Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Mix-ul de marketing
La baza crearii acestui concept sta teoria ca o buna strategie de marketing este asemanatoare cu o reteta culinara. Diferite ingrediente se cer in functie de rezultatul scontat, adaugate in ordinea si in cantitatea potrivite.
Mix-ul de marketing este divizat intr-o serie de unelte pe care le folosim in mod strategic pentru a ne atinge scopurile pe piata economica. Expertii le spun "P"-uri, noi le spunem "indispensabile". Oricum s-ar numi, ele sunt elemente controlabile ale planului de marketing:Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
1. Produsul. Acesta este primul "P", fara de care nu ar exista nici un mix de marketing, nici un client si nici un antreprenor. Functionalitate, calitate, stil, impachetare, garantie, siguranta si multe altele sunt punctele de interes ale unui produs sau serviciu.
2. Pretul. Acesta este ales in concordanta cu preturile pietei, cu preturile concurentei pentru aceleasi produse sau servicii. Al doilea "P" include si promotiile si reducerile de pret.
Un produs cu un pret prea ridicat risca sa nu se vanda. In acelasi timp, un produs care este achizitionat in ritm rapid de clienti ne poate spune ca nu am stabilit cel mai bun pret. Am fi putut atrage profit mai mare. Cu toate acestea, un pret prea mic stabilit in cazul unui produs/serviciu de calitate superioara ar putea induce in eroare clientul. Acesta poate crede ca produsul nu poseda calitate genuina iar stabilirea unui pret mai mare pentru un produs de calitate slaba il poate induce in eroare, dandu-i sentimentul ca va plati pentru un produs select.
3. Plasarea. Aici ne referim la distributia produsului vizat pe piata si la livrarea sa catre client. Canalele de distributie se aleg in functie de costurile pe care le implica, de calitatea serviciilor si de viteza cu care opereaza. Clientii doresc acces rapid la produse si de accea trebuie sa alegem metoda potrivita.
4. Promovarea. Modul in care un client devine constient de existenta produsului nostru pe piata este parte integranta a activitatii de promovare. Include relatiile publice, publicitatea si reclama.Strategia de promovare implica necesitatea luarii in calcul a 4 factori decisivi:
- Care este mesajul potrivit?
- Cand il putem lansa, cand sunt potentialii client receptivi la vanzarea produsului nostru ?
- Ce canal media sa alegem pentru promovare? Ce canale media prefere potentialii clienti? Ce costuri implica fiecare alternativa?
Mix-ul de marketing trebuie adaptat la piata economica si necesita un manager abil sa jongleze eficient cu cea mai buna varianta a celor 4 "P"-uri.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit