi mai bune. Aveau avantajul ca erau o firma cu experienta si cu o putere financiara  mai mare decat noi si stiau sa puna problema, cu toate ca aveau o retea de desfacere a stampilelor ceva mai mica decat a noastra (40% fata de 60% din piata).

Asta nu ne-a afectat atata vreme cat ne pastram fiecare clientii, avand preturi de desfacere competitive. Dupa un an insa, firma concurenta a inceput sa desfaca stampile Colop in Romania la preturi de dumping, vanzand practic la pretul producatorului, fara a-si pune cheltuieliile de transport, vama etc. Acest lucru ne-a afectat serios si abia atunci ne-am trezit si noi si le-am cerut partenerilor de afacere (firma Colop) sa incheiem un contract de exclusivitate pentru distribuirea acestei marci in Romania.

Era insa prea tarziu si n-am mai reusit sa obtinem acest lucru. Am consultat si un avocat  pentru a vedea daca mai putem salva ceva din aceasta afacere pe care am dezvoltat-o atat de bine pana la un moment dat. Acesta ne-a spus insa ca nu mai avem ce face si am acceptat ca ignoranta trebuie platita.

Asa ca anul acesta am renuntat la aceasta activitate care ne-a adus multe satisfactii, dar si unele batai de cap in final. Suntem totusi foarte multumiti ca am reusit sa dezvoltam o retea de aproape 100 de stampilari in Romania, oferindu-le atat sprijin material cat si tehnic. Producerea de stampile ramane o afacere buna pentru cei care vor sa vanda en-detail aceste produse, pentru ca intotdeauna razboiul celor de sus (importatori, angrosisti) e profitabil pentru cei de jos."


Afaceri cu stampile: Adrese utile

Gall Print
Timisoara, Str. Paris nr.2/A etaj IV
Tel./Fax: 0256-204.861

Ideal Stamp Express
Gura Humorului, Bd. Bucovinei nr.5
Tel./fax: 0230 231.016
Depozit distributie:
Bucuresti, str. Dambovnicului nr.30
Tel./fax: 021-330.16.70

Kortner & CO SRL
Timisoara, Str. Gh. Lazar nr.5
Tel./Fax: 0256-490.045
Bucuresti, Tel.: 021-313.97.52
Brasov, Tel.: 0268-478.589

Trodat Stampile Express
Tel.: 021-315.39.48
Fax: 021-315.39.02
Tel Verde: 0800-8112233

Stamps & Cards 
Arad, Str. Andrei Muresanu nr.1
Tel: 0722-572.548



Tags: idei de afaceriafaceristampile

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Cifra de afaceri din serviciile de piata prestate intrepriderilor a crescut cu 13,1%

de Bianca Tila
22 Ian 2024
Cifra de afaceri din serviciile de piata prestate in principal intreprinderilor a crescut in primele 11 luni ale anului trecut, in termeni nominali,...

INS: Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 1,3% in primele zece luni

de Bianca Tila
14 Dec 2023
In perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2023, cifra de afaceri din industrie pe total (piata interna si piata externa) a inregistrat cresteri in...

INS: Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul a crescut cu 2% in primele 10 luni

de Bianca Tila
06 Dec 2023
Volumul cifrei de afaceri din comerul cu amanuntul a crescut in primele 10 luni din acest an comparativ cu perioada similara a anului trecut atat ca...

Ce ar trebui sa incluzi intr-un plan de afaceri pentru un restaurant

de Bianca Tila
08 Nov 2023
Gandul de a lucra pentru tine suna destul de tentant, mai ales daca esti un pasionat al gusturilor fine. Ideea de a castiga bani reprezinta o...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]