Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Arta de a trata nemultumirile clientilor
Pulsul unei afaceri se ia in mod optim din feedback-ul obtinut de la clienti si de la angajati. O opinie favorabila a consumatorilor reprezinta o veste buna, ne starneste sentimente de entuziasm si mandrie, dar nu ne spune nimic despre punctele pe care trebuie sa le imbunatatim.
Orice specialist va poate spune ca viitorul unei afaceri sta in permanenta imbunatatire si dezvoltare. Cu alte cuvinte, daca nu te misti in ritmul nevoilor si dorintelor clientilor vei disparea in scurt timp de pe piata.Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Neajunsurile si defectele unei afaceri nu se vad intotdeauna din interior, un client nemultumit dand ocazia unica antreprenorilor si managerilor de a-si deschide ochii si de a adopta noi strategii de imbunatatire a ofertei de produse sau servicii.
In tot acest timp, desi vestile sunt rele, trebuie sa interactionam intr-un mod cat mai eficient cu plangerile clientilor.
Deloc nesemnificat este faptul ca un consumator caruia i se rezolva problemele este unul cu potential mare de a fi fidelizat. Acesta va avea siguranta ca si pe viitor poate sa faca afaceri cu antreprenorul care ii raspunde cu promptitudine la sugestii si plangeri si are grija ca acestea sa fie solvate.
Iata cum se rezolva cu eficienta orice situatie neplacuta sau conflictuala:
1. Calm, calm, calm! Aceasta este cea mai importanta regula. Nu zambiti la clientii nemultumiti si dati-le maximul de atentie. De asemenea, faptul ca priviti o anumita problema cu superficialitate sau, mai grav, o ignorati va duce pe drumul sigur de a va pierde clientul.
2. Ascultati clientul cu mare atentie si cereti cat mai multe detalii de la bun inceput. Faptul ca reveniti pentru mai multe informatii in repetate randuri va proiecteaza o imagine nefavorabila.
3. Empatia joaca un rol foarte important in procesul de rezolvare a conflictelor si nemultumirilor. Nu ramaneti indiferent si nici nu tratati problema ca si cum ar fi ceva normal, care se intampla des in compania dvs. Aceasta “normalitate” va costa clienti.
4. Atunci cand este cazul, deci este vorba despre o greseala care apartine companiei trebuie sa va cereti scuze! Nu este cea mai placuta activitate pe ordinea de zi, dar va asigura ca veti castiga un client pe termen lung. In primul rand ii aratati ca va recunoasteti greseala si ca sunteti dispus sa o reparati. In al doilea rand ii aratati ca este valoros pentru companie si il tratati cu respect. Acestea sunt 3 coordonate mult ravnite de clienti. Cu alte cuvinte, aceasta este “normalitatea” lor.
5. Asigurati-va ca problema ivita se va repara, si atunci cand este posibil, rezolvati-o personal si anuntati clientul in cauza de acest lucru, asigurandu-l ca situatia nu va mai exista pe viitor.
Interactiunea cu un client este o arta mai mult decat o stiinta. Trebuie detineti abilitatea de a va pune in locul sau, de a-l intelege ca tip de consumator si ca mentalitate si este vital sa va adaptati la modul sau de interrelationare.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit