Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

4 trucuri infailibile pentru a va pune clientii pe fuga

de Marian Curelaru 31 Ian. 2014 3181
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

De regula, intr-un astfel de spatiu sunteti obisnuit sa gasiti sfaturi, recomandari sau exemple de bune practici. In acest caz, ar trebui sa cititi despre caile de pastrare a clientilor si de convingere a lor sa revina la compania dumneavoastra, la produsele sau serviciile pe care le oferiti. Fidelizarea clientilor, despre care ne-am propus sa vorbim, are insa si o alternativa inversa, din pacate mult mai bine cunoscuta de fiecare din proprie experienta.

Am ales sa vorbesc despre aceste contra-calitati, dupa modelul "ce tie nu-ti place…", cu convingerea ca, uneori, incercarea de a gandi "invers" poate fi mai percutanta.

Fiti distant! Puteti fi distant inca de la primele contacte. Aceasta atitudine ar fi sinonima cu aroganta, cu nasul pe sus sau chiar cu dispretul pentru acei clienti care dovedesc destula slabiciune incat sa va asculte…

Dar puteti de asemenea sa fiti distant si in relatia post-vanzare. In aceasta situatie puteti fi la propriu indepartati, cat mai greu de gasit de client, mai ales de indata ce comanda atat de asteptata a fost, in sfarsit, semnata. Sa fiti greu de gasit la telefon sau la birou, mai ales atunci cand clientul este nerabdator sa vada cum va respectati promisiunile.

In plus, avantajul distantei este ca scuzele pe care le puteti oferi in loc de explicatii si de argumente sunt mai la indemana… Un pic de imaginatie este indeajuns pentru a gasi o vasta colectie de justificari penibile.

Fiti trist! Nu ezitati niciodata sa va incepeti discutiile cu o doza buna de unde negative. Sprijiniti-va pe actualitate, fiscalitatea, dificultatile de acces la finantare, scaderea puterii de cumparare, codul meteo colorat (preferabil rosu), orice subiect de acest gen este bun pentru a incepe asa cum trebuie o discutie.

Si daca asta nu-i suficient, in mod evident, va puteti dovedi maiestria de a face apropouri si arta de comite gafe. De exemplu, vorbind despre relatiile dumneavoastra cu inamicul declarat al interlocutorului, evocand deceptiile predecesorului sau emitand opinii extrem de transante cu privire la strategia clientului dumneavoastra, chiar daca nimeni nu v-a cerut parerea…

Fiti insistent! Sa zicem ca clientul dumneavoastra tocmai a cumparat o frumoasa pereche de pantofi… E tocmai bun momentul sa-i explicati ca are neaparata nevoie de vreo 12 perechi de sosete, de o solutie pentru lustruit pantofii, un set de perii pe masura, de branturi siliconate si de nelipsitul  spray odorizant pentru picioare. Nu va sfiiti sa-l asaltati trecand pragul vanzarilor aditionale. Doar nu sunteti niste incepatori... Tintiti cat mai sus, cat mai mult, vizati vanzarea obsesiva, vanzarea prin hartuire, vanzarea multipuncte… Pe scurt, o data ce clientul dumneavoastra v-a acceptat prima oferta, culpabilizati-l cat mai mult posibil daca nu mai cumpara imediat cel putin 10 alte produse sau servicii.

Fiti ingrat! Cum sunteti singurul din lume care-i puteti oferi ceea ce i-ati vandut clientului, nu va pierdeti niciodata timpul ca sa-i marturisiti recunostinta. Nu profitati nicicand de satisfactia sa pentru a dezvolta legaturi mai stranse… Atat ar mai lipsi, ca din simplu client sa va devina prieten… Stiti foarte bine ca orice legaturi intre prietenie si business sunt imposibile. Lasati treaba asta pentru cei naivi…

Acestea fiind spuse, sper ca sunteti destul de pregatit pentru a face tot ce-i mai rau cu putinta… Lasati-i pe chinezi cu proverbul lor dupa care "cine nu stie sa zambeasca sa nu-si deschida pravalie"!

Sau, mai bine, fiti neascultatori de data asta si incercati sa faceti totul pe dos!



Tags: trucuriclientirecomandarisfaturibune practiciproduseservicii

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani

de Florin Amariei
18 Mai 2020
Daca iti faci planuri pentru o afacere si te simti uneori descurajat de imprejurari si intamplari, atunci ar fi bine sa salvezi articolul acesta si...

In goana dupa clienti - idei ingenioase de impachetare a produselor

de Teo Manole
13 Iun 2016
Cum lumea continua sa evolueze, cresc si cerintele pentru portabilitatea produselor. Suntem o specie interesanta de consumatori. Vrem sa accesam...

3 trucuri pentru a organiza mintea unui antreprenor foarte ocupat

de Andrioae Ruxandra
18 Oct 2014
Un antreprenor trebuie sa isi puna gandurile in ordine, astfel incat afacerea sa functioneze in mod adecvat. David Levitin, autorul cartii ”The...

Top 5 sfaturi pentru managementul afacerii tale!

de Ilinca Dobrescu
25 Aug 2014
Afacerile nu se conduc simplu si nu se conduc de la sine. Nu se conduc nici de catre angajatii nostri, fara aport de valoare din partea noastra, fie...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]