Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Mix-ul de marketing

de Maria Nicutar 19 Mai. 2011 5623
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

La baza crearii acestui concept sta teoria ca o buna strategie de marketing este asemanatoare cu o reteta culinara. Diferite ingrediente se cer in functie de rezultatul scontat, adaugate in ordinea si in cantitatea potrivite.

Mix-ul de marketing este divizat intr-o serie de unelte pe care le folosim in mod strategic pentru a ne atinge scopurile pe piata economica. Expertii le spun "P"-uri, noi le spunem "indispensabile". Oricum s-ar numi, ele sunt elemente controlabile ale planului de marketing:

1.    Produsul.
Acesta este primul "P", fara de care nu ar exista nici un mix de marketing, nici un client si nici un antreprenor. Functionalitate, calitate, stil, impachetare, garantie, siguranta si multe altele sunt punctele de interes ale unui produs sau serviciu.

2.    Pretul. Acesta este ales in concordanta cu preturile pietei, cu preturile concurentei pentru aceleasi produse sau servicii. Al doilea "P" include si promotiile si reducerile de pret.

Un produs cu un pret prea ridicat risca sa nu se vanda. In acelasi timp, un produs care este achizitionat in ritm rapid de clienti ne poate spune ca nu am stabilit cel mai bun pret. Am fi putut atrage profit mai mare. Cu toate acestea, un pret prea mic stabilit in cazul unui produs/serviciu de calitate superioara ar putea induce in eroare clientul. Acesta poate crede ca produsul nu poseda calitate genuina iar stabilirea unui pret mai mare pentru un produs de calitate slaba il poate induce in eroare, dandu-i sentimentul ca va plati pentru un produs select.

3.    Plasarea. Aici ne referim la distributia produsului vizat pe piata si la livrarea sa catre client. Canalele de distributie se aleg in functie de costurile pe care le implica, de calitatea serviciilor si de viteza cu care opereaza. Clientii doresc acces rapid la produse si de accea trebuie sa alegem metoda potrivita.

4.    Promovarea. Modul in care un client devine constient de existenta produsului nostru pe piata este parte integranta a activitatii de promovare. Include relatiile publice, publicitatea si reclama.Strategia de promovare implica necesitatea luarii in calcul a 4 factori decisivi:

-    Care este mesajul potrivit?

-    Cand il putem lansa, cand sunt potentialii client receptivi la vanzarea produsului nostru ?

-    Ce canal media sa alegem pentru promovare? Ce canale media prefere potentialii clienti? Ce costuri implica fiecare alternativa?

Mix-ul de marketing trebuie adaptat la piata economica si necesita un manager abil sa jongleze eficient cu cea mai buna varianta a celor 4 "P"-uri.


Tags: mixul de marketingpotentiali clientipiata economicadistributia produsuluidefinitie mix marketing

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]