Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Romanii prefera in continuare cumparaturile din magazinele fizice

de Florin Amariei 31 Aug. 2021 1355
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Sectorul online romanesc a crescut exponential in pandemie, dar romanii prefera in continuare sa mearga in marile centre comerciale.

Aproximativ 41% dintre respondenti prefera sa achizitioneze un dispozitiv inteligent pentru gospodarie dintr-un magazin fizic, in schimb persoanele cu varsta sub 35 de ani sunt mai inclinate sa faca achizitii din magazinele fizice decat consumatorii mai in varsta.
 
"In timp ce tehnologiile digitale se raspandesc cu o viteza ametitoare sub influenta masurilor restrictive adoptate la nivel national, achizitia din magazinele fizice ramane in topul preferintelor pentru utilizatorii de tehnologii digitale in gospodarii", arata cercetarea.
 
Potrivit studiului, 39% dintre respondenti ar prefera sa viziteze un magazin fizic pentru achizitionarea unui dispozitiv mobil sau a unui pachet de servicii mobile, procent care creste la 41% cand este vorba de cumpararea unui dispozitiv inteligent pentru gospodarie.
 
"In pofida efortului sustinut de comunicare a beneficiilor noilor tehnologii si canale digitale in relatia dintre clienti si furnizori, gospodariile prefera achizitia din magazinele fizice si contactul audio cu operatorul uman, subliniind necesitatea unei abordari unitare a conceptului de 'experienta a clientului'. In acelasi timp, evidentiaza importanta unei abordari echilibrate a tehnologiei, cu acces la operatori umani, empatici si educati in privinta serviciilor si produselor ofertate", a declarat Cristian Carstoiu, Partener Consultanta, EY Romania.
 
In acelasi timp, 42% dintre consumatori prefera liniile telefonice de asistenta, deoarece considera ca nu isi pot transmite eficient nemultumirile fara a vorbi cu un operator, iar 45% sunt de parere ca solicitarile complexe nu pot fi gestionate prin intermediul mesageriei instantanee.
 
Cunoasterea celor mai recente produse si servicii de catre consumatori este surprinzator de limitata, potrivit studiului. Mai putin de jumatate dintre membrii gospodariilor (42%) inteleg functiile produselor dedicate gospodariilor inteligente si doar 37% percep beneficiile tehnologiei mobile 5G.
 
De asemenea, aproape o treime (32%) considera serviciile de comunicatii foarte dificil de inteles, in timp ce 36% au dificultati in a face diferenta intre serviciile oferite de diversii furnizori de conectivitate in banda larga.
 
"Este de remarcat faptul ca utilizatorii din grupa de varsta 45-54 de ani intampina cele mai putine probleme in a intelege serviciile (29%), fata de 36% dintre cei din intervalul 18-24 de ani", sustin autorii studiului.


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: romaniafacericumparaturimagazine fizice

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Managerii romani estimeaza cresteri

de Bianca Tila
28 Oct 2024
Managerii romani estimeaza o relativa stabilitate a numarului de salariati in constructii si servicii pentru perioada octombrie-decembrie 2024. De...

INS: Cifra de afaceri din comertul cu ridicata a inregistrat scaderi

de Bianca Tila
24 Oct 2024
Cifra de afaceri din comertul cu ridicata (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a inregistrat scaderi, in perioada 1 ianuarie - 31...

Cumparaturile digitale in Europa afiseaza cresteri

de Bianca Tila
10 Oct 2024
In acest an, numarul cumparaturilor online creste in Europa. Platformele low-cost precum Temu, detinuta de PDD Holdings, sporesc concurenta....

S-a finalizat clasamentul companiilor romanesti. Cifra de afaceri este de 270,56 miliarde de euro

de Bianca Tila
08 Oct 2024
Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) a finalizat clasamentul companiilor romanesti. In competitia pentru primele 10 pozitii au intrat...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]