Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cand competitorii isi fura ideile si imaginea unii de la ceilalti..
Haideti sa ne gandim la cateva companii mari importante care se aseamana atat de mult cu cele competitoare. Sunt numeroase si risca mult. Intr-o era a inovatiei si a creativitatii, aceste afaceri se afunda din ce in ce mai mult in nisipuri miscatoare care le vor inghiti odata cu ideile lor furate.
Ma uitam zilele trecute pe cateva comunicate de presa si am inceput sa ma documentez cu privire la cateva companii din Romania. Nu doar ca isi imprumuta idei una de la cealalta, dar si imaginea. Am reusit sa gasesc website-uri competitoare cu design si layout asemanator, prea asemanator, dragi antreprenori.Cultura de sofran
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Propriul meu plan de afaceri
Aceasta este o mare greseala pe care oamenii de afaceri si managerii responsabili o fac prea des din cauza ca nu constientizeaza ce inseamna, de fapt, sa vii cu idei intr-o afacere. In primul rand inseamna sa inovezi o afacere cu ajutorul ideilor noi. Ori nu poti inova o afacere cu elemente care s-au mai folosit de catre firmele concurentiale.
Ganditi-va ca o afacere include in totul sau unitar si pe clientii sai existenti si pe cei potentiali. Pentru acestia, o idee deja folosita de competitorii dvs, nu mai este una noua, nu mai prezinta un impact puternic, este deja rasuflata. Desigur, daca va imbunatatiti si stilizati ideea in mod unic puteti sa ajungeti la buzunarele lor, insa aici vorbim despre o cu totul alta abordare a subiectului.
Riscurile la care se expun afacerile care isi copiaza competitia sunt numeroase. In primul rand se pierde identitatea sa specifica, acel „ceva” care va determina clientii sa va aleaga produsele sau serviciile in defavoare celor detinute de competitori si nu se reuseste o fidelizare in randul consumatorilor.
Confuzia creata in randul acestora va deturneaza profitabilitatea si in momentul in care prezentati aceeasi oferta cu cea a firmelor concurentiale, acestia vor opta pentru oferta cu pretul cel mai scazut. Acest lucru reprezinta o mare problema deoarece va trebui sa va mentineti preturile de vanzare in permanenta sub cele ale firmelor competitoare.
Mai mult, firmele care copiaza risca sa fie implicate in procese costisitoare. Va pierdeti reputatia afacerii si pe cea personala in mediul profesional. Din nici o perspectiva, aceasta initiativa nu se dovedeste una profitabila.
Solutia este sa antrenati in procesul de lansare si de stilizare a produselor si serviciilor personal specializat care sa aduca un spirit inovativ, un suflu puternic de creativitate si originalitate. Sursele din care acestia se pot inspira sunt numeroase si vin din cadrul setului de nevoi si dorinte ale clientilor. Acestia trebuie sa dicteze ce apare pe piata si sub ce forma, nu celelalte afaceri.
Folosind aceasta abordare veti reusi sa aduceti elemente noi care sa constituie avantaje strategice impotriva concurentei, veti reusi sa va detasati de aceasta si sa va formati o baza de clienti fideli si stabili.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit