de Bianca Tila
12 Iul. 2022
823
Rezultatele vanzarilor din primele sase luni ale acestui an au inregistrat o crestere de sase procente. In prezent, volumul afisat de Dacia este mai mare comparativ cu anul anterior. Compania a reusit in perioada ianuarie - iunie sa vanda cu aproximativ 15.000 de vehicule mai mult.
Comparativ cu 2021, acum se inregistreaza o crestere cu 5,9%, toate modelele Dacia inregistrand cresteri. Aparitia lui Spring este considerata principala cauza a avansului marcii romanesti de automobile, cu 20.000 de unitati vandute.
In acest an, Dacia a reusit sa vanda 277.885 vehicule, printre care Sandero (112.000 unitati) cu o crestere de 1,8%, Duster (99.000 unitati) cu o crestere de 5,5%, Spring (20.000 unitati) si Jogger (21.700 unitati).
Dacia se mentine pe locul al treilea in Europa pe segmentul de vanzari catre persoane private, avand in vedere ca marca nu vinde vehicule comerciale. Cel mai vandut model din Europa este Dacia Sandero, axandu-se pe clienti privati. Pe segmentul SUV-urilor se claseaza pe aceeasi pozitie in clasament, Duster.
Dacia a mentionat ca are o rata foarte buna de clienti noi, mai exact 76% din persoanele care achizitioneaza un model in Europa au avut anterior alta marca de masina. De asemenea, compania se bucura si de fidelitatea clientilor, 64% dintre acestia continuand sa-si cumpere o masina de la aceeasi marca cu anterioara. Asadar, se obtine o cota considerata cea mai mare din piata.
Dacia asteapta rezultate la fel de bune pentru perioada urmatoare. De asemenea, aceasta estimare se face pe fondul comenzilor care trebuie onorate: Spring (in medie peste 5.000 de comenzi lunar de la inceputul anului) si noul mdel Jogger (peste 50.000 de comenzi in 2022).
Dacia a adoptata o noua identitate vizuala ce a fost prezentata luna trecuta. Noul logo va fi prezent pe masini la sfarsitul anului curent. Cei interesati pot comanda masinile cu noul logo, ce va fi expus in premiera la Salonul de la Paris.
In primele sase luni ale acestui an, Dacia a inmatriculat 16.382 de vehicule. Asadar, este in crestere cu 34% fata de rezultatul afisat in semestrul 1 al anului precedent.
Modelele companiei s-au aflat pe primele patru locuri in clasamentul celor mai vandute masini: Dacia Logan (5.611 unitati), Duster (3.892 unitati), Sandero (2.894 unitati) si Spring (2.385 unitati).
In prezent, Spring este lider al segmentului EV din Romania. Acesta detine peste 50% din totalul vanzarilor de vehicule 100% electrice.
Reprezentantii Dacia sunt de parere ca marca si-a majorat cota de piata in Europa cu 0,8 puncte procentuale, pana la 3,9% pe o piata in scadere cu 14,6%.
Dacia ocupa pozitii importante in topul vanzarilor catre clientii particulari in Romania (locul 1), Franta (locul 2), Italia (locul 3), Portugalia (locul 1), Polonia (locul 3), Croatia (locul 3), Republica Ceha (locul 3) si in Ungaria (locul 3).
Performantele modelelor Dacia:
- Spring - Locul 3 in clasamentul celor mai vandute vehicule electrice din Europa catre clientii persoane fizice
- Sandero - Din anul 2017 - cel mai vandut autoturism catre clientii persoane fizice din Europa
- Duster - Din anul 2018 - cel mai vandut SUV catre clientii persoane fizice din Europa
- Jogger - Cel mai accesibil vehicul de familie cu 7 locuri de pe piata
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: daciacresteri daciadacia spring