de Bianca Tila
05 Aug. 2024
171
Gandul de a lucra pentru tine suna destul de tentant, mai ales daca esti un pasionat al gusturilor fine. Ideea de a castiga bani reprezinta o perspectiva cu care se joaca multi, insa nu toti ating succesul.
Ce ar trebui sa incluzi intr-un plan de afaceri pentru un restaurant
Ideea unei afaceri incepe simplu si usor, prin realizarea unei scheme. Daca ati mai fost pe aici, stiti doar ca o afacere nu are alt inceput decat planul de afaceri. Orice alegere faceti, orice domeniu alegeti, toate businessurile incep cu un plan bine pus la punct.
Vreau sa vorbim despre ce inseamna un plan de afaceri in domeniul HoReCa si mai specific, planul de afaceri al unui restaurant. Aceasta sarcina poate fi provocatoare si descurajanta, insa este nevoie de parcurgerea sa pentru a vizualiza de sus toate oportunitatile.
Restaurantele au crescut in ochii oamenilor, devenind o zona de prim interes pentru investitori si oameni de afaceri din intrega lume. Puterea gustului a fermat gurmanzii, iar fiecare locatie noua descoperita trebuie sa fie sarbatorita cu o mancare autentica.
Stiu ca restaurantele par a fi pura pasiune a bucatarilor, insa acestea sunt afaceri la baza, iar fiecare componenta trebuie sa-si vada tinta. Esti antreprenor, bucatar, incepator? Daca vrei o afacere de tip restaurant vorbim mai intai de planul de afaceri.
Pe masa avem punctul forte si anume resturantul, insa trebuie sa te hotarasti catre ce zona te orientezi. Exista resurante de tip fast-food, foarte convenabile pentru orasele aglomerate, restaurantele de familie cu o istorie care pot impresiona orice turist, restaurante specializate pe o anumita cultura, precum cele asiatice unde multi se impiedica de chopstix sau restaurantele rafinate cu multe stele.
De asemenea, in demararea unui restaurant trebuie sa iei in calcul costurile fixe si variabile. In acest sens, la costurile fixe vom include chirie/cheltuieli de proprietate, asigurare si salariile, in timp ce la costurile variabile includem salariile pe ora, alimentele, utilitatile si publicitatea.
La sfarsit, toate componentele unui plan de afaceri trebuie sa stabileasca rentabilitatea continua. In acest punct ne putem apuca de cladirea restaurantului, chiar daca asta poate insemna construirea efectiva a localului.
Totusi, e mult pana acolo, nu? Noi ce avem pana in acest punct? Avem pasiune si hotarare, vrem un resturant cu mancare buna din care oamenii sa iasa fericiti.
Fiecare plan de afacere are puncte fixe, pe care acum le vom completa, avand in vedere ca am citit celelalte articole dedicate de pe site, nu-i asa?
Plan de afaceri pentru un restaurant
Bun, sa ne concentram pe punctele specifice unui plan de afaceri pentru un restaurant.
Sigla
Sigla restaurantului trebuie sa fie unica, pentru acest lcuru incearca sa le dai cat mai multe detalii designerilor cu care lucrezi. Apeleaza la oameni creativi care iti pot contura ideea.
Sigla este esentiala pentru orice afacerea, aceasta trezeste oamenilor emotii si aminteste gustul mancarii din restaurant. Subliez faptul ca aceasta trebuie sa fie aleasa cu grija, nu pune presiune pe aceasta etapa.
Alaturi de logo puteti folosi un slogan atragator care va completa mancarea oferita.
Clientii tinta
Clientii tinta care doriti sa-i atrageti trebuie sa fie predeterminati. Stabilirea acestui pas va determina meniul si setarea restaurantului. Luati lucrurile incet si alcatuiti o lista in care sa includeti: varsta, ocupatia, venitul, gustul mancarii.
Trebuie sa va ganditi ce gusturi vreti sa satisfaceti. Daca este vorba de corporatisti, lucrurile trebuie sa fie gustoase, chiar daca se mananca dupa cateva ore de la achizitie si usor de mancat cu tacamuri. Sa recunoastem, nu vedem prea des corporatisti care mananca aripioare cu mana, nu? Pentru aceasta grupa de oameni trebuie sa ne adaptam, multi lucreaza in fata laptopului si au nevoie de maini curate, nu pot murdari intreg spatiul de lucru.
Amplasarea restaurantului
In calculul succesului, amplasarea restaurantului joaca un rol important. Poate sunteti de parere ca acest pas este ineficient, insa multi vor afla de voi intamplator misunand pe strazi. Chiar daca mancarea si servirea merita stele Michelin, amplasarea va pune piedici multora.
In acest sens, locatia trebuie sa aiba vizibilitate si accesibilitate. Pietele, parcurile de distractii, zonele de birouri, zonele de scoala sunt printre cele care reusesc sa atraga un volum mare de clienti.
Angajatii
Angajatii sunt sarea si piperul afacerii tale. Intr-un restaurant conteaza ca angajatii sa fie politicosi, rabdatori si zambitori. Mancarea poate fi excelenta, totusi, daca servirea nu a fost placuta, clientii se vor imputina.
Bucatarii sunt cheia produsului, acestia lucreaza la gust si aspect. De asemenea, au o mare responsabilitate pe umeri si trebuie instruiti conform specificului restaurantului. Echipa de management este cea care asigura indeplinirea task-urilor si eficienta afacerii.
Marketing
Daca va ganditi la reducerea costurilor, echipa de marketing nu trebuie sa se numere printre acestea. Marketingul ajuta la cresterea vanzarilor si la promovarea afacerii.
Competitia
Inainte de a decide specificul restauranului, recomand analizarea concurentei. Intelegerea modului in care functioneaza competitia ajuta la idenificarea punctelor slabe si punctelor forte ale pietei, proiectarea produselor si serviciilor, stabilirea preturilor si proiectarea unei strategii de marketing eficiente.
Costurile
In acest punct trebuie sa va estimati costurile necesare de pornire, cat si previziunile pentru veniturile si cheltuielile viitoare. Exista o serie de cheltuieli asociate cu operarea unui restaurant, precum costurile alimentelor si consumabilelor.
Costurile de pornire variaza in functie de tipul de restaurant. Sumele si sursele de finantare externa trebuie sa fie stabilite clar in planul de afaceri. In plus, trebuie sa includeti si o analiza a costurilor, veniturilor si marjei de profit asteptate. Aceste puncte vor indica modul in care resturantul se asteapta sa sustina profitabilitatea.
Planul de afaceri pentru un restaurant trebuie structurat cu atentie. Acesta va asigura nume, faima si profituri proprietarului. Gestionarea cheltuielilor pe saptamana, rentabilitatea meniului si exercitiile lunare a retelelor pot trasa o noua directie a afacerii tale.
Va ofer un sfat, asa de final, mergeti in restaurantul vostru preferat si analizati lucrurile mentionate mai sus. Raspundeti la fiecare scurt, fara sa va complicati si observati daca restaurantul ales indeplineste cerintele cerute. Invatati din succesul altor afaceri pentru a va fructifica ideile.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: plan de afacerirestaurantplan de afaceri restaurant