Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vanzarile cu amanuntul revin la normal, daca nu vom avea alte restrictii noi

de Florin Amariei 09 Sep. 2021 2296
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Un raport releva ca vanzarile cu amanuntul revin treptat la normal, daca nu vom avea alte restrictii noi. Apetitul pentru cumparaturi s-ar putea sa fie mai accelerat ca niciodata, avand in vedere ca exista o oarecare incredere in stabilitatea financiara post-pandemie.

Ritmul de crestere va varia in functie de fiecare sector. Spre exemplu, in cazul comertului cu produse nealimentare, valoarea adaugata bruta (VAB), respectiv contributia companiilor din sector la economie, va creste cu 5,3% in 2021 si cu 7,2% in 2022, luand in considerare succesul campaniilor de vaccinare in toata Europa, fara aparitia unor mutatii rezistente la vaccin sau intreruperea lantului de aprovizionare.
 
In ceea ce priveste industria alimentara, una dintre cele mai putin afectate industrii de aceasta criza sanitara, cresterea va fi mai redusa, cu o majorare a VAB de 0,3 % in 2021 si de 0,8 % in 2022, de la o scadere de numai 0,3% in 2020.
 
Per ansamblu, analiza indica o perspectiva pozitiva pentru retaileri in viitorul apropiat. Dar cu toate acestea companiile trebuie sa se mentina precaute, avand in vedere schimbarile rapide care au avut loc in comportamentul consumatorilor in timpul pandemiei.
 
"Una dintre tendintele din perioada de lockdown, care de altfel se va permanentiza, este orientarea consumatorilor catre comertul online. Retailerii traditionali, care nu au putut intra in comertul online, au fost profund afectati. Pentru a se adapta la aceste schimbari si pentru a rezista pe piata, retailerii europeni trebuie sa regandeasca si reconfigureze organizatiile si modelele de afaceri cu aceeasi agilitate si acelasi dinamism pe care le-au aratat in timpul pandemiei", arata studiul.
 
Raportul PwC recomanda atentie pentru patru tendinte cheie in procesul de transformare: digitalizare, sustenabilitate si ESG, localizare, precum si noi modalitati de lucru.
 
Sondajul PwC “Global Consumer Insights Survey” din anul 2020 a aratat ca 49% dintre consumatorii europeni au evitat cumparaturile in magazinele fizice incepand din martie 2020. Si, desi retailerii, inclusiv cei alimentari si farmaceutici, au ramas deschisi pe parcursul perioadelor de lockdown, 63% dintre europeni au cumparat mai multe produse online decat inainte de pandemie.
 
"Aceasta tendinta se va permanentiza, avand in vedere ca aproape toti consumatorii care au facut cumparaturi online in perioada pandemiei intentioneaza sa continue acest obicei", spun autorii studiului.


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: vanzari cu amanuntulretailraport vanzari retail

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]