Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Construieste-ti succesul cu ajutorul sondajelor

de Ana Steinberg 13 Mai. 2011 3325
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Printre tacticile de marketing cele mai eficiente se numara si realizarea sondajelor care au ca rol obtinerea de feedback de catre antreprenori atunci cand acestia trebuie sa ia o decizie importanta sau vor sa urmareasca directia afacerii pe care o conduc. La fel de eficiente sunt si sondajele online care ii ajuta pe antreprenorii unor afaceri mici sa inteleaga mai bine unde se plaseaza clientii lor din punctul de vedere al nevoilor, pot verifica in ce masura sunt acestia fideli si isi pot extinde cu usurinta baza de date prin culegerea de date personale pe care le-o permite completarea unui chestionar de catre un numar cat mai mare de oameni.

Inainte de a trece la formularea unui astfel de sondaj, trebuie sa stii in mod precis care este scopul pentru care vrei sa creezi acest sondaj. Pentru aceasta, va trebui sa raspunzi la urmatoarele intrebari:

- Care este scopul studiului?
- Ce se urmareste in urma finalizarii sondajului?
- Cum vor fi folosite datele colectate?
- Ce decizii ar trebui sa fie luate dupa ce se vor primi raspunsurile?
Raspunsurile la aceste intrebari ii ajuta pe manageri sa identifice mai usor datele de care s-ar putea sa aiba nevoie mai tarziu. Un studiu concis poate sa creasca mult calitatea raspunsurilor, dar si cantitatea acestora. Un sondaj nu trebuie formulat fara sa aiba un scop precis pentru ca tot efortul depus va fi in zadar.

Intrebarile trebuie sa fie formulate cat mai simplu si concis si sa fie atat intrebari cu final inchis, cat si cu final deschis. Intrebarile cu final inchis permit oamenilor sa raspunda printr-un simplu "da" sau "nu" in vreme ce intrebarile cu final deschis ofera sansa de a culege informatii mai detaliate oferite de respondenti.

Se recomanda ca datele de contact (daca se opteaza pentru includerea acestora in sondaj) sa fie adaugate la sfarsit. Se poate testa sondajul creat cu ajutorul unor membri din cadrul audientei targetate pentru a preveni anumite interpretari gresite ale unor intrebari.


Tags: sondajformulare chestionardate de contactsondaje online

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]