de Bianca Tila
26 Mai. 2022
1364
Renault a primit mai multe oferte de parteneriat pentru divizia responsabila de motoare diesel si benzina. Aceasta urmeaza sa fie infiintata alaturi de cea dedicata masinilor electrice si diviziei software, potrivit Automotive News Europe.
"Renault are in plan infiintarea a doua divizii – una pentru masini electrice in Franta si una dedicata motoarelor termice pentru diviziile din afara Frantei.
Sursele citate de Automotive News Europe spun ca deja grupul francez a primit cereri de parteneriat pentru divizia de motoare termice – care va include Automobile Dacia, Uzina Mecanica de la Mioveni si Renault Technologie Roumanie. Miza o reprezinta obtinerea de fonduri pentru investitiile in dezvoltarea masinilor electrice segment pe care Tesla a devenit un jucator principal inclusiv in Europa", scrie ZF.
In perioada urmatoare Uzina Dacia de la Mioveni ar putea avea un alt proprietar. Acest lucru s-ar putea intampla daca in viitoarea companie pentru masini electrice Renault va detine majoritatea. Planul celeilalte companii pentru motoare termice va consta in 40% din actiuni, in timp ce 60% vor fi vandute.
In toamna, viitoarea companie pentru masini electrice va avea sediul in Franta, anunta Grupul Renault. Compania pentru motoare temice se va muta in alta tara, entitatea pentru motoare termice include productia de motoare si cutii de viteze din Spania, Portugalia, Turcia, Romania si America Latina.
Miza o reprezinta viitorul industriei auto in Romania. In ceea ce priveste productia de baterii pentru masini electrice, piata din Romania nu a fost anuntata de nicio investitie majora concreta. In Ungaria sau Polonia s-au demarat investitii de miliarde de euro pentru astfel de fabrici.
Avand in vedere ca Dacia este cel mai mare exportator, impactul economic asupra Romaniei este enorm. Bazele industriei auto moderne pe plan local s-au pus cu ajutorul uzinei de la Mioveni, avand peste 240.000 de angajati.
Cei de la Ford sunt singurii care au anuntat ca vor produce electrice pe plan local, la Craiova. Productia va fi cordonata de Ford Otosan.
"In cadrul planului “Renaulution”, Renault Group a anuntat, pe 18 februarie 2022, ca studiaza o noua strategie referitoare la modul de organizare a activitatilor si tehnologiilor sale in domeniul vehiculelor electrice si termice in scopul cresterii eficientei si performantei comerciale ale acestora", anunta in urma cu doua saptamani Grupul Renault din Romania.
Marca Renault isi propune sa vanda doar autoturisme 100% electrice pe piata europeana, acest aspect este in planul anului 2030. Perimetrul luat in considerare urmareste: activitatile si tehnologiile in domeniul electric si in cel software pe intregul lant de valoare: inginerie (o parte din Technocentre, Renault Software Lab, centrul de testare de la Lardy si alte obiective din regiunea Ile-de-France), industrie (Electricity, uzina de la Cléon) precum si functiile suport legate de aceste activitati.
"In paralel, Renault Group studiaza oportunitatea de a crea o noua entitate care sa reuneasca activitatile sale din afara Frantei din domeniul motoarelor si transmisiilor termice si hibride", comunica Grupul Renault la acel moment. Divizia include Uzinelor Mecanice: Motores (Spania), Sevilla (Spania), Cacia (Portugalia), Bursa (Turcia), Mioveni (Romania), Curitiba (Brazilia), CorMecanica (Chile), PFA (Argentina); Inginerie si R&D : RTS (Spania), RTR (Romania si Turcia), RTA (Brazilia).
"Cu exceptia unitatilor din Romania Spania si Portugalia, restul sunt din afara Uniunii Europene si implicit nu trebuie sa respecte viitoarele norme de poluare Euro 7 sau calendarul de eliminare a masinilor cu motoare termice.
In conditiile in care UE va opri comercializarea masinilor cu motoare termice din 2035, uzina Dacia care exporta in UE circa 90% din volume va ramane fara piata actuala. Pe de alta parte, francezii au anuntat deja ca Dacia va avea din 2026 un al doilea automobil electric in gama, de clasa mica iar in prezent comercializeaza modelul electric Spring produs de o terta companie in China iar daca Franta va concentra productia de masini electrice, sunt sanse ca cea de-a doua masina electrica sub marca Dacia sa fie produsa in Franta.
In Romania electrificarea va include momentan doar versiunea hibrida a crossoverului Jogger in 2023", scrie Mediafax.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: renaultdaciadacia miovenimasini electrice