Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Clientul nostru, stapanul nostru?

de Julian Manescu 02 Sep. 2014 2287
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Frecventezi aceleasi locuri sau ai facut o fixatie pentru un anumit produs sau serviciu? Atunci cu siguranta ai primit macar o data in viata un card de fidelitate. Eu trebuie sa recunosc ca sunt genul de persoana care odata ce identific ceva cu care rezonez raman fidel pana la dezamagire. Desigur, inevitabil se ajunge la acest final trist. Dar sa ramanem in sfera pozitiva a experientei personale...

 
Am primit zilele trecute un card de fidelitate cu reducere de 10% la pizza. Nu pot sa va spun ca, desi suma este infima, m-am simtit foarte bine indata ce l-am primit in nota de plata. 
Dar care sunt detaliile de care clientii tin cont: amenajarea, produsele, serviciile, pretul, ofertele, gama diversificata? Nu de putine ori mi-a fost dat sa constat faptul ca majoritatea barurilor, restaurantelor, teraselor cu amenajari mai putin frumoase au un succes incredibil, spre deosebire de localuri sofisticate, dar care raman adesea goale. Voi stiti care sa fie fenomenul?!
 
O fi sau nu defect profesional, dar cand merg intr-un loc, mai ales nou, incerc sa-l analizez (cum ar spune unii) "de-a fir a par" sa-i descopar calitatile, dar si defectele. 
Ca antreprenor, este important sa faci clientul/consumatorul sa se simta bine, apreciat si idolatrizat, pentru ca nu degeaba cineva a spus "clientul nostru, stapanul nostru".
 
Din ce perspective poti aborda oferirea unui bonus
 
O solutie de marketing la indemana este, clar, sa oferi clientilor care vin des in locatia ta un sistem de fidelizare. Daca pe cei noi ii poti atrage cu o promotie, pe cei de-ai casei nu trebuie sa-i excluzi din planurile tale de promovare, pentru ca vor astepta niste beneficii, avand in vedere ca iti fac consumatie/vanzare.
 
Daca tot v-am amintit de pizza, sa pastram acelasi cadru. Iata cum vad eu lucrurile pentru fidelizarea clientilor:
Apelezi la un procentaj oferit gratuit la un anumit produs cumparat;
Procent gratuit cu un prag de cumparare (daca achizitioneaza produse in valoare de…);
1 pizza + una gratis/1 pizza + un alt produs cadou/la un meniu cumparat primesti desertul din partea casei etc;
Voucher cadou la o nota de plata cu suma X (personal, am implementat aceasta varianta si trebuie sa recunosc ca a avut un succes nemaipomenit – clientii fideli primeau un carnetel cu 10 vouchere cu discount de 30% pe care le puteau folosi cate unul pentru fiecare comanda intr-un anumit interval orar).
 
Poate ca le stiti deja, dar daca inca nu le folositi, uitati-va atent la fiecare si descoperiti care dintre ele v-ar aduce acel beneficiu dorit. Si, da! Clientul trebuie motivat sa vina, apoi sa revina, in orice domeniu ar fi afacerea ta!
 


Tags: afacericlientifidelizare clientisfaturi afacericard fidelitatepromotiimarketing afaceri

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

10 sfaturi pentru succes in afaceri de la 10 antreprenori romani

de Florin Amariei
18 Mai 2020
Daca iti faci planuri pentru o afacere si te simti uneori descurajat de imprejurari si intamplari, atunci ar fi bine sa salvezi articolul acesta si...

In goana dupa clienti - idei ingenioase de impachetare a produselor

de Teo Manole
13 Iun 2016
Cum lumea continua sa evolueze, cresc si cerintele pentru portabilitatea produselor. Suntem o specie interesanta de consumatori. Vrem sa accesam...

Omul de afaceri - Soldatul cu servieta pe care toti il respecta, de teama si din instinct.

de Silviu-marian Banila
06 Iun 2016
Soldatul cu servieta este omul de afaceri din "beretele verzi". Alearga dupa verzisori, imbracat in costum, nu in echipament militar. In picioare nu...

In afaceri, si nu numai, foloseste principiul vasului cu pietricele si nisip

de Codrina Laiu
26 Mai 2016
Stephen Covey, un guru in management, realizeaza o analogie intre modul in care oamenii prioritizeaza activitatile si sarcina de a umple un vas cu...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]