Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Plimbarea cu taxiul este o afacere care aduce sau nu profit?
"Taxi! Du-ma unde vrei... oriunde crezi ca-mi va fi ok". Cam asa suna versurile unei melodii pe care sigur ai auzit-o in ultima perioada.
Ei bine, despre cat de profitabila este o afacere in acest domeniu este in sarcina noastra sa va informam? Pentru a incepe pe firul logic si pentru a reda exact realitatea, te invit sa-ti raspunzi la intrebarea: „de cate ori pe luna folosesti serviciile unei companii de taxi?”.De asemenea, trebuie sa-ti spun ca, daca nu ai iesit pe strada pana acum seara tarziu si dimineata foarte devreme (desigur, nu multi dintre noi sunt nevoiti sa se tre zeasca cu noaptea in cap), este timpul sa o faci.
Doar de test. Vei fi uimit sa constati ca pe strada circula doar taxiuri, in special in aceste intervale. Este un „du-te, vino” continuu si o mare de „galben” peste tot.
Si atunci revin si ma intreb, inclusiv pe mine, merita sa investesti intr-o firma de taxi?!
Oricat de profunda este criza economica si oricat de tare si-ar fi lasat amprenta in orice domeniu de afacere, companiile de taxi au si vor avea cautare. Inclusiv in perioadele-cheie – cand afara ploua cu galeata sau sunt nametii cat casa. Pentru ca noi toti ne miscam dintr-un loc in altul, avem nevoie de mijloace de deplasare.
Sunt multi care nu isi doresc sa conduca o masina, fie pentru ca nu le place, fie pentru ca nu sunt capabili (caci, fara suparare, si pentru asta trebuie sa ai anumite abilitati), sunt si destui care isi lasa masinile in parcare. Pentru toti acestia, taxiurile sunt alternativa mijloacelor de transport in comun.
Potentiali clienti ai unei afaceri cu taxiuri
Indiferent de tipul de companie de taxi cu care alegi sa iti incepi business-ul, vei constata ca vor aparea clienti din mai multe categorii socio-economice.
Astfel, vor putea apela la serviciile companiei tale: familii cu sau fara copii, proaspat casatoriti (aflati sau nu in luna de miere), persoane singure, pensionari, oameni de afaceri care calatoresc mult, persoane care aleg relocarea, dar nu numai.
Pot fi si cei care nu cunosc prea bine orasul si nici nu se descurca sa foloseasca transportul in comun (m-as referi aici mai mult la straini; gandeste-te ca si tie, intr-o alta tara, iti poate fi dificil sa te deplasezi cu mij loacele lor de transport, iar la noi, nici nu se compara), cei care au nevoie de acel ghid inclus (asa cum am avut si eu nevoie in Bali) si toti cei care vor sa economiseasca timp.
Iti spun toate acestea pentru ca este foarte important sa iti cunosti potentialii clienti, pentru a sti unde si cum sa iti promovezi serviciile.
Fixeaza-ti asteptarile!
Clientii vor fi gasiti destul de greu si vor deveni fideli in timp. Tocmai de aceea este necesar sa fii realist si sa-ti fixezi asteptarile asa cum sunt, in fond, la inceput de drum.
Profitul va veni (pentru cea de-a doua categorie de taxi) din doua directii – comisionul stabilit cu restaurantele, hotelurile, punctele de atractie in care vei duce clientii si ceea ce se va incasa direct de la client.
Pentru toate acestea este important sa creezi o baza de date cu informatii despre clienti. Le poti solicita –telefonic, online (daca iti creezi o platforma prietenoasa) sau personal – date referitoare la locurile unde vor sa ajunga, daca vor sa viziteze ceva (in cazul celor care opteaza pentru un tur al orasului), intervalul orar dorit, modalitatea de plata etc.
Apoi, pentru fidelizarea lor, este necesar sa le oferi un discount, o promotie, sa le faci un cadou sau sa alegi orice alta varianta de marketing care sa-ti asigure startul dorit. Unul dintre instrumentele de promovare care nu te va costa niciun ban este newsletterul.
Cu cat ai o baza de date mai mare, cu atat serviciile companiei tale vor ajunge la tot mai multi potentiali clienti prin intermediul newsletterului.
Daca infiintarea unei companii de taxi iti va aduce sau nu profit, te las pe tine sa decizi in urma calculelor pe care le vei face si, desigur, in functie de nisa pe care vei considera ca este oportun sa mergi.
Articole conexe
INS: Cifra de afaceri din comertul cu ridicata a inregistrat scaderi
de Bianca TilaS-a finalizat clasamentul companiilor romanesti. Cifra de afaceri este de 270,56 miliarde de euro
de Bianca TilaINS: Cifra de afaceri din comert a inregistrat scaderi in 2024
de Bianca TilaINS: Cifra de afaceri din serviciile de piata prestate intreprinderilor creste
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit