Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Transforma-ti clientii nefericiti in adevarati fani! Urmareste acesti 4 pasi!

de Catalin Chivu 12 Feb. 2015 2989
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Atunci cand un client are o experienta neplacuta cu afacerea ta, nu este interesat sa afle a cui a fost vina. Pur si simplu vrea o solutie.

Uneori lucrurile scapa de sub control. Vremea, serviciile de curierat sau pur si simplu ghinionul iti pot intarzia livrarile.

Lipsa de organizare a angajatilor sau erorile de sistem duc la nesatisfacerea nevoilor clientilor. Indiferent care ar fi situatia, ideea e urmatoarea:  in opinia clientului, esti direct responsabil atat pentru problema, cat si pentru oferirea unei potentiale solutii.

Cum poti trece dincolo de satisfactie pentru a incanta clientul nemultumit? Urmarind acesti patru pasi, atat de simpli:

1. Fa-i sa se simta intelesi – acest lucru pare redundant, insa adevarata problema vine din faptul ca majoritatea clientilor primesc un e-mail impersonal, exprimand scuzele si regretul companiei, dupa care nu se mai intampla nimic. Daca clientul spune ca e ceva in neregula cu produsul, ia legatura cu el.

Petrece cateva minute la telefon cu el sau schimba o serie de e-mailuri directe, incercand sa ajungi la esenta nemultumirii sale, intelegandu-i problema si facandu-l sa se simta apreciat.

2. Da valoare timpului lor – in majoritatea cazurilor, rapiditatea cu care rezolvi o plangere conteaza mai mult decat modul in care o faci.
Clientul are ceva de spus si nu-i place sa fie ignorat! Nu lasa sa treaca mai mult de 24 de ore pana raspunzi la e-mailuri, convorbiri telefonice sau „comentarii” pe site-ul afacerii tale. Daca poti raspunde in mai putin de-atat, e si mai bine.

3. Fa sa fie echitabil – un client va considera ca i-ai luat in considerare plangerea daca ii vei da inapoi ce a pierdut. Daca e vorba de un cadou care nu a ajuns in timp util, returneaza-i costurile de livrare, nu-i cere parerea despre calitatea produsului. Daca produsul nu este bun, inlocuieste-l – nu-i oferi un discount la urmatoarea comanda. Daca clientul a fost ignorat de reprezentantii de vanzari, acorda-i tot timpul din lume – nu trata cu un simplu raspuns la o intrebare. Fa ceea ce e logic sa faci intrucat asta va rezolva cu adevarat problema.

4. Imbunatateste totul cu putin in plus – dupa ce ai facut intregul proces echitabil, ofera si mai mult. Poti ajunge la aceasta performanta fara eforturi financiare fantastice. Pur si simplu acorda-i o reducere la urmatoarea achizitie. Sau ofera-i un card cadou.

Costul atragerii unor clienti noi este infinit mai mare decat cel de a-i pastra pe clientii fideli, asa ca fii responsabil – atat pentru cum abordezi problema, cat si pentru solutie.


Tags: clientivanzariafacereprodusclienti noiclienti fideliafaceri

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

INS: Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul creste

de Bianca Tila
07 Nov 2024
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a inregistrat cresteri, in primele noua...

INS: Cifra de afaceri din comertul cu ridicata a inregistrat scaderi

de Bianca Tila
24 Oct 2024
Cifra de afaceri din comertul cu ridicata (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a inregistrat scaderi, in perioada 1 ianuarie - 31...

S-a finalizat clasamentul companiilor romanesti. Cifra de afaceri este de 270,56 miliarde de euro

de Bianca Tila
08 Oct 2024
Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR) a finalizat clasamentul companiilor romanesti. In competitia pentru primele 10 pozitii au intrat...

INS: Cifra de afaceri din comert a inregistrat scaderi in 2024

de Bianca Tila
26 Sep 2024
Cifra de afaceri din comertul cu ridicata (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a afisat scaderi, in perioada 1 ianuarie - 31 iulie...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]