Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Afacerile conduse dupa ureche aka afacerile din fluierul piciorului

de Maria Nicutar 24 Sep. 2011 2830
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Afacerile sunt profitabile dupa ce devin rentabile in prima faza. Este destul de dificil sa ne imaginam procesul de rentabilizare a unei afaceri in perioada aceasta marcata atat de puternic de criza economica. Si, cu toate acestea, multi reusesc sa strapunga piata si sa vina cu idei de afaceri atat de glorioase incat si Micheal Jackson ar face o plecaciune in fata initiatorilor.

Ne place sa visam ca demaram afaceri profitabile si atat de originale incat sa aduca zambetul pe buzele clientilor si un set de dinti descoperiti in sila de catre cei mai mari competitori pe care tocmai ni i-am castigat. Ne imaginam cu ne urcam in noua masina achizitionata din prima transa de profit si cum ne indreptam catre birourile pe care le detinem pe Calea Victoriei. Coboram incet, cu dreptul, intotdeauna cu dreptul, respiratia ne miroase a bani, vestimentatia inspira succesul, privirea rascoleste multimea, toti ne aclama si noi spunem, desigur: „Va rog, fara aplauze, m-am nascut asa, nu este vina mea!”

Adevarul este ca nimeni nu se naste asa, ci toti putem sa devenim antreprenori de succes, oameni de afaceri excelenti si ne trebuie o gramada de efort si motivatie pentru a ajunge in acest punct.

Multi constientizeaza acest lucru si pornesc de jos, de la domiciliul personal. Ne inarmam cu o tona de carti digitale, invatam contabilitatea intr-o seara, aplecati peste o cana de cafea ieftina si tare, cu o tigara in mana si cu o grimasa care ne aminteste de filmul „Alien”. Oare cu ce se mananca cifrele acestea si termenii astia ciudati? Cu siguranta se refera la ceva important din moment ce autorii i-au lasat un capitol de 56 de pagini si trebuie sa ii dau de capat. In seara asta ca maine zugravesc balconul si am si meci la 6 cu baietii!

Apoi, desigur ca devenim si promoteri si marketeri si, de ce nu, dam o raita si prin arta advertisingului de calitate si apoi, desigur, devenim acei oameni de afaceri care habar nu au ce inseamna mediul business de azi.

Desigur, afacerile sunt simplu de demarat intotdeauna, si stim deja multe despre afacerile astea pe care vrem sa le „facem” cu totii. „Demaram” ferme ca asa se fac fermele, se demareaza. Ele sunt demarabile de catre cei cu un fluier al piciorului mai bine dezvoltat decat la ceilalti oameni.

Apoi stim si ceva despre marketing. Stim ca marketing-ul a fost inventat in America si ca el este o chestie care are de-a face cu vanzarile.

Ba mai mult, marketing =advertising si advertisingul este o treaba si mai interesanta. O invatam si pe asta imediat, poate chiar vineri cand scapam mai devreme de la munca. Dar stai! Vineri nu se poate. Vineri am sesiune de networking cu baietii la bere, vorbim despre afaceri si toate cele.

„Chestiile” astea din afaceri incep sa devina foarte interesante si ne preocupa tot timpul. Expertii din domeniul business sunt niste himere, sunt toti falsi si nu ne bazam pe ei, ca ne fura afacerile. Toti putem fi experti si toti suntem afaceristi din nascare. Nu avem nevoie de coaching, de managementul timpului (avem ceas), de customer service (stim sa zambim cu aptitudine mare de tot) sau de alte baliverne scornite de aia care vor sa faca bani de pe carca celor ca noi.

Ne mai ramane sa ne apucam de fluierul piciorului, il masuram si ne gandim cu profunzime: „Ce fel de antreprenor voi fi eu oare?”




Tags: antreprenorafacerimarketingafaceristi

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani

de Florin Amariei
18 Mai 2020
Daca iti faci planuri pentru o afacere si te simti uneori descurajat de imprejurari si intamplari, atunci ar fi bine sa salvezi articolul acesta si...

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

In afaceri nu te juca cu impresia pe care le-o creezi celorlalti

de Idei de afaceri
25 Mar 2016
Impresia pe care o creati este adesea cruciala pentru succesul sau esecul unei afaceri. Iata o poveste care iti va demonstra acest lucru dezvaluind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]