Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Mini-editura de carte
E posibil sa scoti, in Romania, o carte care sa se vanda in 50.000 de exemplare? E posibil.
Acesta este nivelul vanzarilor pe care l-a atins in 2007 cartea Mihaelei Radulescu, „Despre lucrurile simple”, conform declaratiilor editurii Polirom. Cu rezultate financiare super-multumitoare: la un pret de vanzare de 22,95 de lei (6,5 euro), volumul a adus incasari de peste 300.000 de euro.
Ce dovedeste acest exemplu? Dovedeste ca editurile (cele profesioniste si inspirate) pot face afaceri foarte bune. Si ca, in ciuda unor pareri „autorizate”, cartea nu are moarte.
E suficient, de altfel, sa priviti la succesul Targului de carte Gaudeamus unde, in noiembrie 2007, pe parcursul a 5 zile, s-au inregistrat 96.000 de vizitatori. Iar daca vreti un reper cu adevarat semnificativ observati tendintele din Occident.
Acolo industria cartii este in plin avant, in ciuda previziunilor pesimiste ce se emit cu regularitate de fiecare data cand apare un nou mediu (asa s-a intamplat cand a aparut radioul, televiziunea, computerul, internetul), de departe detasandu-se Germania, tara in care se organizeaza doua dintre cele mai importante targuri de carte din lume, Leipzig si Frankfurt.
Cifra totala de afaceri pe intreaga industrie este estimata la peste 100 de miliarde de dolari pe an, iar titlurile disponibile acopera practic orice domeniu, la orice nivel. Cataloagele agentiilor de copyright contin chiar si titluri despre... istoria WC-urilor.
In Romania, piata cartii este de cca 50 de milioane de euro anual, o piata impartita, neoficial, de cca 1.000 de edituri, dintre care doar vreo 10 sunt cu adevarat importante (Polirom, Humanitas, RAO, Niculescu, Teora etc.), altele de nivel mediu, iar multe fiind edituri mici, dar active, specializate pe anumite domenii.
Faptul imbucurator este ca, daca vreti sa va lansati intr-o asemenea afacere, nu trebuie sa va luptati cu granzii bransei. Puteti avea o editura de nisa, care sa exploateze cu pricepere posibilitatile de promovare si comercializare oferite de acest mare magazin, ieftin si bun, care este internetul.
Informatii pe scurt
Capital initial mediu.....20.000 euro. Se pot scoate insa, bani chiar si cu un singur titlu, pe un domeniu de nisa, caz in care capitalul initial poate fi de numai cateva mii de euro.
Profit potential.....10-20% la primul tiraj, 40-50% la urmatoarele tiraje
Situatia pietei.....piata cartii este in crestere. Unele firme (editori de ziare, producatori de vinuri) chiar ofera carti pentru stimularea vanzarilor
Factori de risc......lipsa de experienta in domeniu, alegerea neinspirata a titlurilor, promovarea defectuoasa, sistemul de distributie
In curand, informatii complete despre mini-editura de carte.
Articole conexe
INS: Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul creste
de Bianca TilaINS: Cifra de afaceri din comertul cu ridicata a inregistrat scaderi
de Bianca TilaS-a finalizat clasamentul companiilor romanesti. Cifra de afaceri este de 270,56 miliarde de euro
de Bianca TilaINS: Cifra de afaceri din comert a inregistrat scaderi in 2024
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit