Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce sunt afacerile "verzi" si de ce nu vrem sa ramanem la coada vacii?

de Maria Nicutar 26 Ian. 2012 4724
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Afacerile "verzi" ( green businesses) sunt cele care isi conduc activitatea in acelasi timp in care pastreaza nealterat mediul inconjurator si, implicit, si comunitatea in care isi desfasoara activitatea. Afacerile "verzi" se gandesc in permanenta la clientii lor si la solutiile pe care le pot adopta pentru a le usura vietile, pentru a le proteja sanatatea, pentru a le aduce servicii si produse care sa iasa din tiparele clasice ale consumerismului.

Este greu, cu adevarat greu, sa incercam sa facem trecerea de la afaceri clasice catre statutul de afaceri "verzi". De aceea, se cere sprijinul, se cer serviciile unei firme de consultanta care faciliteaza conversia de la clasic la "verde". Consultantii acestia ne ajuta sa ne punem la punct afacerile, sa economisim tot ce se poate economisi, sa folosim produse eco, bio, organice si sa oferim servicii si produse care sustin mediul inconjurator si sanatatea consumatorilor nostri.

Multi antreprenori cu care am intrat in contact mi-au reprosat faptul ca gandesc prea in fata. Romania nu poate acum sa faca un asemenea pas fiindca nu are resursele de care ar avea nevoie. Ce resurse ne trebuie si ne lipsesc, oameni buni? Ne trebuie informatii pe baza carora sa putem sa aducem un plus lumii in care traim, oamenilor de la care strangem profit. Asta este tot, pentru inceput. Nimeni nu va obliga sa traiti si voi ca in paradis, cu iaurturi bio si sa discutati cu plantele.

In fapt, niciodata nu este prea devreme sa incepem sa economisim, sa incercam sa ne transformam afacerile in afaceri "verzi", sa incercam sa ne consolidam si sa ne promovam o imagine de companie "inger". Poate nu donam, poate nu ne angajam personalul in activitati de voluntariat. Dar, pe de alta parte, poate reusim sa nu mai poluam, poate reusim sa folosim doar ingrediente eco, bio, organice. POate de maine nu vom mai folosi detergenti clasici, ci detergenti care nu polueaza apele Romaniei.

O spalatorie auto poate deveni una ecologica. O curatatorie de haine poate deveni una ecologica. O spalatorie si curatatorie de covoare ar putea deveni una ecologica. Sunt numeroase afaceri care pot face conversia de la clasic la "verde". Si faza cea mai buna este ca desi sunt investitii la mijoc pentru asigurarea unei tranzitii corecte si rapide, amortizarile ne fac cu ochiul bine de tot. Nu discutam despre amortizari in zeci de ani, ci destul de rapid, in masura in care ne si promovam alegerea de a deveni "verzi".

Sa va dau un exemplu graitor: Un client merge intr-un supermarket si observa doua tipuri de iaurt. Unul este bio, organic, unul este clasic. Diferenta de pret este una infima, de 20, 30 de bani. Care produs va fi pus in cos si care va fi lasat pe raft, in conditiile in care romanii stiu ce inseama bio, organic si stiu care sunt beneficiile unei asemenea alegeri?

Raspunsul va reusi sa convinga numerosi antreprenori de faptul ca investitiile intr-un proiect de conversie de la clasic la "verde" sunt amortizabile mai rapid decat am crede, sunt investitii care se merita si pe care le vom face oricum, la un moment dat, atunci cand deja alti antreprenori au facut pasul si noi am ramas inca la coada vacii.

Si atunci, apar intrebarile: De ce sa nu facem noi primul pas? De ce sa nu avem noi un avantaj competitional acum? De ce sa nu ne diferentiem noi de ceilalti afaceristi? De ce sa nu dam un motiv in plus consumatorilor sa ne aleaga brandul?

 In fapt, chiar daca iaurtul nostru este mai gras sau mai slab decat ar dori clientii, el tot va fi ales daca este bio. Bio, eco, organicul si cum vreti sa ii mai spuneti, bate orice pe piata intr-o perioada in care consumatorii nu mai sunt siguri de ce consuma, nu mai sunt siguri de ce hrana primesc copiii lor.

Pe acelasi model mergem si in sanul afacerilor care nu pot oferi iaurt, ci ofera servicii. Sa spunem ca sunt servicii de consultanta in afaceri. Cum ar putea deveni o astfel de afacere afacere "verde"? In primul rand, trecerea se face cand se incepe economisirea tuturor resurselor existente. Nu mai cumparam atat de multe automobile pentru angajati, nu mai folosim fax, nu mai stocam hartogaraie in zeci de dulapuri, hartogaraie prin care nu va mai intra probabil nimeni si nici nu isi are sensul. Stocam pe calculator, reciclam cartusele de imprimante, reciclam papetaria, economisim apa si lumina samd.

La final, tragem linie si observam o treaba tare ciudata: suntem pe plus doar fiindca am economisit. Si apoi, vom fi pe plus si mai bine atunci cand audienta se va muta in tabara noastra pentru simplul fapt ca vor cotiza in contul unei afaceri care le intoarce un beneficiu major: sansa pentru o viata mai sanatoasa.


Tags: afaceri verziafaceriafacereafacere verdeafaceri eco

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani

de Florin Amariei
18 Mai 2020
Daca iti faci planuri pentru o afacere si te simti uneori descurajat de imprejurari si intamplari, atunci ar fi bine sa salvezi articolul acesta si...

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

Ideea ta de afacere te poate face MILIONAR

de Adina Vasile
22 Apr 2016
Acum ceva timp am vazut la televizor un documentar referitor la istoria Internetului si cum a transformat acesta modul nostru de a face afaceri in...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]