Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dosare de Afaceri: Comertul prin posta

de Mirela Rosu 28 Mar. 2008 7021
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Sute de milioane de oameni din intreaga lume isi fac cumparaturile din confortul propriului domiciliu, pe baza cataloagelor de produse sau pe Internet (americanii sunt de departe cei mai avansati in acest domeniu).



Primesc oferta, o studiaza, apoi pun mana pe telefon si comanda, urmand sa primeasca prin posta, intr-un interval de timp rezonabil, produsul dorit.

Plata se face fie in avans (cu carte de credit sau ordin de plata), fie in sistem ramburs, la ridicarea coletului. Rapid si fara batai de cap. Si, odata ce un client a comandat un produs si acesta i-a fost livrat prompt, el nu va avea nici o retinere sa comande inca o data, si inca o data... Unii chiar nu pleaca niciodata de acasa pentru a-si achizitiona imbracaminte, echipament software sau cadouri pentru Sarbatori si acest lucru este urmarea increderii in continua crestere in seriozitatea firmelor de comert prin posta. In ultima vreme, se vand astfel chiar si automobile.

Comertul prin posta este domeniul cu cea mai spectaculoasa dezvoltare din toate timpurile, un domeniu exploziv, care nu da nici un semn ca s-ar putea poticni. Usurinta, comoditatea sistemului de a face cumparaturi prin intermediul unui catalog, prin telefon sau prin Internet continua sa genereze profituri uriase pentru cei antrenati in aceasta afacere. Acest sector a ajuns sa produca peste 400 de miliarde de dolari anual.

Vizitati www.blog.ideideafaceri.ro

Scurta descriere
Comertul prin posta este o afacere ce poate fi demarata cu investitii initiale minime. Reteta e destul de simpla: in primul rand, trebuie identificat un produs atractiv, relativ ieftin si care sa nu se prea gaseasca pe piata. Acest produs se achizitioneaza in cantitate mare de la producator si se revinde ulterior cu un pret de cateva ori mai mare, care sa acopere toate cheltuielile (achizitionare, promovare, expeditie) si sa asigure totodata un profit multumitor.

Promovarea se face prin anunturi sau casete publicitare in presa, prin intermediul cataloagelor specializate sau prin Internet. Comenzile se preiau apoi telefonic (cel mai comod), iar produsul se expediaza prin posta.

Afacerea este ideala ca o a doua ocupatie si, pe masura ce ea se dezvolta, poate deveni singura ocupatie si sursa de venit. Iar mersul la posta pentru a incasa mandatele trimise de clienti sau verificarea contului din banca, mai plin in fiecare zi, aduc o satisfactie profesionala majora.

Sursa de aprovizionare cu produsul respectiv are o mare importanta. Este greu de onorat cu promptitudine o comanda daca furnizorul se afla la sute sau mii de kilometri distanta si nu este disponibil la solicitarile si nevoile speciale ale unui mic intreprinzator. Iar o alta conditie esentiala este ca produsul sa fie usor de impachetat si expediat prin posta.

Nu este de dorit ca profiturile sa fie inghitite de costuri de livrare prea mari. Sigur ca un set de pahare sau cesti de cafea reprezinta un cadou potrivit de Sarbatori, dar impachetarea lui necesita mult timp si ambalaje speciale, iar costurile pot deveni prea mari. E-adevarat, asemenea produse pot fi livrate prin servicii de curierat sau prin proprii angajati, dar aceste solutii se pot dovedi prea costisitoare in faza de inceput a unei afaceri.

Ca sa fie acoperite toate costurile, adaosul comercial practicat trebuie sa fie cat mai ridicat. Daca furnizorul ofera marfa cu 2 $/bucata, este de dorit ca pretul de vanzare sa fie de 5 sau 6 $, de aceea trebuie prospectata piata pentru a alege cea mai buna oferta.

1. Ce fel de produse isi doresc consumatorii
Produsul de vandut poate fi fie o inventie proprie (orice, de la articole de birou pana la cursuri prin corespondenta), fie un produs cumparat en gros si care urmeaza a fi revandut. In cel de-al doilea caz, alegerea corecta a produsului este cruciala pentru succesul afacerii. Ca urmare, orice articol cu un oarecare potential trebuie studiat cu atentie, prin prisma urmatoarelor aspecte:
• Este produsul unic sau aproape unic pe piata?
• Aduce un beneficiu cert cumparatorului?
• Este usor de impachetat? Este fragil?
• Este accesibil publicului prin alte canale comerciale?
• Se adreseaza unei anume piete sau unui grup-tinta de consumatori? (Importanta acestui aspect devine evidenta in momentul in care se pune problema modului in care i se va face reclama.)
• Starneste interesul? (Aflarea punctului de vedere al membrilor familiei sau al prietenilor poate furniza multe informatii despre atractivitatea lui.)
• Produsul poate fi personalizat? (Multi clienti sunt gata sa plateasca in plus pentru acest serviciu.)
• Cat de bine cunoaste vanzatorul produsul? (Aceasta este o intrebare-cheie. Fara o cunoastere aprofundata si o incredere sanatoasa in calitatile obiectului promovat, afacerea este imposibil de derulat. Lacunele in acest sens vor duce la reclame “subtiri”, neconvingatoare si, deci, ineficiente.)
• Pretul cerut este unul acceptabil? (Faptul ca produsul este exceptional nu ajunge. El trebuie sa aiba si un pret pe care potentialul client sa si-l poata permite. Regula generala de stabilire a pretului produselor oferite prin posta este ca acesta trebuie sa fie de trei-patru ori mai mari decat pretul de achizitie.)
• Ofera produsul oportunitati pentru vanzari repetate? Utilizarea lui implica achizitionarea si a altor articole conexe? (Vanzarile repetate pot aduce un profit semnificativ. Ideal este ca produsul sa fie unul consumabil sau sa necesite achizitionarea unor produse consumabile.)
In fine, un ultim pas consta in testarea reactiei pietei. Doar asa se va obtine certitudinea ca produsul, desi a raspuns onorabil tuturor intrebarilor de mai sus, nu se va impotmoli undeva pe parcurs. Acest pas elimina riscul achizitionarii unei cantitati mari de marfa care nu va putea fi ulterior revanduta.

2. De unde se pot cumpara en gros produsele?
Exista mai multe metode de a gasi produsele dorite, in cantitati suficiente si la preturi atractive. O prima metoda ar fi studierea pe Internet a ofertelor diferitilor producatori. In tarile asiatice, in special, se gasesc destui fabricanti de gadget-uri interesante. Apoi, foarte eficace poate fi si contactarea Camerei de Comert, pentru a afla programul targurilor si expozitiilor din zona. Publicatiile cu specific in anumite domenii de activitate pot oferi, de asemenea, oportunitati de afaceri si idei compatibile cu comertul prin posta. Si Paginile Aurii pot fi o sursa de inspiratie.

In loc de a promova unul sau doua produse, se poate dovedi mai rentabila tiparirea unui catalog. Acest lucru implica insa o mare investitie de timp si bani, atat pentru investigarea pietei, cat si pentru editarea catalogului in sine. Pentru a micsora costurile, se poate apela la ideea unui catalog online (pe Internet), care poate fi studiat simultan de mii de vizitatori.

3. Stabilirea strategiei de marketing
In acest punct, intreprinzatorul trebuie sa aiba deja o imagine detaliata a publicului-tinta caruia i se adreseaza (grupul anume de oameni care este, probabil, interesat de produs). De acum, trebuie dezvoltata o strategie de intrare in dialog si comunicare cu acesti clienti potentiali si de a-i convinge sa achizitioneze marfa.

