Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ce fac dupa primul an de activitate al firmei?
Ca om de afaceri, dupa primul an de activitate al firmei tale, incepi sa simti ca este momentul sa treci la alt nivel: sa dezvolti mica afacere. Procesul nu este atat de simplu precum pare si necesita multa atentie, tocmai pentru ca lucrurile sa nu se indrepte pe alt drum decat cel pe care il planifici.
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Cresterea prepelitelor japoneze
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa recitesti planul afacerii cu care ai inceput, sa-l actualizezi si sa revizuiesti obiectivele si strategiile. Este foarte posibil sa regasesti unele obiective pe care le-ai pierdut din vedere de-a lungul primului an si care sunt esentiale in viitoarea dezvoltare a business-ului.
Urmatoarea etapa este sa pui pe hartie planul de dezvoltare. Acesta va contine idei si obiective noi, strategii si proceduri. Este foarte important ca acestea sa fie notate dupa o discutie cu restul oamenilor din firma. Acestia pot avea viziuni diferite si chiar idei foarte bune la care tu poate nu te-ai gandit. Fa din aceste notite un manual si poarta-l cu tine mereu, pana cand vei trece de aceasta faza.
O afacere mai mare necesita mai multe mijloace de desfasurare a activitatii: spatii, masini, unelte, aparatura. Daca pentru inceperea afacerii ti-au ajuns economiile, pentru dezvoltarea ei vei avea nevoie de mai mult capital. Vestea buna este ca, in acest moment, firma ta inspira mai multa incredere bancilor sau investitorilor. Este bine sa stii ca pentru un imprumut la banca sau o finantare ai nevoie de o documentatie solida si corecta. Pune-ti la punct actele si rapoartele pentru a te asigura ca obtii banii necesari.
Dezvoltarea unei afaceri presupune, in majoritatea cazurilor, cresterea fortei de munca. Acesta este momentul in care este bine sa incepi procesul de recrutare. Gandeste-te pe ce pozitii ai nevoie de oameni noi si fii atent la ce scrii in fisa postului. Pentru angajatii mai vechi este bine sa te gandesti la metode de instruire a acestora pentru a face fata viitoarelor activitati.
In momentul in care o afacere se dezvolta are nevoie de standardizare. Cele mai vizate departamente sunt cele de Marketing si de Vanzari. Gandeste-te foarte bine la imaginea pe care vrei sa o prezinti clientilor. Fii atent la absolut orice detaliu, de la cum se raspunde la telefon si pana la culoarea masinilor firmei, apoi alege o forma unica de prezentare care sa te diferentieze de concurenta. Creaza-ti propriul brand!
Ciupercaria - investitie usoara in timpuri grele!
Articole conexe
Ideea ta de afacere te poate face MILIONAR
de Adina VasileDe ce sa-ti incepi afacerea in perioada studiilor?
de Anca RaileanuCum functioneaza o afacere?
de Anca RaileanuCum sa relansezi o afacere in mod sustenabil?
de Teo ManoleAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit