Piata de mancare gatita si bauturi din zonele urbane a cunoscut o scadere dramatica, dar livrarile au tinut sectorul la limita supravietuirii, conform unui nou studiu efectuat in Romania.
"Valoarea totala anuala a pietei de mancare gatita si bauturi out of home (restaurante standard, fast-food, cantine, pub-uri si supermarket-uri) in cinci dintre cele mai mari orase din tara (Bucuresti, Timisoara, Iasi, Cluj si Brasov) s-a ridicat in 2020 la 10,2 miliarde lei, ceea ce reprezinta o scadere de doar 29% fata de nivelul de 14,1 miliarde de lei din anul 2019", releva studiul National Foodservice Research, realizat de Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training si consultanta din Romania.
Cele 5 orase reprezinta 60% din total piata, ceea ce duce industria ospitalitatii la o valoare de 17 miliarde lei in anul 2020.
"Cine a vrut sa faca treaba in HoReCa a putut face si a gasit consumatori dispusi sa comande. Cei curajosi, care au riscat si investit in zona de delivery, si-au dublat volumul comenzilor. Ne dorim ca studiul nostru, aflat la a patra editie, sa fie un barometru pentru orice antreprenor si manager din industria ospitalitatii care vrea sa-si fundamenteze deciziile pe baza datelor statistice si a interpretarilor calitative in cea mai grea perioada din ultimii 30 de ani", a declarat Florin Maxim, fondator al Hospitality Culture Institute.
Potrivit studiului Hospitality Culture Institute, 47% din piata de mancare gatita este generata in prezent de servicii de delivery. Astfel, serviciile de delivery sunt utilizate de 9 din 10 respondenti din Bucuresti si din marile orase din tara.
De asemenea, 63% dintre respondentii care au comandat mancare cel putin o data in ultimele 6 luni au facut-o pentru acasa in cele multe situatii, in timp ce doar 17% la locul de munca.
Pentru urmatoarele 6 luni nu se preconizeaza o scadere a comenzilor prin intermediul serviciilor de delivery, conform Hospitality Culture Institute.
Studiul analizeaza si comportamentul consumatorilor referitor la masurile de preventie impotriva Covid-19, cat si estimari asupra veniturilor. In acest sens, 40% dintre cei intervievati au declarat ca bugetul pentru mancatul in oras a scazut in ultimul an.
Editia a patra a celui mai mare studiu national in zona de food a fost realizata la inceputul anului 2021 in cinci dintre cele mai mari orase din Romania: Bucuresti, Brasov, Timisoara, Cluj, Iasi.
Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Studiul a fost realizat de Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training si consultanta din Romania care studiaza piata si tendintele din industria HoReCa, in parteneriat cu Exact Business Solutions, companie cu experienta de peste 10 ani in marketing research.

de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: studiupiata de mancare si bauturilivrari