Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Capcana nevoi vs. cerinte

67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Scopul oricarei activitati antreprenoriale este, intotdeauna, acela de a satisface o nevoie sau dorinta a potentialului consumator, realizand profit de pe urma acesteia.

Astfel, oricine isi doreste sa inceapa o afacere, cauta initial sa descopere aceste nevoi pentru a sti ce produs sau serviciu sa ofere pe piata. Din pacate, in multe cazuri, chiar daca acest proces a fost indeplinit cu succes, produsul a fost creat si lansat, cererea se lasa asteptata.

Nimeni nu isi explica de ce, daca oamenii au nevoie de un astfel de produs, el nu este achizitionat. Lasand la o parte chestiunile legate de pret, plasare, promovare (care presupunem ca s-au facut ca la carte), greseala este alta: antreprenorul sau marketingul companiei se incurca in conceptele de nevoie si cerere.

Adesea, ceea ce isi doreste o persoana nu se transforma intr-o cerere pentru piata. De exemplu, eu am nevoie sa mananc mai sanatos, stiu asta, este o dorinta de-a mea, insa tot ce vreau la pranz sunt niste cartofi prajiti. Daca as completa un chestionar, la intrebarea „Ce alimente va doriti sa consumati cel mai des?” as raspunde: „Mai multe fructe si legume.”. In clipa urmatoare ma voi indrepta catre un fast-food. Recunosti capcana?

Asadar, nu confunda nevoia consumatorilor cu cererea lor exprimata pe piata. Analizeaza-le obisnuintele mai mult decat raspunsurile la chestionare.



Tags: editorialnevoicerinteclienti

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








[x]