Mai intai, trebuie schitata o descriere detaliata a publicului-tinta. Ce varsta, ocupatie, sex si nivel de venit au posibilii consumatori? Care sunt publicatiile pe care le citesc in mod regulat? Care sunt modalitatile optime de a le atrage atentia? Sunt utilizatori de Internet? Majoritatea operatorilor de pe piata investesc o multime de bani in reclama pentru a ajunge la acesti oameni (exceptie fac operatorii care folosesc cataloage si care lucreaza direct cu firme de distributie, acestea punand la dispozitie si listele de clienti). Expertii apreciaza ca, pentru a avea succes, 10-25% din volumul vanzarilor anuale trebuie reinvestit in reclame si actiuni de promovare. Pentru a reduce aceste costuri reclama trebuie sa fie cat mai eficienta.

Odata determinate publicatiile potrivite, se insereaza in toate acelasi anunt, urmand apoi a fi selectate cele care au generat cea mai buna rata de raspuns. O rata de raspuns de 1% din numarul cititorilor constituie un rezultat excelent.

Vizitati www.blog.ideideafaceri.ro

[pagina_noua]

4. Elaborarea anunturilor si reclamelor
Daca intreprinzatorul si-a selectionat cu atentie produsul si chiar crede in el, conceperea anuntului este relativ usoara. Foarte importante sunt primele cuvine, propozitia de inceput care are rolul de a capta atentia cititorilor. Intregul anunt trebuie sa puna accent pe avantajele pe care produsul le aduce clientului si pe indicatiile despre cum se poate intra in posesia bunului respectiv. In plus, conteaza mult ca cititorul sa fie motivat sa comande chiar in acel moment, fara intarziere.

De exemplu, reducerile de pret oferite pe termen limitat pot determina promptitudinea reactiei cumparatorului. Un alt element care da foarte bine este o fraza de genul: “In caz ca sunteti nemultumit de calitatea produsului, garantam returnarea banilor”. Aceasta promisiune, odata facuta, trebuie respectata riguros si pe toata perioada de valabilitate a ofertei.

De ajutor poate fi testarea efectului anuntului asupra unor persoane care nu stiu nimic despre produsul respectiv. Intrebarile pe care acestia le vor pune vor fi de ajutor pentru a elimina ambiguitatile si neclaritatile din textul anuntului.

In afara reclamelor tiparite, exista si alte cai de a intra in contact cu publicul-tinta. O metoda traditionala este direct mailing-ul (trimiterea prin posta de scrisori de oferta si brosuri catre persoanele aflate intr-o lista de adrese). Lista de potentiali clienti este cel mai important element al unei asemenea actiuni si ea poate fi furnizata de o firma specializata. In general, pretul unei astfel de liste se situeaza intre 50 si 100 $ pentru 1.000 de nume. Pe Internet pot fi gasite o multime de oferte.

O alta tactica de marketing consta in starnirea interesului clientului, urmata de invitatia de a telefona sau a scrie pentru a solicita mai multe informatii. Aceasta metoda se recomanda in cazul produselor care au preturi ridicate si care necesita un efort mai mare pentru convingerea clientului.

Exista si metode mai putin traditionale, de exemplu un articol de presa bine scris. Unele ziare sau reviste se pot dovedi interesate sa publice gratuit un articol despre produsul sau serviciul oferit, daca acesta este suficient de interesant pentru cititori. Apoi, nu trebuie pierdut din vedere un canal important de marketing: fostii clienti, al caror interes pentru produsele respective este deja dovedit. Ei sunt cei mai buni clienti pentru viitoarele vanzari, ca urmare, impreuna cu produsele comandate, trebuie expediate si materiale promotionale despre alte produse.

Si, nu in ultimul rand, nu trebuie neglijat Internetul. Chiar daca nu isi contacteaza clientii pe aceasta cale, multe companii au o pagina de web care ofera informatii despre afacerea respectiva. Exista si firme care utilizeaza e-mail-ul pentru a-si promova ofertele. Decizia de a apela la acest mod de reclama trebuie luata dupa cercetarea aprofundata a profilului clientilor vizati.

5. Derularea afacerii
Derularea afacerii este un proces cu multe etape si proprietarul afacerii va fi implicat in fiecare dintre ele: alegerea produselor, comanda si receptia bunurilor (sau productia lor), preluarea comenzilor, gestionarea corespondentei, impachetarea si expedierea produselor si, bineinteles, colectarea banilor. Pentru fiecare dintre aceste activitati trebuie puse la punct proceduri clare.

Unul dintre principalele avantaje ale comertului prin posta consta in faptul ca esti liber sa-ti organizezi munca exact asa cum iti doresti, nefiind incorsetat de rigorile unui program fix. Unii intreprinzatori lucreaza cel mai bine in primele ore ale diminetii; altii in miezul zilei sau chiar noaptea.

In plus, nu exista un numar impus de ore pentru programul de lucru: azi poti lucra o ora si maine 15. Partea mai sensibila este cu plata: plata in avans elimina completarea formularelor de livrare (buletin de expeditie, mandat postal), dar are marele dezavantaj al neincrederii clientilor, care se feresc sa plateasca o suma de bani unui intreprinzator necunoscut, pentru o marfa pe care nu au vazut-o decat in poze. Plata in sistem ramburs este o metoda care multumeste clientul, deoarece el achita marfa la primire.

Dezavantajul intreprinzatorului este acela ca trebuie sa suporte cheltuieli destul de ridicate si pierde timp mai mult pentru completarea formularelor de livrare. In plus, mai exista riscul ca unii clienti sa se razgandeasca dupa ce au facut comanda si sa nu-si mai ridice coletul. Procentul de retururi ajunge chiar si la 10%, iar banii dati pe ambalare si taxe de expeditie raman bun dati.

6. Reguli ce trebuie respectate
Pentru a derula pe termen lung si in perfecta legalitate o astfel de afacere, este necesar ca intreprinzatorul sa dedice o parte din timpul pregatirii ei identificarii prevederilor legale in domeniu. In primul rand, produsul ales nu trebuie sa fie ilegal sau sa nu poata fi comercializat. De asemenea, trebuie excluse acele produse care se supun unor reguli si regulamente speciale, cu exceptia cazurilor in care firma este abilitata sa desfasoare acest tip de activitati. Aici se incadreaza produsele chimice, toxice, explozive, inflamabile etc.

In S.U.A., daca onorarea unei comenzi dureaza mai mult de 30 de zile, acest lucru trebuie sa fie foarte clar specificat in reclama. Daca nu se specifica, termenul de 30 de zile este subinteles, iar in cazul in care el nu este respectat, cumparatorul trebuie instiintat in scris si trebuie sa i se solicite acordul sau pentru amanarea livrarii. Daca plata s-a facut in avans, iar clientul nu confirma acceptarea intarzierii, banii trebuie returnati de urgenta in contul acestuia, altfel clientul are dreptul la despagubiri.

Legislatia prevede reguli clare pentru derularea unei astfel de afaceri. Obtinerea de foloase materiale sub false pretexte sau prezentarea nerealista a calitatilor produsului sunt activitati care atrag raspunderea penala. A minti reprezinta un risc pe care nici un intreprinzator nu si-l poate asuma.

Produsele cu cel mai mare succes in comertul prin posta
• Articole de agrement: echipamente sportive, articole de vanatoare/pescuit, harti si ghiduri turistice, reviste si cataloage sexy, carti postale personalizate etc.
• Imbracaminte pentru oamenii de afaceri
• Imbracaminte pentru copii
• Materiale de informare si educatie: carti de specialitate, cursuri de limbi straine, cursuri prin corespondenta, casete audio/video, CD-uri, publicatii de informatii, planuri de afaceri, metode de a face bani, programe pe computer etc.
• Hardware
• Produse pentru intretinerea sanatatii si fitness
• Medicamente uzuale si aparatura medicala de uz casnic
• Produse de intretinere si curatare industriale
• Produse de papetarie
• Imbracaminte barbateasca
• Retete medicale
• Produse electronice si electrocasnice: componente electronice si subansamble de computer, ceasuri personalizate etc.
• Produse speciale si cadouri
• Articole pentru fumatori
• Casete video
• Vitamine
• Imbracaminte cu masuri extreme
• Produse cosmetice, produse pentru sanatate si igiena personala (parfumuri, creme de intretinere a tenului, retete de slabit, produse naturiste etc.)
• Articole de hobby: jucarii, jocuri de societate, articole sportive, horoscoape, bijuterii etc.
• Produse tipizate: hartie de scrisori, stampile, carti de vizita, felicitari, etichete

In general, cand vorbim despre comenzile prin posta avem in minte un produs, o marfa. Nu trebuie uitat insa ca si un serviciu poate fi vandut la fel de bine in acest mod. In Statele Unite, conform statisticilor, aproximativ 40% din piata revine serviciilor, din care cea mai mare parte se refera la activitatile din domeniul financiar. Exista insa numeroase alte domenii care se pot aborda: procesarea fotografiilor, oferirea de pachetele turistice, organizarea de vacante si croaziere, acordarea de consultanta, cercetarea si investigarea genealogica, servicii de marketing de diverse tipuri, servicii de brokeraj pe Internet etc.

Diferenta majora intre a vinde un serviciu si a vinde un produs prin posta consta in obiectul fizic supus comercializarii. Cel care ofera pachete turistice si vacante in Antalya, de exemplu, nu va avea, evident, o marfa concreta pe care sa fie nevoie s-o depoziteze. Daca este vorba de tricouri insa, el va fi inconjurat de baxuri intregi de articole ce asteapta sa fie impachetate si expediate.

O alta problema ce trebuie luata in calcul cand este vorba de vanzarea prin posta a serviciilor se refera la accesibilitatea acestora. O vacanta in Antalya poate fi oferita de o firma din Bucuresti si unui turist din Baia Mare. Nu este nevoie de o intalnire directa cu clientul pentru a-i oferi posibilitatea de a achizitiona serviciul respectiv. Exista insa si situatii in care zona geografica este vitala. In cazul consultantei juridice oferite prin posta pentru obtinerea autorizatiilor necesare deschiderii unei afaceri, reglementarile Primariei din Brasov pot fi diferite de cele ale Consiliului Local din Constanta. Exista, deci, servicii care trebuie sa fie circumscrise unei anumite limitari de timp, spatiu etc.

Vizitati www.blog.ideideafaceri.ro

[pagina_noua]

Una dintre cele mai bune surse de informatii pentru intreprinzatorul aflat in cautarea unui produs pe care sa-l comercializeze este “Registrul Thomas”. Este vorba de un site care cuprinde informatii despre 173.000 de companii nord-americane, incluzand 152.000 de marci si peste 800.000 de produse. Listele de aici constituie o adevarata sursa de inspiratie si ele pot fi consultate la: www.thomasregister.com.

Factori critici de succes
In cazul comertului prin posta, secretul succesului este atragerea clientilor si dezvoltarea unei relatii cat mai bune cu acestia, odata ce au fost convinsi sa cumpere.
1. Publicitate cu toate fortele. Produsele comercializate trebuie promovate, altfel nu se pot castiga clienti. Un obstacol il constituie faptul ca oamenii nu au posibilitatea sa le pipaie, sa le incerce, sa le vada fizic, asa ca trebuie mai multa putere de convingere decat in comertul obisnuit.
2. Livrare la timp. Respectarea termenelor de livrare este o conditie esentiala pentru a castiga increderea clientilor. Odata primita o comanda, ea trebuie procesata in cel mai scurt timp. Atentie! Punctualitatea inseamna ca produsul ajunge exact la termenul fixat, nici mai tarziu, nici mai devreme. Oamenii isi planifica cheltuielile si nu trebuie sa ii surprindeti cu un colet expediat prea devreme.
3. Alegerea unor produse potrivite.  Cine considera ca prin posta se poate vinde orice se inseala. In general, produsele foarte scumpe, care implica o decizie de cumparare elaborata, nu sunt potrivite.
4. Definirea propriului segment de piata. Cautati o nisa, o cerere neacoperita, sau acele produse/servicii unde competitia nu este extrem de mare, iar oferta limitata. Primul pas consta in identificarea lucrurilor pe care le cunoasteti mai bine, precum si a celor pe care potentialii clienti le doresc sau de care au nevoie.

Conditii minime pentru demararea afacerii
Comertul prin posta se poate desfasura foarte bine de la domiciliu. Este de ajuns sa va amenajati un mic spatiu pe care sa il folositi pentru rezolvarea corespondentei, crearea materialelor publicitare, impachetarea produselor si alte activitati specifice, dar care, oricum, nu necesita un birou separat.

Principalul element in aceasta afacere este telefonul. Este necesara si o adresa pentru corespondenta, eventual o casuta postala sau un e-mail. Daca situatia financiara va permite, achizitionati un computer si o imprimanta. Pentru inceput, nu este nevoie de un calculator super performant, este de ajuns unul simplu cu care sa puteti face editare de text. Aceasta nu este o conditie obligatorie, majoritatea persoanelor care au inceput o astfel de activitate, nu au dispus din start de un computer, dar o corespondenta redactata pe computer, de pilda, creeaza o imagine buna intreprinzatorului.

„Ai nevoie de bani pentru a face bani” este unul dintre cele mai cunoscute sloganuri in lumea afacerilor.

In comertul prin posta se poate lua startul cu o investitie mult mai mica decat in cazul altor activitati. Lucrand de unul singur, in propria casa, se elimina automat doua cheltuieli extrem de costisitoare: chiria (sau amenajarea spatiului) si salariile personalului.

In plus, costurile echipamentelor necesare sunt destul de reduse: cel mai mult va inghiti achizitionarea unui computer si a programelor software necesare, instalarea a doua-trei linii telefonice (sau a unui telefon cu mai multe linii), a unui fax si achitarea abonamentului Internet. La acestea se adauga valoarea stocului de marfa si cheltuielile publicitare (in cazul unui catalog acestea vor fi considerabile, dar se poate dovedi eficient si un pliant color de mici dimensiuni, ieftin si atractiv). Greseala specifica multor intreprinzatori este ca reduc prea mult capitalul de pornire, limitand astfel dezvoltarea viitoare a firmei.

Costurile de pornire se pot situa intr-o marja extrem de mare de valori. Un mini-catalog sub forma unei brosuri sau reclamele in presa si fluturasi costa destul de putin. De exemplu, un catalog de 64 de pagini, cu hartie de 80 de grame si coperta rigida, cu un tiraj de 2.000 de exemplare “inghite” (tiparire si hartie) aproximativ 3.000 $. La aceasta suma, trebuie adaugate cheltuieli de machetare si costul fotografiilor (mai scumpe daca sunt realizate de un profesionist), care aproape ca dubleaza pretul.

Orice client care a comandat sau doar s-a aratat interesat de oferta dvs. trebuie introdus intr-o baza de date: nume, adresa, telefon, alte informatii. Aceasta baza de date va fi de fapt un capital important, deoarece, conform statisticilor, 30% din cei care au comandat o data comanda si a doua oara. Un alt mod de a profita de lista de clienti este inchirierea sau vanzarea ei.

Profitabilitatea afacerii
Expertii estimeaza ca este nevoie de o perioada de doi-patru ani pentru ca o firma in domeniu sa-si amortizeze cheltuielile initiale. Profiturile apar cam in acelasi timp in cazul tuturor firmelor – dupa trei pana la cinci ani de la infiintare. Chiar daca toata lumea isi doreste sa dea lovitura, adevaratele profituri apar abia atunci cand exista o baza solida de consumatori care cumpara cu o anumita frecventa. Dar, asa cum succesul nu apare la cei mai multi cum ai bate din palme, exista unii la care nu apare deloc.

In comertul prin posta, adaosurile sunt de 300-400% pentru fiecare produs, suma necesara acoperirii achizitionarii, promovarii si expedierii produsului respectiv. Aceasta este regula, dar trebuie tinut cont de o multitudine de factori atunci cand se stabileste pretul final. Este nevoie ca pretul initial sa fie ajustat pana cand sunt atinse urmatoarele deziderate majore:

a) pretul corespunde asteptarilor clientilor pentru produsul respectiv. De exemplu, sa spunem ca oferta consta in cutii de bomboane fine de ciocolata, asortate: un pret prea mare va fi prohibitiv, iar unul prea mic va ridica intrebari asupra calitatii produsului.
b) pretul este comparabil cu cel al concurentei pentru acelasi produs (sau unul similar);
c) pretul acopera cheltuielile si asigura un profit considerabil.

O mare atentie trebuie acordata si stocului de produse. Un stoc prea mare risca sa aduca pierderi din cauza unui exces nevandut, un stoc prea mic risca de asemenea sa aduca pierderi din cauza expedierilor cu intarziere.

Atragerea clientilor
Este, poate, cea mai importanta etapa in aceasta afacere. Principalele doua mijloace consacrate de atragere a clientilor in domeniul comertului prin posta sunt reclamele in presa si anunturile de mica publicitate. Primele contin in general o fotografie sau un desen, insotite de un mic text si pot fi intalnite in interiorul oricarei reviste sau ziar, ajungand astfel in atentia unui numar mare de cititori.

 Anunturile de mica publicitate sunt mai precise ca adresa, ele fiind gasite in paginile speciale pentru reclama ale ziarelor, adica acolo unde isi indreapta privirile exact acei cumparatori interesati de astfel de oferte.

Anunturile de mica publicitate. In general, la anunturile de mica publicitate, se foloseste metoda vanzarii in doua etape si anume:
a. Se publica un anunt care sa starneasca interesul cititorului si sa-l determine pe acesta sa solicite informatii suplimentare;
b. Se trimite oferta celor care au solicitat informatii suplimentare.

Principalul avantaj al acestui tip de reclama consta in pretul foarte scazut. In plus, paginile ziarelor de mica publicitate sunt structurate pe rubrici precise. Cititorul care doreste sa-si petreaca o vacanta la mare sau sa-si cumpere huse pentru masina stie exact unde anume sa caute o oferta pentru ceea ce il intereseaza. Astfel pot fi testate noile produse intr-un mod necostisitor si eficient: daca rata de raspuns este buna, puteti trece si la publicarea unei reclame mai mari.

Dezavantajul major al anunturilor il constituie faptul ca spatiul de care dispuneti este foarte redus si nu exista elemente de grafica care sa va evidentieze in ochii cititorilor in raport cu ceilalti. De fapt, avantajul clasificarii intr-un domeniu precis poate fi privit si ca un handicap in privinta numarului persoanelor care citesc anuntul: nu toata lumea parcurge paginile de mica publicitate ale ziarelor. Exista si produse care efectiv nu pot fi vandute in acest mod: este vorba de produsele sofisticate sau a caror functionare trebuie explicata pe larg, sau produsele de lux (nu poti vinde ceasuri “Cartier” prin intermediul anunturilor de mica publicitate).

Vizitati www.blog.ideideafaceri.ro

[pagina_noua]

Reguli pentru a scrie un anunt eficient
1. Textul trebuie sa fie cat mai scurt cu putinta pentru a reduce costurile, dar trebuie sa fie in acelasi timp si suficient de mare pentru a arata caracteristicile produsului si etapele vanzarii. Anuntul poate contine un chenar, litere ingrosate, majuscule, litere albe pe fond negru etc.
2. Frecventa anunturilor trebuie sa fie aleasa in functie de tipul de produs si de bugetul disponibil, iar textul nu trebuie sa fie schimbat prea des. Atat timp cat anuntul continua sa aiba ecou, ar fi o greseala sa-l modificam. Unele societati au demonstrat ca se poate pastra acelasi text ani de zile. Bineinteles, daca dupa primele tentative sau dupa o perioada mai indelungata de timp, nu se obtine impactul dorit, este oportun sa dam textului o forma diferita, fara ca, prin aceasta, sa modificam oferta.
3. Mentionarea avantajelor pentru client stimuleaza vanzarile. In anumite cazuri, e bine sa propuneti reduceri avantajoase pentru o cantitate mare de produse cumparate sau diferite cadouri pentru cei care fac o comanda.
 
10 ponturi pentru un anunt reusit
1. Un titlu bun reprezinta 50% din vanzare.
2. Un titlu in negativ, adica alb pe negru, atrage mereu atentia.
3. Pe o suprafata foarte mica, este mai bine sa utilizati desene, nu fotografii.
4. Este inutil sa cheltuiti bani pentru un anunt care se poate citi numai cu lupa. Literele trebuie sa fie clare.
5. Nu folositi niciodata mai mult de un desen pentru un anunt.
6. Promovati numai un aspect al produsului: pe cel mai atragator.
7. Vorbiti despre avantajele si nu despre caracteristicile produselor/serviciilor oferite.
8. Frazele trebuie sa fie cat mai concentrate cu putinta.
9. Impartiti textul in scurte paragrafe.
10. Mai multe anunturi mici, repetate pe mai multe pagini, sunt adesea mai eficace decat unul mare.

Calupul de mare publicitate
O reclama eficienta trebuie sa capteze atentia potentialilor clienti, sa ofere detalii despre produsul respectiv, sa convinga potentialul client sa comande produsul. Ea are, obligatoriu, un talon de comanda care explica clientului modul in care poate intra in posesia produsului respectiv si cum se face plata.

Reclamele de acest tip sunt folosite de obicei de firmele care s-au impus deja in comertul prin posta. In ciuda faptului ca o astfel de reclama pare costisitoare, ea este de fapt cel mai avantajos mod de a va promova produsele si de a avea castiguri substantiale intr-un timp foarte scurt.

Factori de risc
1. Vanzarile prin corespondenta pot trece la un moment dat printr-o perioada de stagnare, cu exceptia unor nise foarte specializate. Cu cat produsul este mai de greu de gasit in magazinele clasice, cu atat mai mari sunt garantiile de succes. Un catalog cu prea multe tipuri de produse se compara cu un magazin in care lumea intra, arunca o privire, dar iese, de cele mai multe ori, fara a cumpara nimic.
2. Neincrederea clientilor in actuala perioada de nesiguranta economico-politica este o problema foarte greu de depasit.
3. Cresterea medie a costului hartiei si a tarifelor postale pentru pachete este un factor de dezechilibru, pentru ca preturile nu pot fi mentinute foarte mult timp.
4. Posta Romana este, poate, cel mai mare factor risc, deoarece este imposibil de controlat. Nu sunt putine cazurile in care se incurca adresele sau se intarzie expedierile. Oamenii cunosc insa situatia si sunt intelegatori daca aveti grija sa rezolvati cu rapiditate maxima toate plangerile.

Vizitati www.blog.ideideafaceri.ro



Tags: afacerimarketingbanicomertposta

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

INS: Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul creste

de Bianca Tila
07 Nov 2024
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a inregistrat cresteri, in primele noua...

INS: Cifra de afaceri din comertul cu ridicata a inregistrat scaderi

de Bianca Tila
24 Oct 2024
Cifra de afaceri din comertul cu ridicata (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a inregistrat scaderi, in perioada 1 ianuarie - 31...

S-a finalizat clasamentul companiilor romanesti. Cifra de afaceri este de 270,56 miliarde de euro

de Bianca Tila
08 Oct 2024
Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) a finalizat clasamentul companiilor romanesti. In competitia pentru primele 10 pozitii au intrat...

INS: Cifra de afaceri din comert a inregistrat scaderi in 2024

de Bianca Tila
26 Sep 2024
Cifra de afaceri din comertul cu ridicata (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a afisat scaderi, in perioada 1 ianuarie - 31 iulie...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]