Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Brandingul incepe de la angajati

de Roxana Bratu 28 Apr. 2010 4095
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Brandingul extern este acela pe care se concentreaza cel mai mult companiile. Dar brandingul trebuie sa inceapa de la angajatii tai, pentru ca ei sunt singurii care iti impartasesc brandul. Ei trebuie sa inteleaga ce face diferit si mai bun organizatia ta si sa fie ghidati pentru a lua decizii intelepte care fac sa se vada diferenta. Asta inseamna branding intern.

Scopul brandingului intern este de a ajuta angajatii sa inteleaga ca rolul lor este de a influenta pozitiv experientele clientilor. Acest lucru este valabil pentru orice firma, oricat de mica ar fi. Chiar daca intr-o firma mica poate fi foarte usor sa iti imparatasesti conceptul si valorile, tot trebuie sa folosesti instrumentele brandingului intern.

Mai jos gasesti cele cinci componente ale initiativei de branding intern. Impreuna, ele te pot ajuta sa iti definesti, traiesti si sa iti impartasesti promisiunea de brand:

1. Instrumentele de brand. Acestea sunt cele pe care organizatia le foloseste pentru a se ghida in luarea diciziilor, pentru a-si forma comportamentul si stilul de comunicare. Trebuie sa se actioneze pentru a se vedea diferenta de brand, astfel incat angajatii sa stie ca brandul influenteaza felul in care ei iau deciziile. In companiile cu cele mai de succes branduri, strategia lor de afaceri este tot un instrument de brand, cateodata jucand un rol strategic, acesta descriind de ce un client trebuie sa ia in considerare compania. De exemplu, Home Depot, in loc sa spuna ca sunt un magazin foarte mare, ca sunt un centru de materiale si ca joaca un rol important pe piata de profil, a preferat sa aleaga conceptul de “construieste-ti singur”, prezentandu-si serviciile si oamenii in spatele acestui concept.

Principiul dupa care te ghidezi joaca de asemenea un rol foarte important pentru strategia de afaceri. Nu este un mesaj – este busola pe care o foloseste fiecare angajat pentru a lua decizii. Pentru Group Health Credit Union, principiul dupa care se ghideaza este “apropierea”, alaturi de conceptul de “bani care se castiga usor”. “Apropierea” inseamna ca fiecare angajat al Group Health Credit Union cauta moduri de a relationa cu membri aceluiasi grup.

Alte instrumente de brand care te pot ajuta sunt pozitionarea, valorile, normele cultural si personalitatea. Impreuna, aceste instrumente actioneaza ca un ghid pentru actiunile si modul de comunicare al angajatilor. Dar ele nu vor merge niciodata fara . . .

2. Cultura si leadership. Cultura corporatiilor include mostenirea, limbajul, valorile, structura corporativa si evenimentele unice ale companiei. Este esential ca leadership-ul sa vorbeasca continuu despre cultura corporatiei, ca fiind parte din procesul de branding intern.

Doua instrumente de brand care pot ajuta managerii sa isi construiasca si defineasca conceptul, sunt normele culturale si personalitatea. Normele culturale sunt valori care actioneaza. De exemplu: “De cand recompensam initiativa, am stabilit intalniri cu trei potentiali parteneri in aceasta saptamana”. Poti descoperi ce fel de norme se folosesc de obicei atunci cand se adreseaza angajatilor intrebari precum: “Care sunt regulile nescrise pentru a avansa in organizatia noastra?”

Personalitatea brandului inseamna o serie de trasaturi care stabilesc un standard pentru felul in care salariatii se comporta intre ei, dar si cu ceilalti din afara companiei, precum si tonul si stilul de comunicare. Ceea ce ne conduce spre . . .

3. Managementul de brand. Chiar si in companii mai mici, nu recomand sa se trateze brandingul intern ca pe o serie de tactici neasociate intre ele. Mai degraba, foloseste un sistem care sa inceapa cu desemnarea unei persoane responsabila cu dezvoltarea brand-ului si stabilirea prioritatile pentru infiintarea brandul-ului in anul unu. Ceea ce ne duce la . . .

4. Schimbarea de plan. Branding-ul este un process care evolueaza. Angajatii tai vor adauga cate ceva in fiecare zi. Schimbarea de plan descrie cum organizatia se va muta din punctual A in punctual B. In timp ce se va stabili logistica pentru branding-ul intern, cum ar fi prioritatea strategiei de brand si de conducere, grija cea mai mare va fi pentru schimbarea managementului: sa ajuti oamenii sa depasesca ciclul de tranzitie, incepand cu negare si sfarsind cu acceptarea unei posibile schimbari. Odata ce ciclul este complet, vei incepe din nou – scopul tau este de a avea un impact continuu pentru brand. Si, dupa cum se stie, asta nu se poate face decat prin . . .

5. Masurarea brandul-ului. Chiar si cel mai puternic brand va esua daca nu are la baza masuratori clare. De aceea, recomand o serie de indicatori legati de obligatiile angajatilor. In schimb, angajamentul salariatilor se concretizeaza in rasturnari de situatie mai putine, recomandari mai bune, recunoasterea brand-ului si productivitate mai mare.

   Masuratorile brand-ului angajatilor includ:

- participare la comunitatea online de brand;
- dorinta de a recomanda celorlalti organizatia ca pe un loc unde sa munceasca sau de unde sa isi cumpere produsele;
- dorinta angajatilor de a lucra pentru organizatia ta pentru mai putini bani decat daca ar lucra pentru concurenta;
- dezvoltarea personala pe directia viitoarei afaceri;
- capacitatea de a explica detaliat promisiunea de brand si de a o aplica in munca de zi cu zi.

Deci, in entuziasmul tau de a construi un brand puternic si de a castiga fidelitatea clientilor, nu neglija oamenii care construiesc acest puternic brand  si, mai mult, incepe procesul de branding din interior catre exterior.



Tags: brandingangajatieditorial

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Nu ne mai permitem sa ramanem simpli angajati si in 2014

de Maria Nicutar
13 Ian 2014
Acesta este adevarul si nimeni nu il poate contesta. Nu ai cum sa negi faptul ca un loc de munca, oricat de bun ar fi, ar putea sa iti aduca...

Cei mai slabi angajati ai tai? Ai fi surprins...

de Maria Nicutar
13 Nov 2013
Cei mai slabi angajati ai tai sunt cei care cu greu isi castiga salariul. Sunt cei pe care incerci, cu rezultate minime, sa ii motivezi, sa ii...

De ce ai nevoie in 2014? De mai multi angajati-vedeta!

de Maria Nicutar
29 Oct 2013
Angajatii-vedeta devin o sursa incredibila de conflicte si discutii in birourile prin care trec. Trec rapid, nu stau la discutii, nu stiu ultimele...

Crezi ca ai destula grija de angajatii tai?

de Maria Nicutar
23 Sep 2013
Ramanem total uimiti cand aflam ca alte companii depun eforturi atat de mari pentru angajatii lor. Ba pot sa spun ca am avut neplacuta ocazie sa aud...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca GRATUIT
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]