Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce am invatat de la un frigider galben

61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Am vazut odata intr-un magazin un frigider galben. Foarte comod, foarte bine compartimentat, foarte performant, dar galben-galben, de ma dureau ochii uitandu-ma la el. "Ce minte creata a putut nascoci culoarea asta pentru un frigider?", m-am intrebat plin de compatimire. "Oare chiar exista clienti care sa cumpere o asemenea bizarerie?". In secunda urmatoare insa, m-am oprit derutat. Adica, cum? De unde stiu eu ca nu exista clienti care sa cumpere o asemenea bizarerie? Pe ce ma bazez cand afirm asa ceva? Am facut oare vreun studiu de piata, am avut cumva acces la situatia vanzarilor magazinului si am vazut acolo, negru pe alb, ca nu se cumpara figidere galbene? Nici pomeneala. E cat se poate de clar ca, exprimandu-mi indoielile, m-am bazat in realitate pe un sigur lucru: pe propriul meu gust.


Dar faptul ca eu personal nu agreez ideea unui frigider galben are, oare, vreo importanta pentru producatorul respectiv si pentru succesul afacerii lui? Poate ca omul s-a gandit de la bun inceput ca exista cel putin cateva zeci, sute (mii?) de excentrici care de-abia asteapta sa apara pe piata frigidere galbene, care sa se asorteze la fix cu gresia lor galbena din bucatarie. Ca urmare, omul si-a spus ca e momentul sa vina cu o oferta potrivita. 
 
Eu de ce ma amestec in strategia lui? Si, mai ales, cum imi permit sa cred, fie si numai pentru cateva secunde, ca afacerea sa, care nu tine cont de preferintele mele, este din start sortita esecului?
 
Atitudinile negative nu sunt deloc o raritate. Sunt destui cei care, atunci cand intra in contact cu o idee noua de afaceri, se grabesc s-o desfiinteze ("Afacerea asta nu va merge!"), bazandu-se insa exact pe ce m-am bazat si eu in povestea cu frigiderul galben - pe propriul subiectivism, adica pe... nimic.
 
Pericolul e mare aici. In primul rand, pentru ca te faci de ras atunci cand vezi ca afacerea in cauza (da, cea despre care tu ai spus ca nu va merge!) aduce bani frumosi unuia mai putin inclinat spre afirmatii gratuite. Si, in al doilea rand, pentru ca intr-o asemenea situatie nu faci decat sa inabusi din fasa o oportunitate de afaceri viabila, pe care ai fi putut sa o exploatezi si tu. Adica inabusi o sansa. Iar sansele nu se ivesc prea des.


Tags: afaceriantreprenoriatmarketingafaceri de succes

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]