Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

O ocupatie destul de rentabila - list broker

37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Direct advertising (in traducere - reclama directa) - se refera la materialele promotionale, unele tiparite, altele online care sunt distribuite direct consumatorului potential, personal ori prin posta. In ultimul deceniu asemenea tehnici au cunoscut o crestere spectaculoasa, majoritatea specialistilor insistand pe necesitatea pastrarii legaturii cu consumatorul (intr-o maniera cat mai personalizata, umana, directa).

Dar, cum putem afla datele personale (nume, prenume, varsta, sex, adresa si numar de telefon), de exemplu, a 3000 dintre ei? Ajungem acum la instrumentul esential al marketingului modern (si, implicit, al publicitatii stiintifice): banca de date a consumatorilor.

Prin alte parti, exista firme specializate care ofera asemenea servicii, inchiriind informatiile detinute (mai mult chiar, o ocupatie destul de rentabila este aceea de list broker, persoana care intermediaza intre firmele specializate si producatorii interesati de datele acestora, retinandu-si un comision de 20%).

Nu va speriati, majoritatea celor arhivati se afla acolo cu asentimentul lor (de curiozitate, cand mai raspundeti la vreo tombola sau mai expediati vreun cupon la concurs, cititi cu atentie continutul sau. 

Veti remarca cu aceasta ocazie ca ati semnat, foarte probabil, ca sunteti de acord ca datele voastre personale sa intre in baza de date a organizatorilor). De obicei orice producator serios isi pastreaza o baza de date a clientilor sai, actualizand-o periodic.

Intre metodele de direct advertising (denumit uneori si direct response adverising) se mai numara, alaturi de direct mail, telemarketing-ul (care nu inseamna, asa cum cred multi, prezentarea/vanzarea produsului cu ajutorul emisiunilor televizate, ci prin intermediul telefonului) si TV shopping-ul.

Motivele sunt evidente si extrem de convingatoare:
- a obtine un nou consumator costa producatorul de 5-8 ori mai mult decat il costa mentinerea unui actual consumator;

- 90% din profitul unui producator provine de la cumparatorii "fidelizati" si doar 10% de la clientii sporadici, intamplatori; reducerea, cu numai 5% a in randul consumatorilor poate creste profitul cu 35-45%;

- un consumator loial unui anumit produs cheltuieste, pe parcursul vietii, cateva zeci de mii de dolari (sau, daca vreti, echivalentul in lei) prin achizitionarea repetata a produsului; el reprezinta astfel o veritabila pentru producator.

Campaniile de direct mail sunt frecvente, inregistrand adeseori succese importante in promovarea si vanzarea produselor. Daca, pe de o parte, o asemenea campanie ajunge la potentialul consumator, avand astfel rezonanta mai puternica, pe de alta parte identificarea destinatarilor (caracterizati demografic si psihografic) poate ridica probleme deosebite. Sa presupunem ca dorim sa realizam un direct mail pentru a promova un produs destinat, sa zicem, patronilor de intreprinderi cu 10-50 de angajati (un pager? o asigurare? Ganditi-va voi cam ce-ar putea fi).





Tags: publicitatebrokerlist brokercampanii de publicitatedirect mailpromovare

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]