Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Alege sa ai succes

de Robert Bratu 11 Nov. 2010 2520
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Nu te dezamagi atunci cand concurenta ta prospera.

Ai spus vreodata: “De ce mie imi este atat de greu in timp ce citesc despre altii ca au succes cu atat de putine eforturi?”

Nu obisnuiesc sa fac analogii din sport, insa pentru acest articol se potrivesc de minune. Pentru inceput, ar trebui sa explic ca, indiferent daca un meci de box dureaza 10 runde sau nu, acesta este numarul pe care l-am ales pentru aceasta “repriza” antreprenoriala. 

Runda 1: Precum sunetul primului semnal, iti lansezi afacerea sau inventia – bine gandita, invincibila.

Runda 2-4: Lucrurile mari se intampla; fiecare zi vine cu cate un client nou sau ti se deschide cate o usa. Se intrevad noi repere, iar adrenalina creste.

Runda 5: Ai incredere in tine. Ai de partea ta publicul si media. Muncesti mai mult decat ai muncit vreodata, iar acum ai implicat alte persoane care sunt dependente de tine. Mai e doar o chestiune de timp pana cand vei da coltul.

Runda 6: Stii ca mai ai doar patru runde, dar incepi sa simti greutatea manusilor. Dintr-o data, oboseala este aproape, iar grijile au luat locul entuziasmului.

Runda 7: Graba primului semnal este o amintire vaga. Iti intelegi afacerea mai bine ca oricand, dar ai luat cateva tepe. Chiar atunci cand crezi ca elanul te va face sa continui, ceva din slaba pregatire devine din ce in ce mai pronuntat. Apar problemele legate de produse sau de vanzari.

Runda 8: In momentul in care te confrunti cu cele mai mari provocari, se arata concurenta, care iti ia ultimele rezerve de energie si curaj.

Rund 9: In incercarea de a gasi inspiratie, ajungi sa citesti despre zece companii asemanatoare cu a ta care au inregistrat cresteri de trei ori mai mari in jumatate din timpul folosit de tine. Fiecare poveste este completata printr-o poza cu presedintele companiei si familia acestuia bucurandu-se de o vacanta intr-o tara exotica sau savurand o ciocolata calda intr-o statiune luxoasa de ski. In loc sa te simti inspirat de aceste povesti, sentimentul ca lucrurile nu sunt corecte incepe sa incolteasca in mintea ta.

Runda 10: Ultima runda: Ce vei face?

Iata cateva optiuni:
Poti arunca prosopul. Poti decide sa treci pur si simplu de aceasta runda si sa astepti sa vezi ce se va intampla in continuare. Sau poti decide sa castigi.

Primul lucru la care trebuie sa te gandesti este ca aceasta este o decizie care tine in principal de tine. Ai rezistat noua runde, asa ca poti sigur sa treci peste inca una daca alegi sa faci asta. O intrebare si mai importanta este, cum vei trece peste ea?

Din ce am vazut, probabil ca si mai stresant decat cele mai dure lovituri si provocari pe care le-ai indurat, este perceptia ca, in timp ce “oricine” reuseste in afaceri, tu te lupti pentru fiecare 100 euro, sau chiar pentru fiecare euro. Observa ca am folosit termenul “perceptie”. Exista cu siguranta oameni care s-au luptat din rasputeri pentru produsele si serviciile lor inca dintr-un stadiu incipient. Nu pot arata decat respect si apreciere pentru exemplul si succesul lor. In fond, nu suntem privati sa vedem lupta cu care s-au confruntat altii, iar acesta este succesul pe care multi antreprenori isi doresc sa il aiba.  

Nu succesul lor este problema, ci efectul ei asupra ta si a “perceptiei” tale. Mass media, in special cea de business, cauta povesti care implinit visul oricarui antreprenor. In timp ce presa promoveaza afaceri in diverse etape, publica adesea si povesti de succes din aceasta lume. Ele reprezinta povesti populare si pot avea un efect benefic asupra multor cititori. Oricum, iti spun ca sunt multe povesti unde, in ciuda aparentelor, compania este de fapt intre rundele 7 si 9, luptandu-se. 

Acest lucru ma duce catre a doua problema de “perceptie”. In cultura noastra, cel mai glorios este succesul, in special cand apare in urma confruntarii cu diferite obstacole. Totusi, antreprenorii care se afla in aceasta confruntare spera ca vor ajunge in curand, cu ajutorul presei, de partea cealalta.

In mod normal, intalnesc si interactionez cu antreprenori care au atat afaceri care vand produse, cat si servicii. Multe companii, incluzandu-le pe cele care par de succes si ca stau foarte bine din punct de vedere financiar, se confrunta cu serioase provocari. Acest lucru este adevarat mai ales azi, cand situatia economica este in continua schimbare.

Punctul meu de vedere principal este urmatorul: daca acum te afli in ultimele runde si incepi sa cauti sa intelegi cum stai…nu face asta! Ceea ce vezi poate fi adevarat sau poate fi fals. Sau altfel spus, nu iti va spune ce trebuie sa faci. In schimb, uita-te in interiorul firmei si intreaba-te: “Vreau sa castig?” Daca asta vrei, pune-ti manusile, si da cea mai buna lovitura a ta. Indiferent care vor fi rezultatele afacerii, vei sti ca ai luptat ca un invingator.



Tags: editorialsuccesafaceri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani

de Florin Amariei
18 Mai 2020
Daca iti faci planuri pentru o afacere si te simti uneori descurajat de imprejurari si intamplari, atunci ar fi bine sa salvezi articolul acesta si...

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

In afaceri nu te juca cu impresia pe care le-o creezi celorlalti

de Idei de afaceri
25 Mar 2016
Impresia pe care o creati este adesea cruciala pentru succesul sau esecul unei afaceri. Iata o poveste care iti va demonstra acest lucru dezvaluind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]