Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cine are sarmaua? Aceasta este intrebarea care conteaza!

de Maria Nicutar 23 Ian. 2012 2868
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Sa ne lansam sau nu afacerile? Sa investim sau nu in ideile noastre de afaceri? Sunt ideile noastre de afaceri rentabile, viabile, functionale, potential profitabile? Vom da sau nu lovitura cu ele? Ne vor distruge competitorii nostri actuali sau cei care vor mai veni pe nisele noastre?

Ieri vorbeam la telefon cu un prieten despre o afacere pe care vrea sa o inceapa. Nu e cine stie ce, vrea un magazin online cu piese auto second hand. Sunt destule si unele unele au profit, altele sunt pe minus bine de tot.

Langa mine statea fiica mea si lua pranzul. Pe o farfurie avea supa de vitel, pe o farfurie avea doua sarmale de pui cu orez si pe o farfurie avea un strudel de mere. M-a intrerupt de cateva ori sa imi spuna ceva. Ca orice adult stupid am ignorat-o si i-am spus ca vorbesc la telefon si o ascult dupa ce termin conversatia. A insistat si, in cele din urma, am ascultat-o. Mi-a aratat felurile de mancare si mi-a spus ca primele doua sunt "afacei lele", ultima e "afaceie buna".

Bun! Fiica mea stie sa spuna cuvantul asta interesant "afaceie" de mult timp. Nu stiam ca intelege ce inseamna o afacere, insa se pare ca stie mai multe decat mine, mai multe decat multi antreprenori. Intr-o singura idee mi-a explicat ce nu as fi invatat eu in cativa ani de zile. Mi-a explicat ca afacerea buna e cea de care are nevoie un client. Clientul nu apuca intotdeauna "sa guste", ci ii este de ajuns sa vada putin si stie deja daca ii trebuie sa nu. De multe ori, clientul are nevoie de anumite solutii, produse, servicii, insa fara promovarea corecta, el nu va intelege acest lucru. De aici si expresia "Clientul nu stie intotdeauna de ce are nevoie".

In fond, afacerile sunt precum sarmalele. Le preparam din ingrediente corecte, in ordinea corecta, le invelim frumos si atent (sa nu iasa ingredientele din ele), le lasam sa fiarba cat trebuie de mult, le servim audientei si asteptam rezultatele, luam feedback si data viitoare stim ce avem de facut. Cam asa se petrec lucrurile si in mediul business, in afaceri.

Multi oameni de afaceri si potentiali antreprenori se tem de competitie si nu mai vin pe piata cu ideile lor de afaceri. Multi vin cu idei incomplete, idei in care nu au investit destul, idei pe care nu le-au protejat, nu le-au "invelit" destul de bine, nu le-au dat ragaz sa fiarba si nici nu s-au obosit sa le aduca pe farfuriile corect si cu promovarea corecta.

In fond, un copil nu va manca un fel de mancare daca nu ii explici ce este si de ce este bun pentru el. La fel nici un client nu va da iama intr-un raft de produse daca nu te ocupi de marketing si de promovare, de strategii eficiente de vanzare.

Ceea ce trebuie sa intelegeti atunci cand va decideti sa lansati sau sa mentineti in asteptare anumite idei de afaceri, fie ele online sau offline, este faptul ca succesul vine din directia ideilor originale, bine diferentiate. Cu alte cuvinte, puteti sa va gasiti succesul oricand, oricat de aglomerata ar fi nisa pe care doriti sa intrati, oricare ar fi situatia si marimea competitorilor dvs, cu singura conditie sa veniti cu cea mai bun, mai util, mai simplu de folosit, cu beneficii mai mari.

La final, conteaza cel mai mult sa ai sarmaua mai aspectuoasa, din ingrediente mai sanatoase, mai bine invelita decat ceilalti cu care imparti farfuria.


Tags: afaceriidei de afaceriidei afacericompetitieafaceri competitie

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani

de Florin Amariei
18 Mai 2020
Daca iti faci planuri pentru o afacere si te simti uneori descurajat de imprejurari si intamplari, atunci ar fi bine sa salvezi articolul acesta si...

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

In afaceri nu te juca cu impresia pe care le-o creezi celorlalti

de Idei de afaceri
25 Mar 2016
Impresia pe care o creati este adesea cruciala pentru succesul sau esecul unei afaceri. Iata o poveste care iti va demonstra acest lucru dezvaluind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]