Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cand oferi angajatilor respect ... incep sa munceasca din greu pentru el!

de Maria Nicutar 16 Aug. 2012 2730
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Motivarea angajatilor reprezinta un total tabu in lumea afacerilor. Cum naibii sa iti motivezi angajatii fara bani? Asta va intreb eu pe voi si tare mi-as dori raspunsuri care sa ma lamureasca. Eu inca nu am dat peste acel angajat care sa fie motivat cu adevarat de un zambet sau de o strangere ferma de mana.

Multi antreprenori din ziua de astazi nu stiu ce inseamna sa iti motivezi angajatii. Puneti-va in locul lor si ganditi-va ce va doriti cel mai mult. Aflati totul despre ei daca vreti sa aveti afaceri de succes.

Antreprenorul 1: "Asta nu conteaza. Ce ma intereseaza pe mine daca are un divort de finalizat si ca fiica lui are nevoie de el acasa, sa petreaca timp impreuna. Eu am nevoie de el la munca si sa se concentreze la ce are de facut!"

Antreprenorul 2: "Vor motivatie? Pe mine cine ma motiveaza sa vin la munca sa ii conduc pe ei, sa ma asigur ca fiecare isi face munca? Eu am o tona de munca de terminat si nimeni nu sta in spatele meu sa imi arate morcovul pe o undita."

Antreprenorul 3: "Motivarea cea mai buna este cea de a le arata usa de iesire cand nu isi mai indeplinesc sarcinile. Intotdeauna se gaseste inlocuitor, chiar si pentru cei mai mari manageri ai mei."

Iata cateva exemple de mentalitati mai mult sau mai putin gresite, in totalitate discutabile. Multi cred ca motivarea angajatilor reprezinta o tampenie si trebuie tratata ca atare. Inchidem usa in mod voit si ii lasam sa aiba grija cum pot ei de problemele lor. Sunt plictisiti, sunt depresivi, tocmai s-au despartit de neveste sau au un deces in familie. Nu ne ocupam de ei, nu mergem sa ii intrebam unde ii doare si cum putem sa ii ajutam, nu ne intereseaza daca au copii si cum le este, nu stim ce vor de la viata si daca le place sa joace fotbal in timpul liber.

Cu alte cuvinte, ridicam o bariera, un zid gros intre noi si cei care ne ajuta sa ajungem la profitabilitate. Desigur, ei au un salariu la mijloc pentru munca lor, dar era in care consideri ca un om reprezinta valoare in bani s-a dus de mult timp! Este timpul sa ne privim angajatii ca pe oameni, nu ca pe mici roboti care ne produc bani.

Este timpul sa mergem sa ii privim in ochi, sa ii intrebam ce mai fac, ce probleme au, daca vor sa discute cu noi despre ele, daca au nevoie de timp liber sau de un avans din salariu mai devreme decat ceilalti.

Stiti ce se intampla in punctul acesta? Oamenii incep sa se comporte ca oameni si sa va priveasca peste zid. Ati facut o mica gaura prin care va puteti da mana. Veti colabora mai strans. Va va fi recunoscator. Va va trata ca pe un om din tabara sa, nu din cea adversa, nu ca pe un dusman care cauta sa il dea afara la prima greseala. Angajatul va intelege ca ii vreti binele si va face la fel.


Presupunerea mea este ca nivelul productivitatii lui va spori cu peste 300%. Va lucra mai rapid, mai cu spor, isi va da silinta sa faca totul peste excelent. De ce? Fiindca are de ce, dragi antreprenori si are si pentru cine. De acum la locul de munca a devenit un om cu individualitatea sa, un om care se distinge in marea de angajati, un om pretuit, valoros, respectat de tine.

Si acest respect pe care tu, antreprenorule, i-l arati valoreaza mai mult decat iti imaginezi. Va aduce un mix strategic de: rusine cand nu isi indeplineste sarcinile cum trebuie, vina cand pleaca de la munca mai devreme decat trebuie, motivatie sa iti arate ca nu i-ai aratat respect degeaba, vana sa faca lucrurile si mai bine ca sa pastrezi relatia apropiata cu el, determinare ca sa poata sa isi demonstreze siesi ca este cine crezi tu ca este!


Tags: afacerimotivare angajatiantreprenori angajati

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani

de Florin Amariei
18 Mai 2020
Daca iti faci planuri pentru o afacere si te simti uneori descurajat de imprejurari si intamplari, atunci ar fi bine sa salvezi articolul acesta si...

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

In afaceri nu te juca cu impresia pe care le-o creezi celorlalti

de Idei de afaceri
25 Mar 2016
Impresia pe care o creati este adesea cruciala pentru succesul sau esecul unei afaceri. Iata o poveste care iti va demonstra acest lucru dezvaluind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]