de Bianca Tila
08 Iun. 2022
1165
Inditex, proprietarul magazinelor Zara, a inregistrat o crestere a profitului trimestrial de 80%. Aceasta ridicare s-a realizat pe masura ce cumparatorii au revenit la obiceiurile de consum anterioare pandemiei de Covid-19, transmite Reuters.
Profitul net al celui mai mare retailer de imbracaminte din lume a urcat la 760 de milioane de euro, in perioada aprilie - iunie 2022. Aceasta crestere este in linie cu estimarile analistilor, nivelul castigului de dinaintea pandemiei fiind depasit.
In ceea ce priveste vanzarile, acestea au crescut cu 36%, la 6,7 milioane de euro. Compania a reusit sa compenseze costurile mai ridicate prin majorari de preturi la inceputul anului. Inditex a raportat un profit de 734 milioane de euro si vanzari de 5,93 miliarde de euro, in primul trimestru al anului 2019.
Compania a fost ajutata de redresarea de pe pietele din Marea Britanie, Europa si Statele Unite pentru compesarea veniturilor pierdute in Rusia. In martie, Inditex a inchis cele 502 de magazine pe care le detinea in aceasta tara. Fara a pune in calcul suma de 216 milioane de euro pe care compania a pierdut-o inchizand magazinele, Inditex a postat un profit de 940 de milioane de euro.
Inditex a despasit principalul rival de pe piata, retailerul suedez de imbracaminte H&M. In primele trei luni ale acestui an fiscal, compania a inregistrat vanzari de 5,1 miliarde de dolari.
Zara vs H&M
La momentul de fata, Inditex si H&M sunt cei mai mari retaileri de imbracaminte. Astfel, batalia se da pentru primul loc, pe care, in prezent, il detine Inditex. Conceptele de baza sunt diferite si este de remarcat acest fapt avand in vedere ca ambele companii au succes in Europa.
In ceea ce priveste H&M, aceasta companie doreste sa atraga o piata larga prin achizitionarea si dezvoltarea marcilor cu stil unic. Retailerul isi imparte produsele in mai multe concepte, precum haine de zi cu zi, trend, by night, modern classic, divided, divided grey si L.O.G.G (Level of Graded Goods).
Cel mai mare magazin din cadrul companiei Inditex este Zara, care isi imparte produsele vandute in articole de imbracaminte inferioare si articole de imbracaminte superioare. Punctele de pret sunt mai mari pentru cele din categoria superioare. Acest brand doreste sa fie perceput ca fiind unul actual, de ultima generatie cu preturi accesibile.
Aranjarea magazinelor este strategica. Magazinele sale emblematice sunt deschise in puncte cheie de trafic din intreaga lume, cu costuri imobiliare ridicate, precum locatia de pe Fifth Avenue din New York City. O parte a strategiei sale de branding este ca nu pune accentul pe publicitate, ci investeste in deschiderea unui nou magazin.
Inditex
Inditex este o companie producatoare de haine din Spania. Fondatorul acestei companii este Amancio Ortega, care a reusit in anul 2020 sa produca un venit de 20,4 miliarde de euro, impreuna cu 162.450 de angajati. De asemenea, compania detine multe dintre marcile cunoscute in Europa, precum Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home si Kiddy's Clas.
Inditex se incadreaza ca cel mai mare retailer de imbracaminte din Europa. Pe piata din Romania, compania a intrat direct in anul 2007, dupa ce timp de patru ani a fost reprezentata de doua unitati, un magazin Zara si unul Pull&Bear. La doi ani de la deschiderea pe piata romaneasca, Inditex a raportat vanzari de 75 de milioane de euro si un profit de 17,5 milioane de euro.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: inditexzarah&m