Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Gestionarea cazurilor de discriminare in mediul profesional
Discriminarea la locul de munca este o sursa uriasa de nemultimiri, conflicte, demisii, intentari de procese. Afacerea dvs. are nevoie de un sistem bine pus la punct, care sa gestioneze cu eficienta orice forma de discriminare. Ca orice antreprenor de succes trebuie sa promovati diversitatea si egalitatea in societate si in mediul profesional.
Cele mai des intalnite forme de discriminare sunt:Propriul meu plan de afaceri
Cultura castravetelui anti-diabet
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
1. Discriminarea de gen. Femeile sunt remunerate mai slab decat colegii lor de pe aceeasi pozitie si care efectueaza aceeasi munca. Nu li se asigura acces liber la anumite posturi si nu li se ofera sanse egale de promovare.
Ca antreprenor trebuie sa eliminati aceste probleme si sa sanctionati orice comportament neadecvat al angajatilor dvs. De asemenea, trebuie sa cunoasteti drepturile angajatelor dvs:
• Dreptul la un mediu de lucru care sa promoveze siguranta si sanatatea
• Dreptul la concediu de maternitate platit
• Dreptul la concediu postnatal obligatoriu
• Dreptul la concediu de risc maternal
• Dreptul la dispensa pentru consultaÅ£ii prenatale in timpul
programului de lucru
• Dreptul la 2 pauze de alaptare in timpul programului zilnic de lucru
• Dreptul la alocatii pentru copii si ajutoare pentru ingrijirea copilului
bolnav ori cu handicap.
2. Discriminarea rasiala, de etnie, de nationalitate
3. Discriminarea pe criteriul varstei. Multe posturi au o limita de varsta impusa. Aceasta forma de discriminare este des intalnita desi personalul cu varsta mai mare reprezinta forta de munca stabila, loiala si de cele mai multe ori experimentata.
4. Discriminarea pe criteriul de handicap, dizabilitati
Alte criterii de discriminare in mediul professional sunt cele de: limba, categorie sociala, apartenenta la o categorie defavorizata, religie, orientare sexuala, convingeri, infectare HIV, boli cronice necontagioase.
Angajatorii trebuie sa prevada in regulamentele de organizare si functionare, precum si in regulamentul intern dispozitii clare de interzicere a discriminarilor pe orice criteriu, masurile de igiena, sanatate si siguranta pentru angajatele insarcinate, pentru mamele lauze sau care alapteaza si sanctiunile adecvate nerespectarii dispozitiilor.
De asemenea, ei trebuie sa isi informeze angajatii asupra drepturile la sanse egale si sa faciliteze fluxul feedback-ului si reclamatiilor. In plus, antreprenorii trebuie sa pastreze nemodificate relatiile si conditiile de munca cu angajatii care au depus reclamatii.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit