Actiunile H&M au scazut cu pana la 8%, dupa ce retailerul a ratat previziunea privind profitul operational si a abandonat tinta pentru marja de castig.
Al doilea cel mai mare retailer de moda din lume a raportat ca profitul operational pentru S3 fiscal al grupului a fost de 3,51 miliarde de coroane sudeze (345,8 milioane de dolari), fata de 4,74 miliarde de coroane suedeze cu un an in urma.
De asemenea, analistii au estimat un profit operational de 4,93 miliarde de coroane suedeze.
Compania si-a redus tinta pentru marja de profit pentru acest an, dupa ce a avertizat anterior despre conditiile dificile pe piata. Astfel, miscarea va creste presiunea asupra CEO-ului Daniel Erver, care este in acest rol de doar opt luni. In plus, Erver s-a angajat "sa creeze valoare imbatabila pentru clientii nostri si o crestere profitabila".
In ultimele luni, compania a avut dificultati in a-si spori profitabilitatea, din cauza vremeii mai reci, costurilor de trai mai ridicate si incetinirii cheltuielilor post-pandemie, care impiedica vanzarile cu amanuntul de haine de strada si cele de lux.
Concurenta acerba din partea proprietarului Zara, Inditex, si a retailerului de fast fashion Shein nu ajuta in evolutia companiei H&M.
"Factorii externi ne-au afectat veniturile din vanzari si costurile de achizitie mai mult decat ne asteptam. In prezent, estimam ca marja operationala din acest an va fi mai mica de 10%.
Suntem increzatori ca planul nostru va contribui la cresterea vanzarilor si a profitabilitatii", a declarat Ervér intr-un comunicat.
Actiunile H&M au inregistrat scaderi in urma infomatiilor cu pana la 8%, declinul fiind atenuat ulterior la 4,6%. In cadrul indicelui paneuropean Stoxx 600, s-au afisat printre cele mai slabe performante.
H&M, moda si calitate
H&M a luat nastere in anul 1947 in orasul suedez, Vasteras. Erling Persson a testat idee dupa idee inainte de a avea inspiratia de a deschide primul magazin de imbracaminte.
Fondatorul a avut ideea de a vinde imbracaminte la preturi mici pentru femei intr-o perioda in care moda nu era accesibila pentru toata lumea. Douazeci de ani mai tarziu fondatorul si-a indreptat atentia si catre hainele de barbati, achizitionand magazinul Mauritz Widforss.
Initial, numele companiei era "Hennes", care inseamna "a ei", in suedeza. In 1968, dupa adaugarea hainelor de barbati, magazinul a cunoscut o faima sub numele de Hennes & Mauritz.
In ultimle decenii, compania a acordat o atentie tot mai mare sustenabilitatii, lansand initiative pentru a reduce impactul asupra mediului, precum programele de reciclare a hainelor si utilizarea materialelor sustenabile.
Azi, H&M este unul dintre cei mai mari retaileri de imbracaminte la nivel global, avand o gama diversificata de produse, inclusiv haine pentru femei, barbati, adolescenti si copii.
Tags: hmactiuniscaderemarje de profit