Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
4 trucuri infailibile pentru a va pune clientii pe fuga
De regula, intr-un astfel de spatiu sunteti obisnuit sa gasiti sfaturi, recomandari sau exemple de bune practici. In acest caz, ar trebui sa cititi despre caile de pastrare a clientilor si de convingere a lor sa revina la compania dumneavoastra, la produsele sau serviciile pe care le oferiti. Fidelizarea clientilor, despre care ne-am propus sa vorbim, are insa si o alternativa inversa, din pacate mult mai bine cunoscuta de fiecare din proprie experienta.
Am ales sa vorbesc despre aceste contra-calitati, dupa modelul "ce tie nu-ti place…", cu convingerea ca, uneori, incercarea de a gandi "invers" poate fi mai percutanta.Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Propriul meu plan de afaceri
Cultura de sofran
Fiti distant! Puteti fi distant inca de la primele contacte. Aceasta atitudine ar fi sinonima cu aroganta, cu nasul pe sus sau chiar cu dispretul pentru acei clienti care dovedesc destula slabiciune incat sa va asculte…
Dar puteti de asemenea sa fiti distant si in relatia post-vanzare. In aceasta situatie puteti fi la propriu indepartati, cat mai greu de gasit de client, mai ales de indata ce comanda atat de asteptata a fost, in sfarsit, semnata. Sa fiti greu de gasit la telefon sau la birou, mai ales atunci cand clientul este nerabdator sa vada cum va respectati promisiunile.
In plus, avantajul distantei este ca scuzele pe care le puteti oferi in loc de explicatii si de argumente sunt mai la indemana… Un pic de imaginatie este indeajuns pentru a gasi o vasta colectie de justificari penibile.
Fiti trist! Nu ezitati niciodata sa va incepeti discutiile cu o doza buna de unde negative. Sprijiniti-va pe actualitate, fiscalitatea, dificultatile de acces la finantare, scaderea puterii de cumparare, codul meteo colorat (preferabil rosu), orice subiect de acest gen este bun pentru a incepe asa cum trebuie o discutie.
Si daca asta nu-i suficient, in mod evident, va puteti dovedi maiestria de a face apropouri si arta de comite gafe. De exemplu, vorbind despre relatiile dumneavoastra cu inamicul declarat al interlocutorului, evocand deceptiile predecesorului sau emitand opinii extrem de transante cu privire la strategia clientului dumneavoastra, chiar daca nimeni nu v-a cerut parerea…
Fiti insistent! Sa zicem ca clientul dumneavoastra tocmai a cumparat o frumoasa pereche de pantofi… E tocmai bun momentul sa-i explicati ca are neaparata nevoie de vreo 12 perechi de sosete, de o solutie pentru lustruit pantofii, un set de perii pe masura, de branturi siliconate si de nelipsitul spray odorizant pentru picioare. Nu va sfiiti sa-l asaltati trecand pragul vanzarilor aditionale. Doar nu sunteti niste incepatori... Tintiti cat mai sus, cat mai mult, vizati vanzarea obsesiva, vanzarea prin hartuire, vanzarea multipuncte… Pe scurt, o data ce clientul dumneavoastra v-a acceptat prima oferta, culpabilizati-l cat mai mult posibil daca nu mai cumpara imediat cel putin 10 alte produse sau servicii.
Fiti ingrat! Cum sunteti singurul din lume care-i puteti oferi ceea ce i-ati vandut clientului, nu va pierdeti niciodata timpul ca sa-i marturisiti recunostinta. Nu profitati nicicand de satisfactia sa pentru a dezvolta legaturi mai stranse… Atat ar mai lipsi, ca din simplu client sa va devina prieten… Stiti foarte bine ca orice legaturi intre prietenie si business sunt imposibile. Lasati treaba asta pentru cei naivi…
Acestea fiind spuse, sper ca sunteti destul de pregatit pentru a face tot ce-i mai rau cu putinta… Lasati-i pe chinezi cu proverbul lor dupa care "cine nu stie sa zambeasca sa nu-si deschida pravalie"!
Sau, mai bine, fiti neascultatori de data asta si incercati sa faceti totul pe dos!
Articole conexe
10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani
de Florin AmarieiIn goana dupa clienti - idei ingenioase de impachetare a produselor
de Teo Manole3 trucuri pentru a organiza mintea unui antreprenor foarte ocupat
de Andrioae RuxandraTop 5 sfaturi pentru managementul afacerii tale!
de Ilinca DobrescuAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit